Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
E39 Touring automat, koniec 1999 - model 2000. Jak wyłączyć DSC? Normalnie po odpoleniu kontrolka jest wyłączona i, w skrócie, pilnuje trakcji i boksowania kół. Po naciśnięciu guzika DSC, zapala się kontrolka, można zaboskować kołami, ale pilnuje trakcji. No i chcąc całkiem wyłączyć DSC należy dłużej przytrzymać przycisk. U mnie jak przytrzymam (około 12-15 sekund), to kontrolka gaśnie - jeżeli była zapalona, jeżeli nie, to nic się nie dzieje. I niby jest wyłączony DSC, bo już nie reaguje na naciskanie guzika, aż do wyłączenia zapłonu - nie da się zapalić kontrolki. I wtedy DSC działa normalnie, i blokuje boksowanie, i pilnuje trakcji. To jak to jest z tym wyłączeniem DSC?
Opublikowano
można zaboskować kołami, ale pilnuje trakcji
coś nie za bardzo rozumiesz działanie tego systemu a co do guzika to tylko jest włączone lub wyłączone (zgodnie z instrukcją)
Opublikowano

To napisz, czego nie rozumiem, skoro tak uważasz?

Poza tym nie jest tak, jak piszesz, że można wyłączyć i włączyć. Po wyłączeniu nadal ontroluje trakcję. Nie wszystko jest w instrukcji.

Opublikowano
U mnie jak system zadziała to chwilowo sie zapala kontrolka na desce mruga.W stanie czuwania ta kontrolka jest wyłaczona.Jak guziorem ja wyłaczysz to na stałe bedzie sie paliła na desce.Pozdro
Opublikowano
Zgluplem, jak pies przywiazany sprezyna do budy... :jawdrop: To jest osobno kontrola trakcji i "boksowania kolami"? :lol:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Troche mnie zaniepokoilo, czy sie nie zblaznilem poprzednia wypowiedzia i poatrzylem:

1. Instrukcja obslugi M5

2. Materialy szkoleniowe BMW na temat DSC

3. Wikipedia

No i rzeczywiscie sa tu jakies niejasnosci...

W instrukcji nic nie ma na temat jakiejs trzeciej opcji. Jest tylko mowa o wlaczeniu i wylaczeniu.

W szkoleniowkach cos tam mgliscie pisza o pozostawieniu kontroli trakcji na stale, ale tylko w przypadku X5. Troche sporo tekstu, a jestem teraz w pracy...

Wikipedia tez twierdzi, ze Although similar to Electronic Stability Control systems, Traction Control systems do not have the same goal. Czyli krotko, sa to podobne, ale rozniace sie zadaniami systemy.

Reasumujac, troche mi wstyd, ze posiadajac druga M5, nie do konca wiem, czym jezdze... :( :duh: :oops:

Znajde troche czasu, to sie podszkole. Obiecuje. Slowo harcerza!:D

Moze ktos wie, o co tu chodzi?

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
No właśnie jest jeszcze 3. tryb. I o to pytam. Chodzi o DSC a nie o ASC.
Łosiowy nie pisze że jest trzeci tryb tylko o tym że jak koła ślizgają i system zadziała to sygnalizowane jest to mruganiem kontrolki na środku licznika czyli :

-kontrolaka zgaszona - system sprawny ale czuwa

-kontrolka świeci - system wyłączony lub nie sprawny -jak nie sprawny to przeważnie świeci też ABS

-kontrolka mruga- system sprawny i stara się uratować Ci życie :D (czyli zadziałał)

pozdrawiam

Opublikowano

Ja jakieś pół roku temu miałem zastępcza z serwisu e46 i właśnie miało taką akcje że nie można było do końca wyłączyć dsc ale jak się potrzymało ileś tam , nie pamiętam ile , ale można to wyłączyć całkowicie

 

pozdarwiam

  • 6 lat później...
Opublikowano

u mnie dziala .

ale jak sie przytrzyma 10 sec to pojawia sie dsc i znika ikona.i wtedy kontola trakcji nie reaguje tak ostro.czyli popuszcza troche nam kaganca.

przy normalnym trybie -reaguje szybko i jeszcze przytlumia gas na przypustnic

po 10 sec trzymaniu przycisku wl sie funkcja ,(wylacza sie dopiero po zgaszeniu zaplonu) tak jakby pöl funkcji dsc.

to chyba zalezy od wersji dsc 3 .

niektorzy tego nie maja-co czytam na necie.

interesuje mnie natomniast dolkadny opis -reakcji tej tkz pöl funkcji :cry2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

u mnie działa DSC tak:

jak nie wyłącze (kontrolka zgaszona) to działa normalnie.

 

jak nacisne przycisk raz to kontrolka świeci i nie ma kontroli trakcji ani stabilizacji toru jazdy ale nie do końca. Tzn jak lece bokiem i dotkne pedał hamulca (lekko przyhamuje)to oprócz hamowania łapie mi odrazu DSC i stabilizuje mi tor jazdy.

 

jak przytrzymam przycisk jakieś 10 sekund to kontrolka świeci na stałe i da się ją wyłączyć dopiero zgaszeniem zapłonu - w tej opcji DSC jest kompletnie wyłączone.

 

Mam bmw 540i 1998rok

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

to jednak jest 3 tryb,

czyli dsc3 jest jakby dwustopniowe :norty:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
:shock: Czytam instrukcję i nic takiego w niej nie ma...

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
to jednak jest 3 tryb,

czyli dsc3 jest jakby dwustopniowe :norty:

 

POTWIERDZAM!

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Po przytrzymaniu dłużej przycisku powinna zapalić się jeszcze na żółto kontrolka od ręcznego wtedy powinien być całkowity luz. zależy jeszcze od wersji ale generalnie w skrócie

-ASC wystarczy wcisnąć raz i całkowicie się wyłącza

-ASC+T ma 2 tryby jednokrotne wciśnięcie wyłącza hamowanie silnikiem działa dohamowywanie tylnych kół przytrzymanie świeci kontrolka od ręcznego na żółto wyłącza całkowicie 2 systemy

-DSC podobnie jak ASC+T ma 2 tryby po jednokrotnym przyciśnięciu pozwala na niewielkie szaleństwo po przytrzymaniu możemy poszaleć :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
-ASC+T ma 2 tryby jednokrotne wciśnięcie wyłącza hamowanie silnikiem działa dohamowywanie tylnych kół przytrzymanie świeci kontrolka od ręcznego na żółto wyłącza całkowicie 2 systemy

 

No niestety ale nie, wyłączenie jest jednostopniowe, naciskasz raz i zapala się tylko ten trójkącik, wszystko się dezaktywuje.

Opublikowano
Wiem że u znajomego ma ASC+T wyłącza się na 2 razy raz zapala się trójkącik po przytrzymaniu jeszcze żółty wykrzyknik od ręcznego. jak jeździliśmy zimą to bawiliśmy się takimi pierdołami i sprawdzaliśmy jak się sprawuje . Generalnie po jednokrotnym wciśnięciu można było pozwolić sobie na ciut więcej ale koła pilnowały i nie pozwalały na zarzucenie po przytrzymaniu i zapaleniu żółtego wykrzyknika hulaj dusza :) Kiedyś gdzieś czytałem jak się tym bardziej interesowałem gdy nie działało moje ASC, że były różne wersje tego, zależały one od chyba nie chcę tutaj oszukiwać od: rocznika, silnika, wersji indywidualnej i chyba skrzyni był to ten sam system ale tak jakby w różnej wersji, jakieś takie dziwne zależności nie pamiętam dokładnie. ja się akurat spotkałem z wersją na 2 razy więc takową opisałem :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A w jakiej wersji sprawdzałeś to wyłączanie na 2 razy?

Z ciekawości porównamy z moją :wink:

Opublikowano

pofatygowałem się trochę i znalazłem to co czytałem tutaj masz opis tego :)

 

,,W zależności od opcji silnikowej ASC jest zintegrowane z ABS.

 

4-cylindrowy modele (M43) : ABS / ASC (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika bez interwencji w sterowanie przepustnicą)

 

4-cylindrowy modele M47 modele: ABS / ASC z interwencją hamulców i kontrolą ilości paliwa .

 

6-cylindrowy modele M52 m : ABS / ASC system (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika i interwencja w sterowanie przepustnicą)

 

W opcji zintegrowanej pojawiły się funkcje:

 

Kontroli hamowania na zakrętach czyli-(CBC) kontrola hamowania na zakrętach stabilizuje pojazd podczas hamowania przy jeździe w zakręcie.

 

Elektroniczny rozdział siły hamowania czyli- (EBV) kontroler EBV funkcja spowolnienia przednich i tylnych kół .Układ porównuje obciążenie przy hamowaniu każdego z kół .W ten sposób siła hamowania mże być optymalnie dostosowana do odpowiednich warunkach obciążenia.

 

ASC wiemy jak działa –ogranicza moment obrotowy i powoduje że koła nie „ mielą” załącza się kiedy sterownik zauważy różnice prędkości kół tylnych.

 

Więc wnioski : ABS i ASC w większości przypadków są zespolone wtedy mamy „ASC” i posiadamy wyżej wymienione funkcję czyli CBC i EBV dlatego pojawiło się określenie „ASC+T” i wiemy teraz co oznacza „ T” to CBC i EBV

 

Ale jeśli są zintegrowane sterowniki ABS i ASC to są też zapewne nie zintegrowane.

Te nie zintegrowane jak łatwo się domyśleć dawały tylko ABS i tylko ASC. I również był przycisk "ASC"

 

Ktoś zada pytanie więc jak to poznać co mamy ?

 

Tutaj musimy przejść do czarodziejskich lampek w naszym „liczniku” i poznać co kiedy się zapala i co oznacza.

 

Trzy lampki znajdują się w zestawie wskaźników służą do monitorowania różnych funkcji:

 

- Lampka ABS (ABS pomarańczowy napis)

 

- Lampka ASC (pomarańczowy trójkącik)

 

- Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) czerwony wykrzyknik ale może świecić na pomarańczowo

 

I zaczynamy:

 

Lampka ABS jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ABS od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.

Nie zapala się i nie mruga gdy system jest sprawny nawet gdy hamujemy czujemy ABS lampka nie daje znaku życia

Zapali się również gdy moduł ABS nie będzie miał komunikacji z ASC.

Ale wtedy zapali się również lampka ASC.

 

Lampka ASC jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ASC od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.

Lampka mruga z częstotliwością 3Hz kiedy układ jest w stanie pracy (czyli kiedy jest ograniczany np. moment obrotowy)

 

Lampka się świeci kiedy układ ASC zostanie wyłączony na wskutek naciśnięcia przycisku „ASC” wtedy nie działa ograniczanie momentu obrotowego.

 

 

I kluczowa dla większości kolegów lampka:

Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) monitoruje trzy różne funkcje i zapala się gdy!!!

Hamulec ręczny jest zaciągnięty (na czerwono)

Poziom płynu hamulcowego w zbiorniku jest zbyt niski

Gdy system CBC i EBV są wyłączone. A można je wyłączyć przytrzymując dłużej przycisk „ASC” (zapala się na pomarańczowo)

Czerwony wykrzyknik nie zapali się wszystkim tym którzy nie posiadają potocznie nazywanego „T” czyli CBC i EBV pomimo dłuższego przytrzymania przycisku "ASC"

 

Dodam że wszystkie zawory systemu ABS i ASC są aktywowane i gotowe do działania po przekroczeniu 20km/h.

Dodatkowo system ASC+T w pojazdach z automatyczna skrzynią ma powiązanie z sterownikiem skrzyni i potrafi w razie potrzeby zmienić w górę lub w dół bieg.

System ten w zależności od potrzeby potrafi sam :

ograniczyć moment obrotowy silnika

ale jeśli to będzie mało przyhamować odpowiednie koło na osi tylnej.

 

Podobno w opcji bez „T” przy zmianie sterownika ABS na zintegrowany z ASR po odpowiedniej aktualizacji softu uzyskujemy „T” "

Opublikowano
Po przytrzymaniu dłużej przycisku powinna zapalić się jeszcze na żółto kontrolka od ręcznego wtedy powinien być całkowity luz. zależy jeszcze od wersji ale generalnie w skrócie

-ASC wystarczy wcisnąć raz i całkowicie się wyłącza

-ASC+T ma 2 tryby jednokrotne wciśnięcie wyłącza hamowanie silnikiem działa dohamowywanie tylnych kół przytrzymanie świeci kontrolka od ręcznego na żółto wyłącza całkowicie 2 systemy

-DSC podobnie jak ASC+T ma 2 tryby po jednokrotnym przyciśnięciu pozwala na niewielkie szaleństwo po przytrzymaniu możemy poszaleć :)

 

co do DSC 3

ostatni punkt kolegi .jest odwrotnie.

jak klikniedz dsc krötko to wylacza uklad.

ale jak przytrzymasz 10sek to zgasnie jakby na stale (nie da sie wlaczyc ,az do ponownego rozruchu kluczykiem) ale... jak zaczniesz szalec autem to system zareaguje ale z opözniona reakcja tj.popusci nam bardziej kaganca.chyba pozwala na 30 stopni wychylenia tylu...? :cool2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawy opis, ale dalej mi tu nie pasuje, bo mam właśnie ASC+T a nie mam pomarańczowej kontrolki (!).

Z moich informacji wynika że każde e39 miało ASC+T, nie występowało bez "T".

Nawet jak mi się wyłączał ABS i ASC to tylko te dwie się świeciły.

Opublikowano (edytowane)
Vasyl501 Generalnie to wygląda tak że zależy od wersji DSC jaką mamy. z tego co się orientuję były chyba 3 generacje DSC, jest to dość rozbudowany system. a z tego co piszesz że nie możesz wyłączyć później, po dłuższym przytrzymaniu przycisku DSC aż do zgaszenia, masz wersję w której wystarczy wcisnąć raz(chyba większość E39 ma że wystarczy wcisnąć raz w e46 jest dwustopniowe w większości) wtedy otrzymujesz tak zwaną dynamiczną kontrolę trakcji dłuższe przytrzymanie tak jakby zwiesza ten system i sczytuje błąd. zapewne po podpięciu pod kompa w DSC pojawi ci się błąd ,, push button ..." Edytowane przez Jakub03071993
Opublikowano (edytowane)

Shadow69 wychodziły też wersje bez T oglądałem taką była to E39 525 td miała samo ASC bez t nie kupiłem z powodu wysokiego ubezpieczenia :( Może być że masz ASC+T i wystarczy raz :) kontrolkę masz na pewno jest to ta sama co ręczny jak przyjrzysz się robiąc test zegarów to ma ona 2 kolory pomarańczowy i czerwony

ja opisywałem ogólne działanie tych systemów nie tylko w E39 ale i w pozostałych modelach. widzisz tak jak DSC w większości E39 wystarczy wcisnąć raz a w E46 trzeba przytrzymać, sama wersja M miała 2 rodzaje DSC, żebym nie pomylił nazw były to chyba wersje Mtrack i competition żeby to dokładnie opisać potrzebne były by z 2 strony. generalnie suma sumarum możesz mieć taką wersję że odłącza ci po jednokrotnym wciśnięciu a u kogoś innego może być że trzeba przytrzymać :) chodziło mi o to że jest taka możliwość, bo bez sensu trzymać skoro nie reaguje :) ja częściej spotykałem się z 2 stopniowym :)

 

Mam do was pytanie czy trudno jest zrobić z asc asc+t ? Może ty Shadow69 się orientujesz jako doświadczony użytkownik forum czy to jest trudne do wykonania? bo szukałem ale nigdzie nie mogę znaleźć nic konkretnie Bo sama zmiana sterownika i pogrzebanie w kompie to wydaje się zbyt proste :)

Edytowane przez Jakub03071993
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym ASC to się robi jak z klapkami w kolektorze i termostatem EGR, czyli jak się trafi tak jest :mrgreen:

Jeśli faktycznie jest samo ASC, to rozbudowa powinna być na zasadzie wymiany pompy i sterownika, ASC nie posiada czujnika skrętu i przyśpieszeń wzdłużnych/poprzecznych.

W zasadzie orientacja systemu polega na czujnikach ABS, nic innego tam nie znalazłem.

U siebie chce zrobić upgrade do DSC, tylko tutaj już gratis są kolejne metry kabli i kolejne sensory.

Będę działał z tym w lecie. :cool2:

Opublikowano
w sumie poniekąd na to wychodzi. :D przeróbka na DSC to faktycznie będziesz miał ciekawe zajęcie. Powodzenia ci życzę :) Ja u siebie spróbuję dołączyć T jak się cieplej zrobi, zobaczymy co tam potrzeba i co z tego wyjdzie :) A odpowiedź jak najpewniej całkiem wyłączyć te systemy to zapewne wyjąć bezpiecznik :) powinno całkiem wyłączyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.