Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam 325tds z 96 roku automat po wymianie oleju i przejechaniu 1600 zauwarzyłem ubytek na miarce oleju okolo 3-4mm co moze byc przyczyna brania oleju cos powaznego mam sie juz bac? olej minerał castrol 15w40
Opublikowano

uszczelniacze na zaworach lub pierscienie na cylindrach

uszczelniacze na zaworach glowica do rozbiorki

pierscienie na cylindrach zrobisz od dolu jak sciagniesz miskie olejowa to dasz rade wyciagnac cylindry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A może po protu nie masz dokręconego korka spustowego i ucieka, jak zaczął brać po wymianie to raczej nagle pierścienie czy uszczelniacze nie padły.

Pozdrawiam

Krzysztof
Opublikowano
3-4 mm / 1600 km i robisz zamieszanie? Wyluzuj

co ty piszesz ja na 10000 tys km od wymiany do wymiany nie dolewam nic 3-4mm na 1600 co daje okolo 22mm na 10000km co moim zdaniem daje calutki stan oleju

Opublikowano
Jak nie masz wycieków to masz problem,a olej kiepściutki wlałeś.

z tym olejem te sie zgodze ale to juz jego sprawa

 

i na przyszlosc jak bys zrobil te pierscienie i uszczelniacze odrazu przejdz na syntetyk w ostatecznosci pol syntetyk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie masz wycieków to masz problem,a olej kiepściutki wlałeś.

castrol kiepski?? a czemu to? mieszkam na wyspach i za tydzien zmieniam olej i jedyny markowy jaki tu znajde to wlasnie castrol, chce wlac 10w40 semi syntethetic. to co? mam go nie lac bo kiepski? lepiej wlac jakis tescowy?? :duh:

Opublikowano
W autach takich jak BMW obowiązkowo należy stosować olej fullsyntetyk np. Castrol Edge 0W-40 lub Mobil1 5W-50 bez względu na przebieg nawet jeśli auto ma ok 400tys km. Ty stosowałeś Castrol 15W-40 to olej mineralny bardzo kiepskiej jakości dla twojego silnika, ten olej potrafi się gotować na pierścieniach już przy 250 stopni nie dlatego ze to Castrol ale dlatego ze to jest mineralny olej szybko traci parametry, szybko się zużywa, źle smaruje, zrywa się film itd. Każdy olej mineralny każdej firmy ma kiepskie właściwości smarujące taka jest cecha oleju mineralnego, chodzi o to ze auto zrobi max np. 300tys km na mineralnym a gdybyś stosował fullsyntetyk na pewno zrobiłbyś 1mln km, olej syntetyczny nie gotuje sie tak łatwo i zużycie jest o niebo wolniejsze. Najgorszy olej jaki możesz wlać do auta to tylko półsyntetyk 10W40 może być Castrol lub Mobil lub inny markowy. Musisz oczywiście dopasować klasę oleju, znajdziesz ją w instrukcji auta. Po wymianie pierścieni obowiązkowo stosuj tylko olej syntetyczny ale przed zalaniem takiego oleju silnik umyj preparatem dostępnym na stacjach benzynowych.
Opublikowano
a co by było jakbym teraz szybko zmienił na syntetyka ?
dodatkowo mineralny jest gestym olejem a smarowanie glowicy w bmw daje duzo do zyczenia szybka wymiana hmmm tsak jak wspomnial kolega po uprzednim umyciu silnika a dalej zobaczysz sam jak chodzi silnik i czybierze ci olej
Opublikowano
Teraz mozesz dolać do starego oleju środek myjący silnik z osadów i nagaru ( koszt 25zł ). Po 15 min wylej stary olej i zalej olejem 10W40 ( półsyntetyk w cenie 100zł ) po przejechaniu ok 1000km olej wylej i zalej np. Mobil1 5W50 ( 200zł) jedzij z parę tysięcy kilmetrów patrz czy auto bierze wiecej oleju i czy z dziurawych uszczelek coś wypływa, zabieg ten jest w celu wykrycia dziurawych uszczelek, nieszczelnych uszczelniaczy które nadają sie do wymiany. Według mnie uszczelki silnika bedą OK i niebedzie wycieku ale uszczelniacze mogą okazać sie do wymiany (silnik bedzie brał olej ), jeśli to wszystko wyjdzie to za jednym zamachem zrobisz wszystko przy okazji bedziesz miał czysty silnik z dobrym olejem ktory pokona setki tysięcy km. Moze tez sie okazać ze na oleju syntetycznym silnik przestanie wogóle brać olej ponieważ olej syntetyczny w wysokiej temp jest dużo gęściejszy od mineralnego.
Opublikowano
oki zrobie tak jak mowicie wleje teraz ten oczyszczacz i wlej e polsyntetyk a potem syntetyk a jak wleje ten oczyszczaccz to 15 minut ma pochodzic silnik i wylac wtedy wszystko tak i zalac 10w40?
Opublikowano
zlej ten mineralny olej i zalej mobil 10w40 zobaczysz ze oleju przestanie ci ubywac w tak znacznych ilosciach. mam ten sam silnik i bylem w podobnej sytacji , nie zalewalbym fuul syntetyka po pierwsze: nie wiadomo jak zareaguje silnik na tak zmiane skoro przedtem chodzil na mineralnym , po drugie: silnik twoj zapewne nie jest w idealnym stanie skoro ktos mu lal minerala dlatego musisz sie z tym liczyc ze cos tam zawsze tego oleju bedziesz musial dolac , porownaj koszty połsyntetyka z fuul syntetykem
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jeszcze pytanie czy masz poprawnie chłodzony silnik, jak wskazówka temp wody jest sporo poza środkiem to przegrzany silnik będzie pobierał więcej oleju
Opublikowano
temperatura autka jest tip top wskazuwka nawet nie drgnie a miałe wode z plynem jak sie okazalo i wszystko bylo super tweraz wyminilem na borygo i etz super. dam znac co i jak po wymianie oleju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.