Skocz do zawartości

ogrzewanie


rafal520

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:Posty na forum na w/w temat przeczytałem i dalej nie wiem czy tak ma być.

Moje pytanie: Czy w E 34 silnik M 50 ( bez klimatyzacji), ogrzewanie powinno się tak zachowywać?

- z górnych nawiewów leci ciepłe powietrze,

- ze środkowych nawiewów zimne,

- z dolnych - ciepłe,

Po dłuższej jeżdzie gdy silnik pracuje na niskich obrotach na postoju (750 - 800) - z górnych i dolnych nawiewów zaczyna też lecieć coraz chłodniejsze powietrze, gdy zwiększam obroty ok. 1500 - 2000 tyś. zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

Gdy podczas jazdy przełączam prędkość nadmuchu na 2,3,4 zaczyna lecieć po chwili zimne powietrze.

Otuż autko (silnik) po przejechaniu ok 4-6 km ma już właściwą temperaturę pracy (wskazówka temp. wody idealnie na środku)

układ został odpowietrzony, silnik się nie grzeje.

elektrozawory są tak samo gorące jak rury.

Proszę o rady.

BMW jest jak krówka ciągle trzeba ją paść.

Wtedy jest pełny wypas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ze środkowych leci zimne to jak najbardziej normalna rzecz. Taki bardzo fajny patent BMW, ale jezeli masz ciepły silnik to z górnych i z dolnych musi lecieć ciepłe oczywiście jezeli masz ustawiona temp dośc wysoką. W bmw sa czujniki temp i jezeli osiągnie temp wewnątrz tą która ustawiłes to bedzie dodmuchiwał zimnym powietrzem także z dołu i z góry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ze środkowych leci zimne to jak najbardziej normalna rzecz. Taki bardzo fajny patent BMW, ale jezeli masz ciepły silnik to z górnych i z dolnych musi lecieć ciepłe oczywiście jezeli masz ustawiona temp dośc wysoką. W bmw sa czujniki temp i jezeli osiągnie temp wewnątrz tą która ustawiłes to bedzie dodmuchiwał zimnym powietrzem także z dołu i z góry.

Nie jest to tylko patent BMW. W HOndzie ACCORD`91 jest dokładnie tak samo. U mnie w bejcy też tak jest, ztym że obok kratek jest pokrętło, którym regulujesz dopływ ciepłego powietrza. Są na nim kropki niebieskie i czerwone. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheheheh u mnie w Audi 100 też tak jest a w beemce oprócz rwgulacji temp. na pokrętłach mam takie pokrętło miedzy kratkami do dodatkowej regulacji wtedy to juz wogóle wszystkie chwyty doswolone mieszasz mixujesz itp. Widziałem że nie każde BMW ma to pokrętło przy kratkach od czygo to zależy??

 

P.S. Oczywiście chodzi o e34 M50 bez klimy

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja własnie nie mam tego pokrętła na środku moze zależy od wersji silnika ja mam m20

 

Moja znajoma ma e34 z M50 takie jak moje i nie ma tego pokrętła więc, chyba to pokętło jest jako opcja

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętło (tzw. chłodna głowa, ciepłe nogi :? ) występowało we wszystkich BMW z klimatyzacją oraz w niektórych modelach bez klimatyzacji. Nie ma tu znaczenia, czy jest silnik M20 czy M50.

 

Kaczor konkretnie wyjaśnił sprawę nadmuchu ciepłego powietrza. Nic dodać nic ująć.

 

W sumie to trochę dziwne rozwiązanie z tym nadmuchem...

Przecież świeże powietrze mogłoby wypływać tylko z tej centralnej kratki na górze deski rozdzielczej, a z tych małych w drzwiach nad radiem powinno lecieć ciepełko... .

Tyle kratek o wszystkie zimne... Dobrze, że nadmuch na nogi jest solidny zarówno z przodu jak i z tyłu.

 

W E30 cabrio mam ciepełko ze wszystkich mozliwych kratek, czemu w piątce robili takie kombinacje?

To jedna z na prawdę nie wielu rzeczy w BMW E34, jaka mnie drażni.

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio trochę walczyłem z ogrzewaniem samochodu (instrukcja cienko to opisuje) i wykoncypowałem 1 rzecz:

Łopatologicznie rzecz biorąc, ciepły nawiew na szybę (góra) i nogi (dół) ma priorytet nad wylotami z konsoli środkowej.

Jak puszczę max (suwaki przesunięte skrajnie w prawo) górę i dół to środek zaczyna dmuchać chłodnym. Ciepłe ze środka uzyskuję zawsze jeśli go ustawię na max a górę i dół na mniej.

Pozdrawiam

- Sim One -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się z tą regulacją ciepłe-zimne między kratkami w E-34 z silnikiem M20 nie podoba.

Chyba ta regulacja była dostępna dopiero w E-34 z M50. Czy jest ktoś, kto ma M20 i regulację ciepłe-zimne między kratkami? (nieistotne, czy z klimą, czy bez klimy)

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam juz drugie e32 (750 il) i w obydwuch autach mialem tego problema z ogrzewaniem.tzn: po rozgrzaniu sie autka na wolnych obrotach leci chłodne powietrze na szybe i na nogi niezaleznie od tego jaką mam ustawioną temp. ale tak jak kolega nadmienił tak chyba musi być ponieważ dzialaą czyjniki temp.W obecnym BM mam dodatkowo problem z nawiewem i klapkami. Podobno jest to problem (grzebienia,czy jak to sie tam nazywa). Juz udalo mi sie go załatwić(taka listwa z gniazdem) tylko trzeba go zamontować. Jak nacisne nawiew na szybe to nie zamykają sie klapki i nawiew leci cały czasz wsystkim czym sie da ;) ..Moze wiecej w czym problem??

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
a może ktorys z kolegów spotkal sie z podobnym problemem i mi pomoze??? mianowicie u mnie w e32 cieple powietrze (zaznaczam CIEPŁE)nie gorace leci z nawiewów tylko na pasazera a na mnie czyli kierowce juz nie bez wzgledu na połozenie pokretel, gdyz w akcie desperacji juz usunałem grzybki elektrozaworów i teraz powinno byc tylko gorąco a nie jest. dodam iz uklad jest odpowietrzony i plynu mi nie ubywa, moje BMW to e32 z 88r z klima recznaco moze byc przyczyną???jak jakies przewody powietrzne gdzies spadły to prosze napiszcie gdzie ich szukac?? wierze w to iz ktos jest w stanie mi pomóc w te"kosmicznie" zimne dni.......bo jak nie to zaczne intensywniej myslec o zamianie 7-ki, Pozdrawiam Wszystkich :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zuber masz chyba podobny problem co ja....chyba bedzie temu winien panel od klimatyzacji. Mam dwa panele i na kazdym jest inaczej :) Ale 2 sa chyba zepsute. Kupie teraz nastepny to sie przekonam czy to to. Koles ma jeszcze sprawdzic czy dziala w betce jego kumpla.

 

Tez miewam czasami takie mysli jak Ty o zmianie 7...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie że troszkę się wypowiem w tej sprawie bo miałem bardzo podobne problemy. W mojej bmw 5.20 24V z 1992 na wolnych obrotach leciało średnio ciepłe powietrze natomiast po dodaniu gazu dużo cieplejsze. To była na 1000% wina tego że nie miałem pod zaworami ogrzewania pompki cyrkulacyjnej. Zamówiłem przez Allegro, wstawiłem i wszystko wróciło do normy. Zarówno na wolnych i na wysokich obrotach leci gorące powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
... a ja mam tak w e34 z klimatronikiem, jak dam na pokretłach zimne powietrze to od strony pasażera ale tylko przy szybie leci non stop ciepłe, no i co to może byc? :? Może być przyczyną zle podłączony wąż od reduktora gazu? albo panel od klimy padnięty?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze inna zagwózdkę :mad2: a mianowicie u mnie od jakiegos czasu leci wszystkim co sie da ciepłe a po nagrzaniu gorace powietrze bez wzgledu na ustawienie pokreteł od temp i to juz od momentu jak wskazówka zejdzie z niebieskiego pola , nie mam klimy , zato dwustrefową regulacje temp,( niby ) nie wiem co to moze byc ale staje sie uciazliwe , plyn ok czysty i nie ucieka, z chłodzeniem tez ok wiec co, obstawiałem elektrozawory ale jak plyn ok to chyba zawory tez , jeszcze sprawdze ale jak by ktos miał taki przypadek to pomozcie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawory na bank - rozebrac przeczyscic ui sparwdzic ale wczesniej sprawdzil byn czy daje napiecie na wtyczce elektrozaworow dodatkowo jeszcze jest tak opcja - nad nogami kierowcy po zdjeciu odsłony jest węzyk który jest połączony z czujnkiem - jezeli jest odpiety tez bedzie wiało ciepłe

 

p.s sory za błedy w pisowni

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak rozebrałem te zaworki i sie okazało ze od strony pasazera była iglica złamana , skleiłem złożyłem, podpinałem bezpośrednio prąd z akumulatora pod jeden i drugi także działaja na 100% ale z tej wtyczki to tylko jest napiecie na kablu od strfefy kierowcy a od pasażera nie ma , czy to panel klimy padł, kabel sie gdzies przepalił czy co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie zbliża się zima, a ja mam problemy z ogrzewaniem.

Mam sterowanie temperaturą i regulacją wentylatorach w pokrętłach...

Jak ustawie wentylator na max to dmucha jak w maluchu, druga sprawa jak ustawie grzanie przycisk automat to wogóle nie leci na szybę przednią.

BMW wieczna miłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sie podepne pod temat,a co mi tam.......

Zauwazylem pewna prawidlowosc.........,otoz,autko fajnie grzeje i jest git do czasu zalozenia LPG.Sprawa jest tego typu,ze koledzy egzorcysci od gazu podpinaja parownik pod nagrzewnice,bo tak jest najprosciej.Duza czesc ciepla jest w ten sposob zabierana przez parownik i na wolnych obrotach grzanie dziela kiepsko.Potwierdzilo to wielu moich cool-egow,wiec cos w tym jest zapewne.........

Z pionierskim pozdrowieniem od towarzysza Floyda........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.