Skocz do zawartości

BMW 750 BiTurbo :D


NIrVaNA

Rekomendowane odpowiedzi

ale za to silnik :twisted:

szczerze mówiąc też mam takie plany :8)

przy okazji jak będe robił remont silnika to chcem go przygotować właśnie pod turbo tzn głowice i nowe pierścienie no i metalowa uszczelka!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ze skrzynią, przecież zaraz się rozsypie od niutonometrów, jest jakiś patent na to? Jaki jest realny przyrost mocy po wrzuceniu turbo i czy da się tym normalnie jeździć, czy ktoś miał styczność z v12 turbo? Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ze skrzynią, przecież zaraz się rozsypie od niutonometrów, jest jakiś patent na to? Jaki jest realny przyrost mocy po wrzuceniu turbo i czy da się tym normalnie jeździć, czy ktoś miał styczność z v12 turbo? Pozdro.

 

Masz w sumie dwie możliwość-1-skrzynie od 850, manuala, ale oddaną do specjalnej obróbki-nie wiem jak dokładnie się to robi, ale grunt, że mechanicy wiedzą,2 skrzynia od Alpiny... dalej musisz "zakuć" silnik, bo seria nie zniesie takich przeciążeń, poprawić układ chłodzenia, wymienić seryjne wtryskiwacze, powymieniać pompy paliwa, odprężyć silnik, zmienić nieco kształt gniazd zaworowych, założyć sprzęgło, które to zniesie-co do przyrostu mocy, to przy tak przygotowanym silniku jest śmiało 600 KM i 700-800 Nm, ale koszta są chorendalne, a do tego hamulce, zawieszenie...

I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby uniknąć niepotrzebnej dezinformacji, chciałbym sprostować parę informacji:

skrzynie od 850, manuala, ale oddaną do specjalnej obróbki-nie wiem jak dokładnie się to robi, ale grunt, że mechanicy wiedzą

Po co? Skrzynia S6S 560G wytrzymuje 900 Nm bez problemu.

2 skrzynia od Alpiny...

A jakiej? Bo 4HP24 z Alpiny B12 5.0 ma jedynie zmienione sprzęgła (nota bebe na identyczne ze skrzynią 4HP22 z 911 Carrery).

dalej musisz "zakuć" silnik, bo seria nie zniesie takich przeciążeń,

Po pierwsze dlaczego chcesz "zakuwać" zakute? Po drugie skąd masz informację, że nie wytrzyma? Dół M70 jest pancerny, w serii wytrzymuje 1200KM i ponad 1400 Nm momentu. Jeździ taka E34 w Finlandii.

poprawić układ chłodzenia

Nie ma takiej potrzeby. Chyba, że masz na myśli podłączenie chłodzenia turbosprężarek. Ale też nie jest to konieczne, wrecz warto uniknąć podłączenia turbin do układu chłodzenia, jeśli szofer jest choć odrobinę rozumny.

odprężyć silnik

??? Z 8.8:1 na ile?

zmienić nieco kształt gniazd zaworowych

Trochę bez sensu korekta gniazd bez innych ingerencji w głowicę, nieprawdaż?

 

Nie chcę tutaj Cię atakować, ani pokazać, jaki to fachura jest ze mnie. Celem mojego postu jest jedynie uniknięcie późniejszych postów "...że ktoś kiedyś napisał, że trzeba zmodyfikować gniazda, bo inaczej to silnik wybuchnie na bank...", itd.

BTW jeśli chciałbyś jakieś info na temat doładowania M70, to służę pomocą.

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo przeróbek, o skrzyni manualnej od 850 można zapomnieć, BMW nie zaoferowało części do tej skrzyni i są bardzo poszukiwane(poza tym było ich bardzo mało), a skrzynia od alpiny to prawdziwy rarytas. Może dlatego V12 turbo praktycznie nie występują. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo przeróbek, o skrzyni manualnej od 850 można zapomnieć, BMW nie zaoferowało części do tej skrzyni i są bardzo poszukiwane(poza tym było ich bardzo mało), a skrzynia od alpiny to prawdziwy rarytas. Może dlatego V12 turbo praktycznie nie występują.

S6S 560G jest pancerna i praktycznie bezawaryjna (chyba, że driver ma beret przeorany). BMW nie oferuje części do skrzyń biegów już od dłuższego czasu i 560G nie jest tu wyjątkiem. 4HP24 można bardzo łatwo wzmocnić analogicznie do skrzyni Alpiny B12 5.0, używając części skrzyni Porsche. Zresztą przy bardziej lajtowym doładowaniu nie jest to konieczne. Doładowanych M70/M73 jest sporo jak na auto dość niezwykłe do modyfikacji (faktem jest, że częściej były uturbiane silniki w E31 i po swap'ach - np. do E34).

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.