Skocz do zawartości

Minerał Castrola na Półsyntetyk - problem (525iA M50)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Granatowa strzała (w dodatku w rzadkim kolorze) też będzie równie pięknie wyglądać w całym towarzystwie :-)

Ja bardzo długo zawieszam spojrzenie na Touringach E34, bo chciałbym mieć taki komplet - mój Luxury Sedan A.D. 1988 oraz Touring A.D.1996

:-)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Solaris,

 

czytałem już ten temat i właśnie po nim mnie natchnęło, żeby nawet samemu to zrobic. Ale ja chyba do takich spraw mam dwie lewe ręce...niestety

 

Vodka, to czekamy na galerię, Touring też mi się strasznie podobają, ale to może wtedy jak już potomki będą:) heh

 

Jeszcze wtrące...moj tata ma E39 520d i pisze szczerze, że wole swoim jeździć. W mieście nie mogę znieść brzmienia diesla. Wykonanie wnętrza również nie różni się jakoś diametralnie. Miałem okazje przez weekend jezdzić też E60 520d i materiały wewnątrz robią dużo gorsze wrażenie w porównaniu z E39. Byłem rozczaroany totalnie.

 

Już pizza się zimna zrobiła...bo pisze a nie jem:)

Opublikowano

Przemek,

 

Nie przejmuj się za wczasu, krawędziówki to prosta sprawa i na pewno sobie poradzisz, wydrukuj to co napisał Marek w założonym przeze mnie wątku a wszystko stanie się prostsze.

 

Niestety największym problemem jest teraz pogoda. Ja w ostatni weekend robiłem te krawędziówki i nic nie chciało schnąć, a miałem tylko sobotę (od12) i niedzielę (do 12) do dyspozycji. Jak masz więcej czasu to nawet przy 10 stopniach dasz radę wszystko obrobić i będzie lux :))

 

PS. Specjalnie na szybko wrzuciłem 2 zdjęcia mego autka :) Jeszcze widać, że nie ma założonej krawędziówki na drzwiach kierowcy :)

http://img155.imageshack.us/img155/9186/e341zb3.th.jpg

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Tak zrobie.

 

Jak pojade do rodziców to będę miał weekend cały i mogę to robić w garażu. Więc powinno się udać.

 

Zawsze to będzie satysfakcja i grosz w kieszeni.

 

Vodka, mam pytanko, bo widzę ze śmigasz po warszawie.

 

Jakie masz realne spalanie własnie tutaj. (w Wawie mieszkam, z Ostrołęki pochodzę).

 

Dzięki z góry za odp.

Pozdrawiam,

Opublikowano

 

PS. Specjalnie na szybko wrzuciłem 2 zdjęcia mego autka :) Jeszcze widać, że nie ma założonej krawędziówki na drzwiach kierowcy :)

 

Fajny jest Touring :D , jak na mój gust to te felgi są troszke za nowoczesne jak do E34 - jakoś one mi do BMW nie pasują. Widziałem je na klilku E34...Ale to kwestia gustu.

 

Czekamy na więcej fotek!

 

E34 górą :cool2:

 

Pozdr.,

Opublikowano

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

No naprawdę jest co pokazać :cool2: Prezentuje się wyjątkowo. I środek też wygląda na super zadbany.

 

Czy ona ma obniżone zawieszenie? I napisz jakie wyposażenie, bo fotele elektryczne widać - super!

 

Pozdrawiam,

Opublikowano (edytowane)
DAWNIEJ JEŻDZIŁEM NA OEJU MINERALNYM , SILNIK PRACOWAŁ CICHO,AŻ PEWNEGO DNIA PĘKŁY DWA ZAWORY,TŁOK I GŁOWICA. PRZY NORMALNYM CHOĆ DYNAMICZNYM RUSZENIU ZE SKRZYŻOWANIA (W AUTOMACIE). KAŻDY MECHANIK MA SWOJĄ WERSJĘ WYDARZEŃ:JEDEN ŻE PRZEKRĘCIŁ SIĘ NA GAZIE,DRUGI ŻE ROZRZĄD SIĘ PRZESTAWIŁ BO NAPINACZ HYDRAULICZNY NIE CHODZIŁ TAK JAK TRZEBA NA OLEJU MINERALNYM. FACET KTÓRY MONTOWAŁ DRUGI SILNIK (Z ANGIELSKIEGO SAM.) NALAŁ MOBIL 1 PEŁNY SYNTETYK BO TWIERDZI ŻE TE SILNIKI MUSZA MIEĆ SYNTETYK A PRZEZ MINERAŁ ZMARNOWAŁEM POPRZEDNI SILNIK, A JAK SĄ WYCIEKI TO I MINERAŁ ICH NIE POWSTRZYMA BO W WYSOKIEJ TEMP. ROBI SIĘ RZADKI. NA SZCZĘŚCIE NIC NIE CIEKNIE. Edytowane przez DAN-LZ
Opublikowano
Tak zrobie.

 

Vodka, mam pytanko, bo widzę ze śmigasz po warszawie.

 

Jakie masz realne spalanie własnie tutaj.

 

Przemek,

 

W zasadzie odnośnie spalania w mieście, to ciężko powiedzieć, bo jeżdżę głównie w trasy z Warszawy do Suwałk lub Białegostoku. Ponadto jak widzisz w opisie, to mam założoną sekwencję.

Ogólnie to jest tak, że jak jeżdżę tylko trasy, to mam około 12L/100km (staram się trzymać ok 120km/h + TIR-y non stop)

Jak dorzucę 20% miasta to 13L/100km.

Jak jeżdżę po Warszawie to w zależności od natężenia 15-20L/100km. wszystko to Shell Power Gas lub Statoil Super Gas. Na benzynie zużywa 1L mniej.

Jak przez weekend zrobiłem prawie 200km głównie po trasie siekierkowskiej i innych magistralach, to było ok 13l/100 ale jak się jeździe w korkach, i trzeba dynamicznie podjeżdżać co chwila, to 15l/100 to absolutne minimum.

Aha. Mam automat, na warszawę jak znalazł :))

 

/Pozdrawiam

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Vodka,

 

ja też mam sekwencję i spalanie miemal identyczne.

 

Jak jade tylko w trase np. ''siodemka'' to spalanie od 10.5 do 12.5 gazu.

10.5 to jak jade tak 110 km/h i bardzo zadko wymijam bez kickdownow. Za to okolo 12 to jak jade tak w przedziale 120-140 z dość częstym kickdownem.

Inna sprawa jak jeżdzę po Wawie. Jak jeszcze pracowałem i jeździłem z Bemowa na Armii ludowej (Focus) to z klimą w lato nawet 17-18.

 

Teraz jak jeżdzę mniej w korkach to tak 15, ale to jest minumum.

 

Mała ciekawostka. Raz jak jechałem z Torunia do Wawy to spalił mi 18 na trasie tylko (ale bardzo bardzo się spieszyłem 1 i ost. raz). :duh:

 

Muszę powiedzieć, że w miarę poznawania charakterystyki auta spalanie mi sporo spadło.

 

Pozdrawiam i szerokiej!

Opublikowano
DAWNIEJ JEŻDZIŁEM NA OEJU MINERALNYM , SILNIK PRACOWAŁ CICHO,AŻ PEWNEGO DNIA PĘKŁY DWA ZAWORY,TŁOK I GŁOWICA. PRZY NORMALNYM CHOĆ DYNAMICZNYM RUSZENIU ZE SKRZYŻOWANIA (W AUTOMACIE). KAŻDY MECHANIK MA SWOJĄ WERSJĘ WYDARZEŃ:JEDEN ŻE PRZEKRĘCIŁ SIĘ NA GAZIE,DRUGI ŻE ROZRZĄD SIĘ PRZESTAWIŁ BO NAPINACZ HYDRAULICZNY NIE CHODZIŁ TAK JAK TRZEBA NA OLEJU MINERALNYM. FACET KTÓRY MONTOWAŁ DRUGI SILNIK (Z ANGIELSKIEGO SAM.) NALAŁ MOBIL 1 PEŁNY SYNTETYK BO TWIERDZI ŻE TE SILNIKI MUSZA MIEĆ SYNTETYK A PRZEZ MINERAŁ ZMARNOWAŁEM POPRZEDNI SILNIK, A JAK SĄ WYCIEKI TO I MINERAŁ ICH NIE POWSTRZYMA BO W WYSOKIEJ TEMP. ROBI SIĘ RZADKI. NA SZCZĘŚCIE NIC NIE CIEKNIE.

 

DAN-LZ, weź Ty mnie nie strasz...Następnym razem na pewno będzie semisyntetyk. Tylko, że troche to potrwa bo ostatnią wymianę miałem jakieś 500 km temu, więc pewnie zimę na mineralu przejeżdzę niestety :(

Opublikowano
Vodka,

Muszę powiedzieć, że w miarę poznawania charakterystyki auta spalanie mi sporo spadło.

 

Dokładnie tak jak piszesz.

Ja zaczynałem od spalania 13.5 L na trasie, a teraz mój rekord to 10.9/100km :)) i tylko na Shell Power Gas, na niczym innym nie udało mi się zejść poniżej 11. A jeżdżę raczej dynamicznie (nie mylić jak wariat w BMW) i bardzo często używam kick down-a, ale tylko na chwilę, aby nadać odpowiednie przyspieszenia dla auta w początkowej fazie wyprzedzania. Natomiast warszawskie BP (przynajmniej w mojej okolicy to totalny przekręt, jak mam mało gazu to mi w ogóle odcina gaz i przełącza na benzynę przy próbie przyspieszania, bo w zasadzie to jak ma na powietrzu jechać:).

A żeby nie było całkiem nie na temat, to napisze tylko, że jak studiowałem lekturę forum itp. to trafiłem na informację, że przy założonym gazie, warto lać olej, który ma wysoki wskaźnik TBN, bo lepiej czyści komory spalania.

Shell Helix Plus, którego używam ma liczbę TBN 10,4mg KOH/g i choć się bałem, że jakiś nagar mi wypłucze, to wszystko po 4 tys. km jest super.

A jak coś, to szczegóły o olejach:

http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

 

Pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Wreszcie zobaczyłem autko Andrzeja - super - czekam na więcej przy okazji (także wnętrza). Znajomo wyglądają mi te felgi :D Przemek coś o nich pisał, rzeczywiście może nowocześnie wyglądają w E34, bo były zakładane chyba pod sam koniec produkcji (ale były dedykowane chyba jedynie dla E34). Ja te felgi uwielbiam - długo ich szukałem i specjalnie z Katowic do Warszawy po 5 sztuk pojechałem w maju :-)

Łukasz, też dobrze, że dodałeś zdjęcia - miło oglądać zadbaną większą siostrę mojego autka w takim samym kolorze. Jakbyś miał jeszcze to E30 LachsSilber Metallic, to moglibyśmy zrobić niezłe zestawienie na zdjęciu. Wyszłoby jak w prospekcie z lat 80-tych :D

 

Przemek, ja jednak mimo wszystko jeszcze przed zimą zmieniłbym na Twoim miejscu ten mineral na semi.

p o z d r o w i e n i a, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Vodka,

 

ja przyznam się, że tankuje gaz gdzie popadnie i jakiejś różnicy większej nienotuje...hmm...

 

Dzieki za linka to poczytam sobie na temat olejów i tego Shella Helixa

 

Solaris,

przemyślę wymiane tego oleju, żeby naprawdę nic się w sercu autka nie sknociło.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Przemek,

 

2 sprawy:

1. Nie na temat: Jaką masz sekwencję, bo u mnie w przypadku gazu z byle kąd to są problemy na wysokich obrotach jak mam mniej niż 5l gazu. A i spalanie rośnie o 1-2L, więc oszczędności nie ma na tańszym o 10gr gazie.

Komputer po prostu steruje mieszanką, więc jak gaz uboższy, to po prostu musi go więcej go dawać.

2. Idzie zima i wylewaj ten minerał (rozumiem, że 15w40), bo będzie tragedia jak złapią mrozy, a w nocy nigdy nie wiadomo do ilu wskazówka spadnie.

Tutaj jest specyfikacja z instrukcji E34: http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/galeria/stop/model/e34/19/87

15w40 jest niby do -20 stopni, ale powiem tak:

Na takim oleju mój przyszły niedoszły jeszcze teść zatarł silnik w Fieście. On po prostu jak się robi zimno to za szybko jak na nasz klimat robi się on tak gęsty, że raczej przypomina parafinę a nie olej. W Fieście w silniku nie ma takich cudów jak hydraulika zaworowa, a i tak udało się go wykończyć 15w40

Jak w mróz zgęstnieje Ci ten minerał, to pokrzywi prowadnice zaworowe, popychacze i Bóg wie co jeszcze.

 

Ja osobiście radzę wymienić zanim jeszcze zanim się zaczną konkretne mrozy.

 

Pozdrawiam

/Andrzej

 

PS. Ja nie polecam, żadnego oleju, bo za mało ich testowałem, ale Shell Helix jak mało którysemi synthetic jest EC :)

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

No naprawdę jest co pokazać :cool2: Prezentuje się wyjątkowo. I środek też wygląda na super zadbany.

 

Czy ona ma obniżone zawieszenie? I napisz jakie wyposażenie, bo fotele elektryczne widać - super!

 

Pozdrawiam,

 

tak jest obnizona a z wyposazenia ma wiec mam tak:

-Koła 17 cali

-czarna skóra+elek ustawianie we wszystkich plaszczyznach+grzanie+pompowanie

-wspomaganie

-abs

-centralny+pilot+domykanie szyb i szyberdachu z kluczyka

-4xel szyby

-el szyber

-el lusterka

-klima (sprawna)

-lampy przod ringi

-szpera w moscie

-duzy komputer OBC

 

napewno o czyms zapomnialem ale w samochodzie mam dopracowane wszystko-"dopiete na ostatni guzik".wszystko na desce sie podswietla.Środek b.czysty-w samochodzie nie palone.Solaris520 niestety juz e30 nie mam bo sprzedalem;/.w razie jakich kolwiek pytan chetnie odp

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Vodka,

 

nie mam teraz papierów od instalacji, ale z tego co pamiętam to wstryskiwacze mam firmy Valtec. Po weekendzie jak nie zapomnę dam napiszę więcej info o instalacji. Sam zrobiłem na niej ponad 15 000, poprzedni właściciel jakieś 10 000 i jest zero problemów. Nawet jak jest mało gazu to jeździ poprawnie. Muszę teraz filtr wymienić, bo nie robiłem tego.

Co do instalacji to mam butle 60 l. (wchodzi 46 l lpg), ale wolałbym większą jednak tą 80 l. Ostatnio mechanik założył mi wlew gazu pod klapką paliwa (poprzednią rurkę, która była pod zderzakiem przytarłem aż do dziurki i gaz zaczął się ulatniać...)

 

Co do oleju, to macie racje, trzeba wylać to cholerstwo, bo można sobie problemów narobić.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

tak jest obnizona a z wyposazenia ma wiec mam tak:

-Koła 17 cali

-czarna skóra+elek ustawianie we wszystkich plaszczyznach+grzanie+pompowanie

-wspomaganie

-abs

-centralny+pilot+domykanie szyb i szyberdachu z kluczyka

-4xel szyby

-el szyber

-el lusterka

-klima (sprawna)

-lampy przod ringi

-szpera w moscie

-duzy komputer OBC

 

napewno o czyms zapomnialem ale w samochodzie mam dopracowane wszystko-"dopiete na ostatni guzik".wszystko na desce sie podswietla.Środek b.czysty-w samochodzie nie palone.Solaris520 niestety juz e30 nie mam bo sprzedalem;/.w razie jakich kolwiek pytan chetnie odp

 

Łukasz, no wyposażenie naprawdę robi wrażenie. szczególnie te fotele...Widać, że autko dopięte na ostatni guzik. Super :cool2:

Opublikowano

Panowie, wszyscy mamy fajne auta :)), więc domyślam się, że oświetlenie, też macie trochę bielsze niż standard.

Przymierzam się do wymiany żarówek i wyczyszczenia soczewek, bo jak jadę w nocy w lesie, to jakbym jechał po omacku.

Nie wiem czy się pakować w jakieś blue light-y (wiem, że nie są niebieskie tylko białe) czy po prostu zakupić jakieś dobre halogeny +50%.

Osobiście nie wierzę w Philips-a, bo to firma, która ma bardzo dobry marketing i średnią solidność.

Czy ktoś z was ma doświadczenia z takimi żaróweczkami?:

Bosch: http://www.allegro.pl/item254473255_zarowki_bosch_xenon_blue_h1_12v_55w_okazja_2szt_.html

Hella: http://www.allegro.pl/item257632692_rewelacyjne_zarowki_light_power_h1_50_hella_.html

 

Może nie na temat, ale od miłośnika BMW zawsze dobrze rekomendację usłyszeć :)

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Vodka, ja Ci niestety nie pomogę, bo od zakupu auta zarowek H1 nie wyminiałem, póki co świecą nie najgorzej. Myślę, że pownieneś założyć osobny wątek co do żarówek lub poszperaj na forum, bo zdaje mi się, że widziałem już taki.

 

Pozdrawiam, miłego...

Opublikowano
Koledzy, mam pytanko.

 

Dodam, że silnik jest super stanie, wg mnie pracuje naprawdę dobrze (nie ma jakiegoś klepania zaworów nawet po odpaleniu z rana). Przebieg to 225 000 km.

 

... A moze nie klekotac z rana ..?

Mnie sie wydaje ze musi klekotać chociażby przez sekundę bo nie ma smarowania przez chwilkę bo olej całkowice spływa ?

Wiec jak moze nie klekotac ..... ?

" I want to fly into your sun

Need faith to make me numb

Live like a teenage christ

I'm a saint, got a date with suicide. "

Opublikowano
...... A moze nie klekotac z rana ..?

Mnie sie wydaje ze musi klekotać chociażby przez sekundę bo nie ma smarowania przez chwilkę bo olej całkowice spływa ?

Wiec jak moze nie klekotac ..... ?

 

Może nie klekotać, zwłaszcza na świeżym i dobrym oleju. Mówię to z doświadczenia z innym silnikiem z hydroregulacją (Rover 1.4MPi 16V 103KM w Polonezie) - zaczęło stukać na zimnym, potem cały czas - wlałem po raz pierwszy porządny olej (półsyntetyczny Elf) i przestało aż do końca posiadania tamtego autka - czyli ok. 8 miesięcy (a wiem, że potem też nie stukało).

pozdrawiam marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Hejka,

 

dokładnie jak mówie Marek-Solaris. Mam wyczulone uszy ba wszelkie hałasy w autku i dość często z rana wsłuchuję się i nic niewłaściwiego nie słysze.

 

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Dobry i świeży olej ma dobrą lepkość i dość trwały tzw. film (olejowy). To m.in. pomaga w utrzymywaniu się oleju w jakiejś ilości w różnych miejscach, z których stary olej dużo szybciej spływa.

Widzę to np. na bagnecie - nawet po dwóch dniach od poprzedniej jazdy bagnet jest otoczony olejem na wysokości ponad maksimum, żeby sprawdzić właściwy poziom - muszę przetrzeć wskaźnik - dopiero wtedy już widzę, że jest trochę mniej niż max. W miarę starzenia się oleju - efekt jest mniej zauważalny.

pozdrowienia.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Ale technicznie niemozliwe jest aby silnik pracujac bez oleju nie klekotał zanim pompa poda olej to trwa ok 0,5 sek ale metal trze o metal na sucho .... co 1,4 to na pewno było tak samo al nie słyszałes tego bo poprostu mniejszy silnik i mniejszy hałas .... ale fizycznie przy tarciu na sucgo musi klekotać

" I want to fly into your sun

Need faith to make me numb

Live like a teenage christ

I'm a saint, got a date with suicide. "

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.