Skocz do zawartości

Spalanie 1.6 i 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kupuję niedługo e 30. doszły mnie słuchy że silniki o poj. 1.6 i 2.0 palą tyle samo. Czy to prawda??

Drugie moje pytanie co sprawdzić żeby nie kupić shitu??

Jak każde wiekowe auto ma jakieś chroniczne choroby. Na co zwrócić uwage, co można pominąć itd. Gdybyście byli tak uprzejmi mi odpowiedzieć. Z góry dziękuję.

Opublikowano

Nie wiem skad masz takie informacje ale ktos Ci niezle kitów nawciskał :) Jak moze silnik o prawie pol litry wiekszy i z 6 cylindrami palic tyle samo co 1.6 ?? Gdyby tak bylo, to firma nie produkowalaby silnikow 1,6 bo by sie zaden egzemplarz nie sprzedał.

Ostateczna odpowiedz brzmi: silnik 2.0 pali wiecej niz 1.6, a w miescie nawet duzo wiecej.

Co do pytania o kupno: sprawdz kulture pracy silnika, ale to nie jest najwazniejsze. Jesli silnik odpala bez problemow i nie rzęzi to odpusc sobie sprawdzanie gruntowne. W kupnie samochodu najwazniejsza jest blacharka (szczegolnie podloga). Wszystko mozna naprawic: zawieszenie, silnik, skrzynie. Ale jak buda zaczyna sie sypac to juz nic nie zrobisz. Mozesz naspawywac, malowac, ponosic wielkie koszty blacharskie i lakiernicze a i tak po roku wrocisz do tego samego problemu. Jesli blacha jest zdrowa z zewnatrz, otworz tylne drzwi i popatrz na próg. W tym miejscu oznaki korozji sa najbardziej niebezpieczne bo po czasie auto ci sie najnormalniej w swiecie zlamie na pol. Wejdz na kanal i poogladaj podwozie. Rdza przy mocowaniu tylnego zawieszenia jest rownie niebezpieczna jak ta przy progach. Jesli blacha jest w porzadku na calym aucie to druga sprawą jest skrzynia biegów. Jest to jeden z najbardziej kosztownych rzeczy do wymiany. Biegi maja wchodzic lekko bez zgrzytów i szarpań. Przejedz sie i zbadaj. Sprzegło na wyczucie sprawdz czy sie nie slizga. Wg. mnie jesli do tego momentu wszystko okaze sie ok to nawet gdy silnik bedzie chodzil troszke nierowno (oczywiscie jesli nie ma wycieków) to mozna brać auto bo koszty naprawy nie są juz tak przytłaczające jak w przypadku blacharki czy tez skrzyni biegow.

Lekkie roszenie sie oleju ze skrzyni lub mostu jest normalne w autach z wysokim przebiegiem wiec gdybys zauwazyl jakies delikatne kropelki to sie nie przejmuj. Wazne zeby sie nie lało wielkimi kroplami. Ogolnie to chyba tyle.

Opublikowano
Palą tyle samo - mniej więcej, choć spalanie wypada na korzyść zdrowego m20 ze względu na ilość cylindrów i kulturę pracy.

 

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: przepraszam ?

 

 

mniej wiecej to byl taki kawal z dwoma palcami w De - jeden mniej, drugi wiecej.

 

a powaznie to mialem oba - to chyba wiem ile pali m40 a ile m20. i prosze mi tu glupot nie opowiadac.

 

w m20 placisz WIECEJ za radosc z jazdy i kulture pracy. koniec, kropka.

Opublikowano

Każdy miał obie-jak w kawale :?: :?: :?: :?:

Miałem e21 z m20 i palił mi 10 litrów przy średniej jeździe po mieście a teraz mam m40 w e30 i pali mniej-więcej tyle samo czyli te dwa p.w.d.

Opublikowano

Oczywiscie ze 2.0 wiecej pali.....A na trasie 2.0 przy 150 mniej spali niz 1.6 i to chyba oczywiste jest.....A odnosnie tego ze silnik ma wieksza czy mniejsza pojemnosc - spalanie wcale nie jest wymierne....

Silnik m50b20 i m20b25....... m50 wiecej pali(lub tyle samo) i to wiem z autopsji.....moim znajomych tak samo.... Wiadomo w 6 cyl jest inaczej....ale zawsze 6 cyl bedzie wiecej palilo od 4 :) to oczywiste.

 

Ktoś tam pisał ze buda jest najważniejsza?? - ....bude mozna zrobic......Najwazniejsze sa podluznice i kielichy.(chyba ze o to chodzilo) Nastepnie jest mechanika - silnik , skrzynia , uklad przenoszenia napedu.......Elektryka...a na samym koncu estetyka :) IMHO oczywiscie.....Moge qpic porysowany i poobijany samochod wazne zeby prosto jechal i zeby jego przeszlosc byla mi znana......Wyglad - mozna zrobic albo i nie i cieszyc sie jazda....

 

Co do E30 - tez kiedys mialem - najwiecej problemu jest z podloga....kielichami ....podluznicami....Bagaznik tyl...to sa elementy ktore trzeba odrazu sprawdzac....Najlepiej sprawdzajac czy dywaniki sa suche i czy nie maja odbarwien. :) , czesta przypadloscia jest rowniez cieknacy szyberdach - ale to taka dygresja :)

 

Pozdrawiam.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

ok - w specyficznych sytuacjach roznica w spalaniu miedzy 4 a 6 garami bedzie wlasnie na korzysc 6. ale wyjatek potwierdza regule: 6 garow trzeba jakos zalac - srednio m20 pali wiecej od m40.

 

 

forum jest pelne "sprawdzonych" wiadomosci o tym jak to sie nie oplaca kupowac 316 a jedynie 325, bo przeciez pala porownywalnie.

 

sprawne 325/320 pali wiecej od 316/318.

 

amen

Opublikowano
Dzięki za liczne odzewy. Mam pytanie. Czy uważacie, że za 4 tyś. można znaleźć e30m 1.6 i się nią cieszyć?? Jeśli macie jakieś oferty godne polecenia proszę o link. THX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.