Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odkręciłem te dwie śrubki u góry, zegary dają się prawie wyciągnąć, ale "prawie" robi wielką różnicę. Nie działa mi obrotomierz, i chcę go sprawdzić, ale bez wyciągnięcia zegarów się nie da.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
....zegary dają się prawie wyciągnąć, ale ....

 

jeżeli słowo "prawie" się tu pojawia, to pewnie chodzi o kierownicę... U mnie w E34 dla swobodnego wyjęcia zegarów odkręciłem koło kierownicy - to bardzo łatwa sprawa, chociaż panują teorie, że zegary da się wyszarpać bez wyjmowania kierownicy. Nawet nie próbowałem, bo szkoda mi było coś podrapać.

Po odkręceniu śruby zaznacz pisakiem położenie kierownicy w stosunku do kolumny kierowniczej - żebyś potem mógł łatwo założyć bez szukania właściwego położenia.

Po założeniu śrubę kierownicy przykręcasz momentem 80Nm - czyli mocno, ale żeby w razie potrzeby, dało się ponownie odkręcić. Tak jest u mnie w E34 - prawdopodobnie w E32 jest tak samo... (chyba, że masz airbag, to w którymś momencie może być inaczej)

 

Pozdrawiam, marek

marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
witam da sie ja wyciągnąć bez ściągania kierownicy ale tez radziłbym ja ściągnąć bo szkoda coś uszkodzić.jeżeli nie masz airbagato sprawa prosta tak jak kolega napisał a jak go masz to odłączasz akumulator i odkręcasz śrubki z tylu kierownicy wyciągasz i odłączasz poduchę następnie kierownice i po problemie
Opublikowano
nic ich nie trzyma...złap za ta blaszke co przykrecana jest do tapicerki i juz....u mnie np za nic w swiecie nie wyjda bez zdejmowania kierownicy to nie wiem chlopaki jak wam to sie udaje...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
U mnie zarowno w E32, jak i w E34 (z kierownica MOMO) wyciagalem zegary bez demontazu kierownicy. Po prostu trzeba je odkrecic, a potem przeciagnac przez pod gorna czescia wienca kierownicy lekko krecac kierownica w lewo/prawo - bez wiekszego problemu sie uda.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Udało się, po prostu blokował się za naczepach licznika - obicie.

Niestety, nie wyciągnąłem całkowicie, bo kierownica przeszkadza, a z jakiegoś powodu nie mogę jej przesunąć (mimo, że teoretycznie mam regulację kierownicy). Zajmę się tym w przyszły weekend.

 

Dzięki za szybki odzew.

pozdr.

Mariusz

Opublikowano

Właśnie wróciłem z garazu. Obrotomierz działa.

Okazało się, że jeden obwód (pierwotny) miał przerwę. Zlutowałem i ... niestety, okazało się, że ktoś już to wcześniej naprawiał. Obrotomierz blokował się na 3k. Jakiś syf z lutownicy spadł i przylepił się do zębatkek. Oczyściłem i DZIAŁA ZAJE-FAJNIE.

 

pozdr

Mariusz

 

PS. Jak by ktoś miał proble, to smiało pytać !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.