Skocz do zawartości

M50B25 - falujace obroty - wiem, że było, ale...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No właśnie, ale...

Bo faktycznie temat był wiele razy i podstawową czynnością sprawdzającą wydaje się silniczek krokowy => czujnik obrotów biegu jałowego => przepływomierz => świece => itd, itp.

 

Ale mam taki dziwny objaw, że obroty mi czasami falują a czasami nie. Jeżeli falują to czasami w granicach: ok, 600-800, a czasami w granicach od praktycznie zgaśnięcia silnika do ok. 1800/min.

Czasami zdarza się, że zaraz po rozruchu - gaśnie. I tak kilka razy. Czasami jak dojeżdżając do czerwonego światła wrzucę na luz to gaśnie, a czasami przez chwilę falują obroty.

 

Po chwili falowania z reguły obroty uspokajają się na poziomie właściwym, tj, ok. 750-800/min.

 

I teraz najważniejsze "ale..." - przewód doprowadzający powietrze jest owinięty taśmą izolacyjną przy samym wlocie do kolektora. Podobnie, jak dwie cienkie rurki poniżej. Czy tu mogę szukać przyczyny falowania obrotów? Jakaś nieszczelność w dolocie?

 

Przepraszam za być może banalne pytanie, ale posiadam to auto od tygodnia i dopiero się go uczę.

 

Z góry dzięki za rady.

Edytowane przez YatzeK
Opublikowano
teraz najważniejsze "ale..." - przewód doprowadzający powietrze jest owinięty taśmą izolacyjną przy samym wlocie do kolektora. Podobnie, jak dwie cienkie rurki poniżej. Czy tu mogę szukać przyczyny falowania obrotów? Jakaś nieszczelność w dolocie?

 

Oczywiscie....nowe wezyki polecam.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

Miałem nie dawno podobny problem. U mnie silnik gasł i nie trzymał wolnych obrotów gdy był zimny. Miałem poklejoną rurę przepływomierza. Po wymianie rury problem znikł i teraz silnik pracuje o wiele lepiej. Polecam więc tobie ją też wymienić.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Moi przedmówcy postawili trafną diagnozę. Dodam tylko, że podobne problemy miał z tym silnikiem mój kolega, a powodem był mikser gazu (prawdopodobnie nieszczelność).

pzdr

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
powodem był mikser gazu (prawdopodobnie nieszczelność).

pzdr

 

Ale ja nie mam gazu.

 

Tak czy inaczej dziękuję za odpowiedzi. Potwierdziły się moje przypuszczenia. Zacznę od tych poklejonych rurek, a potem zobaczymy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.