Skocz do zawartości

Moje 525 24v wzieło oley!!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A tak na poważnie qabn to ja bym na Twoim miejscu pomyślał nad jakąś japońską wiertarką (Honda) co to się kręcą bez opamiętania.

Jeśli japońska wiertarka to tylko Makita :lol: :lol:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, rozumiem, możecie mi nie wierzyć :) A dla Motoru niestety artykułów (jeszcze) nie piszę :) Ogólnie nie próbuję przekonać, tylko zalecam, również z własnej praktyki...

 

Inny argument:

INSTRUKCJA OBSŁUGI BMW, gdzie pisze coś takiego, że

Uwaga! Nie rozgrzewać silnika na obrotach jałowych. Po włączeniu silnika, jak najszybciej rozpocząć jazdę. Dopuszczalne jest rozgrzewanie silnika nie dłużej niż 30 sekund, by olej dotarł wszędzie.

Zastrzegam - nie jest to cytat, tylko tak ogólnie to brzmi. Jeżeli ktoś się uprze, to znajdę dokładny cytat :)

 

Teraz to już zastrzeżenia piszcie do BMW AG :)

 

Pozdrawiam

Spokojnych i Pogodnych Świąt, lepszego Nowego Roku!

Oby ceny paliw spadły :)

Kai
Opublikowano
No nie wydaje mi sie, Twoja teoria jest troszke dziwna, chyba normalne że silnik najmniej się zurzywa jak chodzi na luzie

 

Ta teoria nie jest dziwna i wystarczy troszkę poczytać. Gdyby kolega to zrobił wiedziałby, że podczas jazdy pracuje POMPA OLEJOWA to taki małe coś co poprawia smarowanie silnika. Niestety nie działa przy niskich obrotach !!! Ale to tak na marginesie jakby komuś te obciążenia przeszkadzały :)

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
owszem pompa działa na wolnych obr. i to całkiem skótecznie ciśnienie przy 800obr/min to ok 2 - 2,5bar. Skoro to dla Ciebie mało to zdejmij pokrywę zaworów i zobacz co się stanie na wolnych obr, radzę sie odsunąc bo olej wywala poza ubrys samochodu

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

moment... to co wogóle nie smaruje na niskich obrotach?? :roll:

 

Pompa zaczyna działać powyrzej ok. 1500obr./min, w Renault od 2000obr/min. W niktórych autkach są wskaźniki, które nam to nawet pokazują np. Reanault 25. Na marginesie bardzo fajna rzecz, oszczędza kieszeń :). Co do smarowania, to jak nie działa to jak ma smarować??? Olej rozpryskiwany jest przez prace silnika, np. wałki, drgania i wszystko co w nim pracuje :) Dlatego właśnie NIE NALEŻY rozgrzewać silnika na postoju, tym bardziej zimą.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

moment... to co wogóle nie smaruje na niskich obrotach?? :roll:

 

Pompa zaczyna działać powyrzej ok. 1500obr./min, w Renault od 2000obr/min. W niktórych autkach są wskaźniki, które nam to nawet pokazują np. Reanault 25. Na marginesie bardzo fajna rzecz, oszczędza kieszeń :). Co do smarowania, to jak nie działa to jak ma smarować??? Olej rozpryskiwany jest przez prace silnika, np. wałki, drgania i wszystko co w nim pracuje :) Dlatego właśnie NIE NALEŻY rozgrzewać silnika na postoju, tym bardziej zimą.

 

 

O to sie dowiedziałem.... :roll: Jest to naprwde ciekawa teoria.... :norty:

Opublikowano
to naprwde ciekawa teoria.... :norty:

 

Masz racje, to taka teoria jest, coś jak z tą tradycją w "Misiu" :lol:

Ale pewnie masz własną??? Chętnie posłuchamy...

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
atonre zapewniam cie, ze przy niskich obrotach jeszcze zimnego silnika i oleju, cisnienie jest takie jak przy 6000tys na rozgrzanym silniku.srobuj 3 min bez pompy olejowej i wtedy pogadamy. u klienta nie bylo cisnienia, odpalilem tylko kilka razy zeby zobaczyc co sie dzieje i juz panewki były czerwone.:)
e39 3.0D
Opublikowano
to naprwde ciekawa teoria.... :norty:

 

Masz racje, to taka teoria jest, coś jak z tą tradycją w "Misiu" :lol:

Ale pewnie masz własną??? Chętnie posłuchamy...

 

jesli twierdzisz że nie ma to po odpaleniu silnika który nie osiąga od razu 1500 obr/min kontrolke cisnienia gasi krasnoludek który został obudzony "wałkiem i innymi wibracjami" ..... :diabel_smiech:

Opublikowano
Widzę, że koledzy śmiało poprawiają fabryke. Nie lubie powtarzać tego co juz zostało napisane ale skoro choćby fabryka piszę, że prawidłowe smarowanie następuje po przekroczeniu 1500obr/min to rozumiem, że ta informacja ma zmylić potencjalnego użytkownika ??? Dla mnie pompa paliwa jest najważniejszą częścią w silniku. Modyfikowałem prawie każdy samochód który miałem i jak mi któryś z panów poda wykres ciśnienia pompy paliwa w zależności od obrotów to będziemy dyskutować. Za dużo czasu spędziłem przy silnikach aby wdawać sie w teoretyczne dyskuscje. Nie twierdzę, że pompa po uruchomieniu silnika nie działa wogóle, ale jej praca drodzy koledzy uzależniona jest od obrotów i naprawdę chciałbym zobaczyć taką pompę, która przy 600obr/min daje wystarczające cisnienie. To co ona robi przy 6000 - wyskakuje przez maskę???
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Widzę, że koledzy śmiało poprawiają fabryke. Nie lubie powtarzać tego co juz zostało napisane ale skoro choćby fabryka piszę, że prawidłowe smarowanie następuje po przekroczeniu 1500obr/min to rozumiem, że ta informacja ma zmylić potencjalnego użytkownika ??? Dla mnie pompa paliwa jest najważniejszą częścią w silniku. Modyfikowałem prawie każdy samochód który miałem i jak mi któryś z panów poda wykres ciśnienia pompy paliwa w zależności od obrotów to będziemy dyskutować. Za dużo czasu spędziłem przy silnikach aby wdawać sie w teoretyczne dyskuscje. Nie twierdzę, że pompa po uruchomieniu silnika nie działa wogóle, ale jej praca drodzy koledzy uzależniona jest od obrotów i naprawdę chciałbym zobaczyć taką pompę, która przy 600obr/min daje wystarczające cisnienie. To co ona robi przy 6000 - wyskakuje przez maskę???

 

Upsss.... przeszliśmy na pompe paliwa.....

Opublikowano

 

Upsss.... przeszliśmy na pompe paliwa.....

Moja wina :lol:

Powiem tak, o czym dyskutujemy? O tym czy mimo wieku interesujemy się kreskówkami czy o tym, że silnik jest NIEDOSTATECZNIE smarowany podczas pracy na biegu jałowym zaraz po odpaleniu??? Nie ważne, na prawde nieważne jest to czy ona pracuje czy nie, czy masz krasnoluda czy nie. Chodzi o to żeby ustrzec przed błędami innych użytkowników. poziom tego forum jest chyba znacznie wyższy niż ten który starasz się reprezentować. Pogadaj z każdym kto choć półprofesjonalnie zajmuje się tuningiem, jeśli to co piszę jest śmieszne, poczytaj, a jak wreszczcie będziesz wiedział co to smarowanie to porozmawiamy i to bartdzo chetnie, może i ja się czegoś nowego dowiem :)

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
atone jak byś siedział w samochodach od lat to wiedział byś że pompy paliwa daja takie same ciśnienie zawsze , wiem przejęzyczyłeś sie co do pompy oleju to większość samochodów ma zawór który reguluje ciśnienie oleju np. w Audi 100 jest tak że jak zapalasz silnik to ciśnienie oleju jest na poziomie 5 barów przy 800 obr, po nagrzaniu zawór sie otwiera i jest ok 2,5 bar a przy 6000 tys rośnie do prawie 5barów

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
[ja zawsze nawet jak nie skrobie szyb zapalam silnik i odczekuje chociaz 10s zanim rusze z miejsca

No, to wreszcie mam poparcie dla mojej teorii :D

Czasem denerwuje mnie jak znajomi pytają dlaczego nieco wcześniej zapalam auto i potem ruszam, lub nie gaszę go natychmiast po zakończeniu jazdy.

Chyba więc wyciągając jakąś średnią z tego co piszą tutaj 30s max na zimnym i ruszamy i powiedzmy 10s po uruchomieniu, wychodzi że powinno się odczekać jakieś 20s (przy zimnym silniku) :wink:

Opublikowano

wiem miałem juz nie pisać.... ale czytałem instrukcje i zgadzam się z faktem aby nie grzać auta na postoju ale czytając uwagi odnośnie automatów ze strony automat.pl cyt.

" Jeżeli temperatura otoczenia samochodu spadnie poniżej 0 st.C bardzo ważne po uruchomieniu samochodu, przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) jest wstępne rozgrzanie układu silnik-skrzynia. Przy silnikach gaźnikowych ze sterowanym ręcznie układem ssania, oraz układem sterowania automatycznym silnik przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) należy rozgrzać do temperatury umożliwiającej jego pracę przy prędkości obrotowej nie wyższej niż 1000 obr/min.

 

Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim i silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty w temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10_15 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów. Takie postępowanie ma wpływ na żywotność i prawidłową pracę wielu układów mechanicznych samochodu.

 

Z uwagi na profil naszego Serwisu Technicznego nasze uwagi odnośnie eksploatacji samochodu w warunkach zimowych odnoszą się wyłącznie do skrzyni automatycznej."

 

I jak?

 

ps tylko bez uwag na temat czy jest smarowanie na wolnych obrotach czy go nie ma.

Opublikowano
za 4 tys to cale auto bez budy mozna przywiesc (znaczy kupic juz z prowizja)

 

Lepiej kupic drugi motor z pewnej reki niz bawic sie z wymiana panewek czy tlokow....

 

heheh.... stary, to ty mogłeś sobie kupić F1 i ją katować po mieście... :lol: Jeżeli masz auto od tygodnia i jezdzisz do 6500 aby sie nim nacieszyc to nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Tobie i Twojej Becie Wesołych Świąt i udanego Sylwestra(obyś nie musiał na niego jechać pociągiem)...

 

P.S. Sorry chlopaki, ze przywrocilem temat do początku.....:)

 

pozdrawiam

prezes 8)

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano

no juz Panowie nie udawajcie takich grzecznych chlopcow w Beemkach :D - te auta najladniej brzmia wlasnie powyzej 4,5-5 tys obrt a na odcieciu chodza po prostu BOSKO - to ze przy takiej jezdzie wciaga olej to jak najbardziej normalne - po prostu dolej i jezdzij dalej....co do remontu zgadzam sie w 100% - za 2-2,5 tys mozna miec taki silnik z gwarancja (m50) za 1tys (m20) wiec remontowac sie za bardzo nie oplaca :roll: ,

 

Co do rozgrzewania auta na postoju - bezsens, ja zawsze odpalam auto i od razu jade, (oczywiscie do 2,5-3 tys obr) i autka maja juz po 200 000 km i chodza jak nowki - przy silnikach nic nie bylo robione...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sarna - zgadzam się

 

poza tym, jeżeli w instrukcji obsługi napisanej przez producenta jest wyraźnie, że nie grzać na postoju i nie męczyć silnika poniżej 1500rpm, to można mi mówić, że lepiej jest inaczej, a ja i tak nadal będę go używał wg instrukcji :) ten, co go zaprojektował wie najlepiej, o!

 

tak więc pozostaję przy grzaniu silnika na postoju max 30 sekund, a potem w miarę rozsądna jazda

a z drugiej strony nie męczę silnika poniżej 1500rpm

 

u mnie na ten temat koniec i kropka :)

 

pozdrawiam

Kai
  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.