Skocz do zawartości

Tarcze hamulcowe zwykłe/wentylowane


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pochwalony!

Na wstępie mówię że grzecznie :reading2: całe archiwum :D

Niestety nie znalazłem info czy w BMW E34 520i z rocznika 1994/5 da się zamiast tarcz zwykłych zastosować wentylowane :?: Wiadomo, że tarcza wentylowana jest grubsza, więc rozumiem, że zaciski są inne, czy też są one "uniwersalne" i po prostu mogę zakupić wentylowane i je założyć :?:

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Obawiam się że muszisz liczyć się ze zmianą również zacisków :x

 

ale skoro fabryka wstawiła tam nie wentylowane tarcze to znaczy chyba że powinny wystarczyć :wink:

 

pzdr

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano

:?: ja mam wentylowane ale nie wiem czy były zmieniane zaciski i czy tarcze są fabryczne

hamulec jest idealny

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano

Bez wymiany zacisków to się raczej nie da. Wg katalogu wszystkie parametry są takie same, ale grubość zwykłej tarczy to 12 mm, a wentylowanej 22.

Czy coś jest nie tak? Pojeździj najpierw trochę i jak stwierdzisz, że tarcze się grzeja i są problemy to dopiero wymieniaj. Jeśli chcesz zmieniać to części z modelu e34 91-97, bo Ty masz z modelu e34 88-95.

A co do tego co napisał toptuning to w e34 2.5 zawsze były wentylowane, przynajmniej tak mam w kalatogu tarcz.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Bez wymiany zacisków to się raczej nie da. Wg katalogu wszystkie parametry są takie same, ale grubość zwykłej tarczy to 12 mm, a wentylowanej 22.

Czy coś jest nie tak? Pojeździj najpierw trochę i jak stwierdzisz, że tarcze się grzeja i są problemy to dopiero wymieniaj. Jeśli chcesz zmieniać to części z modelu e34 91-97, bo Ty masz z modelu e34 88-95.

A co do tego co napisał toptuning to w e34 2.5 zawsze były wentylowane, przynajmniej tak mam w kalatogu tarcz.

Pozdrawiam.

 

To ja jush nic nie wiem... Dziś byłem u Sikory w B.B. i powiedzieli mi , że bez kombinacji moge zmienic na wentylowane, wystarczy tylko tarcze zmienić a reszta pasuje :shock:

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
fabryczne hamulce wystarczą zupełnie, przy hamowaniu trzeba patrzeć we wsteczne lusterko :D

 

Nu jak hamulcuję z np 160km/h to zaczynają tak walić tarcze, że fajerka mi z rąk wyskakuje :( Kumpel kupił te tarcze w niemcowie ale troszke połasił się na cenę i stąd problemy. Wolałbym je wymienic na możliwie najlepsze, żeby nie było podobnych historii.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Wydaje mi się, że wentylowane powinny się zmieścić w zaciskach, ale czy to oznacza, że wszystko będzie okay?

...Wątpie.

 

Ja bym nie kombinowal z przekladką samych tarcz bez ruszania zacisków. Proponuję zaopatrzyć się w lite tarcze firmy Brembo lub ATE. Są też na rynku tańsze tarcze (okolo 100zl /szt.) mniej znanych firm, które mogą być równie dobre lub beznadziejne.

Ważne jest by na takiej tarczy "No name" byl wybity znak B.

 

Zawsze można tarcze zdjąc i zanieść tokarzowi do przetoczenia.

 

BMW 518i i 520i mialy tarcze lite, ale czy touringi też... oto jest pytanie...

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
fabryczne hamulce wystarczą zupełnie, przy hamowaniu trzeba patrzeć we wsteczne lusterko :D

 

Nu jak hamulcuję z np 160km/h to zaczynają tak walić tarcze, że fajerka mi z rąk wyskakuje :( Kumpel kupił te tarcze w niemcowie ale troszke połasił się na cenę i stąd problemy. Wolałbym je wymienic na możliwie najlepsze, żeby nie było podobnych historii.

 

zdarzyło mi się dwa razy wdepnąć ze 150 do oporu hamulec, nie stało się nic złego poza tym, że wszystkie bagaże miałem z przodu... :) Ale faktycznie, jak jeździsz szybko to pewniej będzie się hamować na wytrzymalszych tarczach.

Opublikowano
To ja jush nic nie wiem... Dziś byłem u Sikory w B.B. i powiedzieli mi , że bez kombinacji moge zmienic na wentylowane, wystarczy tylko tarcze zmienić a reszta pasuje :shock:

 

Jak znajdziesz dodatkowe 10 mm to pewnie się zmieści, nigdy tego nie robiłem, nie widziałem. Opieram się tylko na danych które mam w katalogach tarcz i kloców.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.