Skocz do zawartości

Jestem nowy oraz mam kilka pytań.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hand: Witam, chociaż z marką BMW związany jestem od ponad roku to dopiero teraz zalogowałem się na tym forum. Wcześniej miałem poczciwe 318i z 1992r z nieszczęsnym silnikiem M40, który długo nie wytrzymał na kiepskim oleju, czyli jak każdy. :cry2: , auto było w rewelacyjnym stanie zrobiłem trochę w zawieszeniu (wszystko Lemforder), jednak z silnikiem nie chciałem walczyć, auto sprzedałem osobie, która zregeneruje silnik i jeszcze długo pojeździ.

 

Dzisiaj kupiłem piękną 323i z grudnia 1996r w sedanie. Lakier 299 Techno Violett metallic, elektryka, pełen M pakiet, orginalny pakiet M zawieszenia. Przebieg 167000, książka serwisowa, całkowity bezwypadek.

 

 

Pytania:

1. Opcja zawieszenia to (0704) SPORTFAHRWERK M, czy moglibyście mi napisać czym taki zawias różni się od serii, żebym się mocno nie zdziwił przy kupnie np. amortyzatora??

 

2. dziwnie chodzi sprzęgło, w 318i chodziło delikatnie i nisko łapało, a tutaj pedał chodzi dość ciężko i łapie dosyć wysoko, jest duża różnica w stosunku do 318i.

 

3. W opcji jest (0529) Mikrofilter, co on dokładnie filtruje??

 

4. Jaki olej nalać do silnika??, osobiście obstawiam półsyntetyk mobila, ale czekam na odpowiedź.

 

Na razie to tyle postaram się czynnie wpływać na życie forum szczególnie pod względem technicznym. :hand:

Opublikowano
Pytania:

1. Opcja zawieszenia to (0704) SPORTFAHRWERK M, czy moglibyście mi napisać czym taki zawias różni się od serii, żebym się mocno nie zdziwił przy kupnie np. amortyzatora??

 

Poszukaj na forum hasła 704 albo M SPORT, nie raz o tym było pisane.

 

3. W opcji jest (0529) Mikrofilter, co on dokładnie filtruje??

 

To nie jest poprostu filtr przeciwpyłkowy od klimy/nawiewów?

 

4. Jaki olej nalać do silnika??, osobiście obstawiam półsyntetyk mobila, ale czekam na odpowiedź.

 

A wiesz co było wcześniej? Jak przebieg prawdziwy to nie ma sensu wlewać coś innego niż syntetyk tak jak fabryka kazała;)

 

Kolorek autka masz zacny, wrzuć jakieś fotki:)

Opublikowano

Ok o zawieszeniu już znalazłem, jeśli chodzi o filtr to jest przeciwpyłkowy ale dziwne bo nie mam klimy, chyba jakiś alergik się trafił i sobie zamówił ekstra.

Jeśli chodzi o przebieg to wydaje się prawdziwy, w książce serwisowej ostatni wpis jest w lipcu 2004r, przy przebiegu 100119km, ale później zmienił się właściciel i zrobił nią ok 65tys km, więc nie wiadomo czym zalał silnik. Niestety nie ma żadnej wzmianki na jakim jest oleju.

 

Fotki wrzucę niebawem, pozdrawiam

Opublikowano

Co do oleju to jak masz zalany polsyntetyk lub mineral od np 50tkm to niech Cie reka Boska broni przed zalaniem full syntetyka ponownie, najlepiej zalej taki jak masz lub lepszy w tej samej klasie lepkosci/gestosci.

 

Przyjemnej eksploatacji :cool2:

Opublikowano
Co do filtra przeciwpyłkowego to wszystkie e36 mają nawet bez klimy tylko wersja bez klimy ma bardzo drogi model kupowałem ostatnio i 200zł dałem za komplet.
BMW forever!!!
Opublikowano
2. dziwnie chodzi sprzęgło, w 318i chodziło delikatnie i nisko łapało, a tutaj pedał chodzi dość ciężko i łapie dosyć wysoko, jest duża różnica w stosunku do 318i

 

moze konczyc sie docisk sprzegla

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem auto w miarę dokładnie u znajomych mechaniorów, oto efekty:

 

-Auto musiało trochę stać

-Na 99 przebieg orginalny

-Bezwypadkowy

-Zawieszenie rewelka, amortyzatory przód po 60%, tył 80%.

-Most cichy i suchy

 

minusy:

-luzy na zewnętrznych sworzniach przednich wachaczy

-niski poziom oleju w skrzyni biegów

-pocąca się uszczelka pod "klawiaturą"

-na 99% szumiące łożysko oporowe sprzęgła

 

reszta jak na 11lat w stanie bdb.

 

Po pierwsze chciałem zapytać jaki wlać olej do skrzyni biegów i czy trudno jest w tym motorze wymienić uszczelkę pod klawiaturą?

Opublikowano
Dzisiaj sprawdziłem auto w miarę dokładnie u znajomych mechaniorów, oto efekty:

 

-Auto musiało trochę stać

-Na 99 przebieg orginalny

-Bezwypadkowy

-Zawieszenie rewelka, amortyzatory przód po 60%, tył 80%.

-Most cichy i suchy

 

minusy:

-luzy na zewnętrznych sworzniach przednich wachaczy

-niski poziom oleju w skrzyni biegów

-pocąca się uszczelka pod "klawiaturą"

-na 99% szumiące łożysko oporowe sprzęgła

 

reszta jak na 11lat w stanie bdb.

 

Po pierwsze chciałem zapytać jaki wlać olej do skrzyni biegów i czy trudno jest w tym motorze wymienić uszczelkę pod klawiaturą?

 

Uszczelke pod klawiatura wymienia sie szybciutko i bez problemowo, tylko jak zdejmiesz juz pokrywke to na 90% okaze sie, ze trzeba wymienic uszczelki pod swiecami w ilosci szyuk 2.

Opublikowano
jak się zepsuje :P

A tak poważnie to jak będziesz dbał o ten silnik to pompy wody i nic poza olejem i filtrami to nie potrzeba wymieniać.

 

Czyżby pompa miała metalowe łopatki??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.