Skocz do zawartości

Lewarek zmiany biegów - straszne luzy.. :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam taki problem, otóż mój lewarek lata jak żyd po pustem sklepie :/, ostatnio co raz częściej zapinam 5 zamiast 3 ;).

 

Czytałem trochę na forum, ale nic co dotyczy e46 nie znalazłem.

 

Otóż bazująć na informacjach z e36.. postanowiłem zamówić taki element pozycja nr 7:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/p/g/96.png

 

 

Tylko jak się do tego zabrać? :/ Bo dzisiaj zdjąłem osłonę plastikową, wyciągnałem gąbkę.. i spowrotem zakręciłem wszystko :D

 

Przerabiał ktoś już coś takiego w e46?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Link coś jest kaput :) a byłbym zainteresowany bo mamy w takim razie dwóch żydów :D

uaktualniony link

Edytowane przez Filon
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Hmm jak umieszczałem to zdjęcie było widzialne. Zauważyłem, że w innych tematach jest podobnie (sam nie widzę zdjęć) - mniej sza z tym.

 

 

Wejdź na realoem.com -> grupa 25 (GEARSHIFT) -> podgrupa 25 05 GEARBOX SHIFTING PART -> pozycja nr 7.

 

Pozdrawiam.

 

A czy ktoś wie jak to rozebrać???

Opublikowano
I niby przez to sie nie pozycjonuje? Czy gdyby to miało duuuuzy luz to nie powinno latać w zkresie 1-3-5 a nie tylko 3-5?
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
I niby przez to sie nie pozycjonuje? Czy gdyby to miało duuuuzy luz to nie powinno latać w zkresie 1-3-5 a nie tylko 3-5?

 

Słuchaj ja nie wiem czy to akurat to, rozrbiorę to się dowiem (tylko jak się do tego zabrać?) :)

Opublikowano

Sam zadałem pytanie i sam sobie pomogłem..

 

Robota szybka.

Wszystko rozbieramy od góry, wywalamy osłonkę plastikową, wyciągamy gałkę, osłonę lewarka, potem osłonę gumową. Mamy wszystko na wierzu. Jedyne co trzeba zrobić to od dołu wypiąc lewarek czyli potrzebny nam kanał. Wymieniamy to plastikowe łożysko i składamy po kolei :).

 

Druga sprawa u mnie po wymianie niby lewarek zachowuje się inaczej, ale.. jest następny problem. Prawdopodobnie padła mi sprężyna w skrzyni ta powracająca lewarek do pionu.

W lewo lewar mi odbija a jak wezmę w prawo "tak jakbym wrzucał 5" to już nie wraca, albo trzeba mu pomóc, żeby wrócił :/

 

Z tym nie będzie dużo roboty - odkręcić trzeba dekiel z tyłu i wyciągnąć bebechy. Robił to już ktoś?

 

Chodzi o sprężynę nr 16:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ER91&mospid=47642&btnr=23_1002&hg=23&fg=15

Opublikowano

eXiDe też mi się zdarzyło parę razy, że lewarek nie wraca do końca z 5,

w przyszły weekend zamierzam zaglądnąć do skrzyni.

Ewentualnie jak rozbierzesz pierwszy wrzuć opis jakiś, i czy to na pewno chodzi o ta sprężynkę?

Opublikowano
eXiDe też mi się zdarzyło parę razy, że lewarek nie wraca do końca z 5,

w przyszły weekend zamierzam zaglądnąć do skrzyni.

Ewentualnie jak rozbierzesz pierwszy wrzuć opis jakiś, i czy to na pewno chodzi o ta sprężynkę?

 

Hej, myślę, że chodzi własnie o nią (i w sumie słychać odgłos ze środka skrzyni, tak jakby sprężyna), ja chyba za to się wezmę albo w przyszłym tygodniu albo za 2 tyg. Dam znać na pewno co i jak.

 

Pzdr.

Opublikowano

No to w takim razie co pomogłą ta plastikowa tulejka? Czy wcześniej latało Ci jeszcze góra dół?

Sorka ze męcze ale nie zrozumiałem :)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
No to w takim razie co pomogłą ta plastikowa tulejka? Czy wcześniej latało Ci jeszcze góra dół?

Sorka ze męcze ale nie zrozumiałem :)

 

Tulejka - łożysko bo tak to się nazywa - było zurzyte, mało tego kulka, która pracuje w tym łożysku, nie wygląda na zabogato, ale sama kulka nie występuje oddzielnie tylko z całym drążkiem. Wymiana łożyska zniwelowała ruchy bezpłciowe lewarka. Także to było jedną z dwóch przypadłości następna to ta nieszczęsna sprężyna :)

 

Pzdr.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
odswieze temat, czy pomogla wymiana tej sprezyny lub czy ktos juz ja wymienial, bo mam ten sam problem , nie wraca lewarek z 5 biegu poza tym wszystko chodzi OK
Opublikowano
Ja temacik odpuściłem. Nie ma czasu na naprawę, samochód jest mi cały czas potrzebny. W sumie to przyzywczaiłem się do tej usterki. Czasami zdarza się nie trafić w 3 ;) ale jest ok :)
Opublikowano
he ja mam podobny problem czasami nie wraca lewarek no i się zastanawiam jak to poprawić myślę że sprawdzę tą sprężynkę no alepo jakimś czasie wraca na środek i jest ok :( ciekawe
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano

Operacja wymiany sprężyny wymaga niestety opuszczenia i rozebrania skrzyni :(

 

Krótko mówiąc troszkę roboty przy tym jest niestety.

Opublikowano

chlopaki co do luzu na lewarku zmiany biegow..........to sloneczko odpowiada za luzy w najbardziej w pozycji pionowej.

co do luzuow w pozycji poziomej czyli lewa prawa odpowiadaja wyrobione gniazda pokryte czyms w rodzaju teflony

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=25_0281&hg=25&fg=05

 

na schemacie maly trzpien z ramienia numer 9 ktore wchodzi w pionowa wajche ( tam gdzie sa te nakladki 10 i 11.)

Opublikowano
chlopaki co do luzu na lewarku zmiany biegow..........to sloneczko odpowiada za luzy w najbardziej w pozycji pionowej.

co do luzuow w pozycji poziomej czyli lewa prawa odpowiadaja wyrobione gniazda pokryte czyms w rodzaju teflony

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=25_0281&hg=25&fg=05

 

na schemacie maly trzpien z ramienia numer 9 ktore wchodzi w pionowa wajche ( tam gdzie sa te nakladki 10 i 11.)

 

Dokładniej to chodzi o brak oporów na lewarku, zamiast w pozycji luzu miedzy biegiem 3 i 4, lewarek ucieka pod pozycje 5.

Po odpięciu lewarka od skrzyni jest on całkowicie luźny, nie ma żadnych mechanizmów lub części które by odpowiadały za utrzymanie go w pozycji pionowej i poziomej tam gdzie powinien być. Częścią odpowiedzialną za to jest sprężyna, która znajduje się w skrzyni biegów, czyli niezbędne jest rozebranie skrzyni.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM51&mospid=47641&btnr=23_0229&hg=23&fg=15

 

Według mnie cześć nr 4, jak widać znajduje się za wybierakiem i jest to jedyna sprężyna jadąc w głąb skrzyni, dlatego uważam że jest odpowiedzialna za brak oporu podczas przejścia w pozycje 5.

Opublikowano

jesli problemem jest Tylko to ze nie odbija lewarek zmiany biegow to oczywiscie masz racje- na dzwigienkach nie ma nigdzie zadnych sprezyn co by to regulowaly- moim zdaniem zle.

ja mowilem odnosnie problemu latania lewarka .Kiedy to galka jest w pozycji ZERO i wykazuje takie totalne luzy- jak ten latajacy zyd .... wydaje mi sie, ze Panowie ktorzy nad tym pracowali zle to rozwiazali

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odkopię swój temacik..

 

..i podjął się ktoś tej naprawy - wymiany sprężynki (rozbierania skrzyni).

 

Bo ja tak jeżdżę i jeżdżę :/

 

Pozdróweczka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.