Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panie i Panowie.

Albo slabo szukam albo jestem kompletnym betonem i do mnie nic nie przemawia.

 

To co mi sie wydaje:

moment obrotowy, jednostka [Nm] - od niego zalezy przyspieszenie, czyli wgniatanie w fotel po wgnieceniu pedala gazu do podlogi. Moment takze jest zalezny od mocy, czyli koni mechanicznych, jednostka [KM].

 

I teraz w dieslu sa duze momenty przy malych obrotach, np.

BMW 320td ma katalogowo 150KM i moment 330Nm przy 2000rpm

natomiast taka hondka Civic 1.8 Type S Plus i-VTEC ma 140KM i moment 174Nm przy 4300rpm

 

http://tinyurl.com/2aydx7

 

Celowo porownuje diesel z benzina aby wylapac to o co mi chodzi.

 

Czyli patrzac na momenty jestem w stanie hondke na swiatlach odstawic hen daleko juz na biegu (jalowym :mrgreen: ) drugim..

 

Czy jednak nie mam racji i moment w benzynie i moment w dieslu to "dwa rozne momenty" ?

 

Kolejna sprawa to spalanie. ;)

Spalanie to nic innego jak liczba kilometrow jaka zrobimy na baku. Jednak silnik spala wiecej jesli jest mu ciezko ruszyc,przyspieszyc etc. Czyli jest zbyt ciezkie do mocy jaka posiada. No i tutaj znow wchodzi nasz kochany moment.

 

Majac duzy moment jestesmy w stanie zrobic dluzszy odcinek przy mniejszym spalaniu... Zle kombinuje ? Czyli TEORETYCZNIE tuningujac autko powinienem sie spodziewac zmniejszenia spalania przy delikatnej jezdzie i oczywiscie ZWIEKSZENIU spalania przy ostrej, sportowej jezdzie :)

 

Wybaczcie mi te wywody jestem po technikum ;)

 

Ciekawe linki:

http://www.motofakty.pl/artykul/moment_obrotowy.html

http://www.sciaga.pl/tekst/21532-22-elastycznosc_tlokowych_silnikow_spalinowych

 

 

Ps. Kompletnie mi nie zalezy na zmniejszeniu spalania i nie sciubie kasy na stacji :) Chce miec szybsze i zywsze autko a przy okazji zobaczymy co ze spalaniem ;)

Opublikowano
Czyli patrzac na momenty jestem w stanie hondke na swiatlach odstawic hen daleko juz na biegu (jalowym :mrgreen: ) drugim..

 

Czy jednak nie mam racji i moment w benzynie i moment w dieslu to "dwa rozne momenty" ?

 

Decyduje moment obrotowy na kołach.

Opublikowano

Możesz jaśniej?

 

O to samo chcialem Ciebie prosic, gdyz wydaje mi sie,ze ten moment 330Nm jest mierzony wlasnie na kolach (czyt. hamownia + wykresy etc) :)

 

To co w katalogu to jest maksymalny moment obrotowy jaki pojawia się na wale korbowym silnika. W aucie masz do tego po drodze jeszcze dwa konwertery - jeden to skrzynia biegów, drugi to dyferencjał. Poza tym co napisałem trzeba jeszcze dodać że istotny jest tu przebieg momentu w funkcji obrotów a nie sama wartość maksymalna, ale to chyba oczywiste.

Opublikowano

 

To co w katalogu to jest maksymalny moment obrotowy jaki pojawia się na wale korbowym silnika. W aucie masz do tego po drodze jeszcze dwa konwertery - jeden to skrzynia biegów, drugi to dyferencjał. Poza tym co napisałem trzeba jeszcze dodać że istotny jest tu przebieg momentu w funkcji obrotów a nie sama wartość maksymalna, ale to chyba oczywiste.

 

tak, oczywiste ale mi bardziej chodzi o to jak moment wplywa na spalanie (z ciekawosci) i jak moment ogolnie ma sie wlasnie do przyspieszania.

Wiadomo,ze jak zaloze R20 zamiast R16 to roznice bedzie czuc :))

Opublikowano
tak, oczywiste ale mi bardziej chodzi o to jak moment wplywa na spalanie (z ciekawosci) i jak moment ogolnie ma sie wlasnie do przyspieszania.

 

Przyspieszenie jest proste - im wiekszy moment na kolach tym auto lepiej przyspiesza. Ze spalaniem to juz pewnie bedzie bardziej skomplikowane i nie wiem czy da sie to powiazac taka prosta zaleznoscia.

Opublikowano

Przyspieszenie jest proste - im wiekszy moment na kolach tym auto lepiej przyspiesza. Ze spalaniem to juz pewnie bedzie bardziej skomplikowane i nie wiem czy da sie to powiazac taka prosta zaleznoscia.

 

No dobra. Czy mozna w jakis prosty sposob zmierzyc moment na kolach majac moment "silnika" ? :norty:

Opublikowano
No dobra. Czy mozna w jakis prosty sposob zmierzyc moment na kolach majac moment "silnika" ? :norty:

 

Wystarczy znać przełożenia i pomnozyc.

 

Dobra ale to i tak wszystko nie bardzo ważne :wink:

 

Bo Papik chyba troche się zabardzo podjarałeś tym momentem i mocą w swoim dieslu :wink: Po 1 trzeba by zacząc od tego że silnik diesla nie jest stworzony do ścigania się,fakt obecne diesle są zdecydowanie żwawsze od tych pierwszych konstrukcji,ale jednak to nie moc tego silnika była w zamyśle konstruktorów,po 2 ten moment obrotowy w dieslu jest dobry,do tego aby ekonomicznie jeździć w przypadku ścigania się ma wielką porażkę bo jest skumulowany na zbyt niskich obrotach i w dodatku scisnięty w bardzo małym przedziale,stąd każda benzyna o podobnej mocy i niby mniejszym momencie Cię objedzie,czemu?bo ma moment dużo bardziej harmonijnie rozłożony i kręci się dużo wyżej w obrotach,kiedy diesel już kończy zabawę :wink: Więc ten moment tak naprawde w dieslu przydaje się do tego aby jeździć na niskich-średnich obrotach,mając jednak niezłą dynamikę przy tym...no i do ciągnięcia przyczep :lol:

Chcesz się mierzyć spod świateł z Civic to kup 330i a nie klekocika :roll2:

Chcesz jeździć w miarę ekonomicznie nie piłując silnika na obrotach a mogą dynamicznie się poruszać zostań przy swoim dieslu,bo co do tego że benzyna lepsza do sprintów chyba nie ma co wogóle dyskutować,a moment w swoim dieslu możesz schować w kieszeni i się nim delektować ale on nie pomoże kiedy benzynka będzie miała 5tyś obr i dalej ostro przyspieszać a u Ciebie już bladziutko i czas dawno zapiąć następny bieg :cool2:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Chcesz jeździć w miarę ekonomicznie nie piłując silnika na obrotach a mogą dynamicznie się poruszać zostań przy swoim dieslu,bo co do tego że benzyna lepsza do sprintów chyba nie ma co wogóle dyskutować,a moment w swoim dieslu możesz schować w kieszeni i się nim delektować ale on nie pomoże kiedy benzynka będzie miała 5tyś obr i dalej ostro przyspieszać a u Ciebie już bladziutko i czas dawno zapiąć następny bieg :cool2:

 

Noo i to mi wyjasnia dlaczego Volv V70 (sedan) mnie odstawilo z czteroma karkami w srodku :):)

 

Dzieki ! :cool2:

Opublikowano
Noo i to mi wyjasnia dlaczego Volv V70 (sedan) mnie odstawilo z czteroma karkami w srodku :):)

 

jak V to nie sedan :wink:

Opublikowano
Noo i to mi wyjasnia dlaczego Volv V70 (sedan) mnie odstawilo z czteroma karkami w srodku :):)

 

jak V to nie sedan :wink:

 

No wlasnie to jest zagadka, bo cholerstwo mialo na tylku V70 bez innych oznaczen/znaczkow. Obstawiam,ze bylo mocno przerobione/przemalowane/"pozyczone" i nie wiem co jeszcze :(

 

Powinno byc chyba S :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.