Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich. Mam do was parę pytań. wiem ze temat wałkowany z tysiąc razy ale nie mogę i tak znaleźć odpowiedzi na moje pytania. Mam bmw 316 benzynę i pali mi ona niezmiernie dużo bo średnio jakieś 14l w trybie miejskim i wcale nie stoję w żadnych korkach, nie wiem czy robie coś żle staram się jeździć oszczędnie. Sprawdzam ciśnienie w kołach i staram się nie przekraczać 2tys. obrotów(i tu nie wiem czy robie dobrze) oczywiście nie mulę go na górce przy prędkości 40km na piątce. Co prawda mam szerokie opony 215 ale chyba bez przesady. Powiecie mi czy zamontowanie stożkowego filtra powietrza i sprawdzenie lambdy może coś dać? A i jeszcze jedno pytanko zauważyłem że tłumik zaczyna mi próchnieć zamierzam wymienić go na nowy, czy on też wpływa na spalanie? Jak tak to czy możecie mi doradzić jaki kupić?? Z góry dziękuje
Opublikowano
staram się nie przekraczać 2tys. obrotów

 

Rozszerz zakres obrotów do 3 tys

 

 

 

Powiecie mi czy zamontowanie stożkowego filtra powietrza i sprawdzenie lambdy może coś dać?

Sam filtr stożkowy nic Ci nie da, oprócz efektu psychologicznego. Sprawdź sonde, być może to w niej tkwi przyczyna.

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano
staram się nie przekraczać 2tys. obrotów

 

Masakrujesz swój biedny silniczek :nienie: Daj mu czasem odetchnąć pełną piersią, bo taka jazda w stylu nauki jazdy wcale nie poprawi Ci spalania ani wytrzymałości silnika.

 

Tak jak kolega wyżej proponuję zwiększyc zakres do 3-3.5 tys. obrotow. Poza tym, chyba coś jest nie tak w samym silniku, bo ja nie żałując obrotów (nierzadko zmiana biegu przy 4 tys.) i jeżdżąc po Wawie nie mam takiego spalania (silnik M50).

Opublikowano
dzięki za tak szybką odpowiedź. Dam mu teraz trochę więcej obrotów i zobacze jak zacznie mi spalać. Jutro podjadę do kolegi elektryka i obejrzę lambde oraz świece wraz z przewodami może ma ktoś jeszcze jakąś sugestie co mogę sprawdzić?
Opublikowano

Nie wiem jak jest w BMW. Ale w Mitsubishi ja bym jeszcze sprawdził sondy na układzie wydechowym. To one ustalają skład mieszkanki.

 

Dlatego czasami są takie duże problemy po wymiane całego układu wydechowego.

Opublikowano

mam pytanie a czemu jezdzisz do 2 tys.obr?bojsz sie wcisnac wiecej czy masz moze tak obrotomierz wyskalowany dawaj mu 6 tys.

moje 1,6 w miescie normalna jazda hmmm powiedzmy auto pali 10 -11 krotkie odcinki.opony 225

MY NAME IS, KRZYSIU JEZYNA ZE SZCZECINA :wink:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60823 ZOBACZ TO!!

http://img261.imageshack.us/img261/6339/logorot125ee4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.