Skocz do zawartości

Auto na postaju pobiera mi ponad 1 A prądu.


SPS

Rekomendowane odpowiedzi

Padł mi całkiem nowy akumulator. Sprawdziłem ładowanie 14.2 - 14,3 V, sprawdziłem pobór prądu i mam na samym początku 2 A a po kilku minutach 1 A.

Nie mam LPG, mam orginalne radio i komputer. Co może być przyczyną takiego poboru ? A może tak ma być ?

Mam dodatkowy alarm.

 

Pozdrawiam

Sławomir Sołtys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

sprawdz czy ci gasnie lampka w bagazniku

alarm ewentualnie syrenka jezeli ma zasilanie z akumulatora do własnego akumulatorka wewnatrz

ewentualnie alternator moze któras dioda padła

jest tez mozliwosc ze jakis przekaznik zostaje zwarty(czasem sie tak zdarza)

normalny pobór to do ok 0,02 A

 

powodzenia

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, 0.02A to chyba lekka przesada, chyba, że w jakimś prostym samochdzie, w dodatku bez alarmu itd. lub przynajmniej z wył. alarmie, ale nie w E38. W większości przyzwoitych samochodach jakich mierzyłem to 0.02A to była rewelacja, przeważnie jest ok. 0.05-0.08A.

Z kolegą SPS troche pisaliśmy sobie wcześniej na GG i pisał, że najpierw przez kilka minut ma ok. 1A, a po np. 0.5 godz. ma 0.6 A.

Mierzyłem właśnie u siebie (po dyskusji z SPS) i mam tak :

ok. 0.8-1A bezpośrednio po zamknięciu drzwi i ewentualnie załączeniu alarmu (alarm niewiele zmienia), po kilku minutach zmniejsza się do ok. 0.6A, po ok. 0.5 godz. (trudno powiedzieć ile dokładnie nie mierzyłem non-stop, może to było 20min), maleje do ok. 0.06A (dokładnie ok. 65mA, a z wyłączonym alarmem ok. 60mA) i wydaje mi się, że przy tej ilości elektroniki to jest niezły rezultat. Np. w Toyocie mam prąd ok. 0.08A (ale nie mierzyłem po dłuższym upływie czasu, może się zmiejsza, bo jeszcze chyba świeciło podświetlenie stacyjki ...).

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

U mnie [E38] podobnie jak u Sebastiana. Po pewnym czasie pobór spada - zauważyłem, że po wyłączeniu silnika pracuje jeszcze jakiś czas klimatronic [pewnie zamyka wentylacje z zew.], następnie po upływie kilku minut wyłączją się napędy od zmieniarki CD i Navi.

W celu identyfikacji odbirnika prądu możesz kolejno wyjmować bezpiecznik i poszukać obwodu o zbyt dużym poborze prądu. Znam przypadek: koleś sprowadził auto z alarmem GPS choć nie opłacał abonamentu [nie wiedział, że auto takowy alarm posiada] urządzenie było aktywne [choć nikt nie śledził jego sygnału] i konsumowało nie mało prądu.

pozdro

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z upływem czasu wyłączają się poszczególne elementy.

Przez pierwsze kilkanaście-kilkadziesiąt sekund, klapy wentylacji itd.

Potem wyłącza się wentylatorek komputera (z tego co wiem to jest takowy), po kilkunastu min. wyłącza się podświetlenie aut. skrzyni biegów.

Zakładam oczywiście, że oświetlenie wnętrza i bagażnika zostało "ręcznie" wyłączone.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, 0.02A to chyba lekka przesada, chyba, że w jakimś prostym samochdzie, w dodatku bez alarmu itd. lub przynajmniej z wył. alarmie, ale nie w E38.

 

Sory, ale to troche dziwnie zabrzmiało.Nie mam nic do Ciebie, ale to już któryś z kolei post w którym z Twoich ust padają takie stwierdzenia.

 

ale nie w E38

 

E38 to nie jest znowu takie super,hi-fi stereo. Choć przyznaje,że bardzo mi się podoba i mój nastepny samochód będzie to wlasnie E38. Może nie wszystkich stać na E38 lub z innych względów go nie posiadają. Może nie patrz na innych z góry.

 

Jeszcze raz sory.Jak już pisałem nie mam NIC do Ciebie.

 

Pozdrawiam

Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że 65mA o też b mało np dioda od alarmu pobiera 10mA (20 jak by świeciła cały czas) ok 30mA samo podtrzymanie pamięci w radiu,10-20mA podtrzymanie pamięci w komputerze, być może że masz źle zmontowany alarm, powinien on doładowywac swój akumulator tylko jak stacyjka jest w pozycji zapłon. Pobór pradu rzędu 0,1-0,2A jest jak najbardziej do przyjęcia, jeśli akumulator nie wytrzymuje tego przez dłuższy czas to znak że trzeba zmienić baterię.

 

P.S. 1A przy 12V to 12W więc wygląda mi to na żarówke 10W + standardowe obciążenie

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam bardzo jeżeli kogoś uraziłem. Jeżeli pisałem o "prostym" samochodzie nie miałem na myśli jakiegoś innego BMW, tylko np. F126p, CC, Tico itp. (z całym szacunkiem dla tych samochodów - są "proste", ale ich nie dyskryminuje).

Nie chodziło mi też, że E38 jest jakiś suuuper zaawansowany, ale o to, że takiego BMW pytanie dotyczyło. Napewno E65 jest znaczne bardziej elektronicznie zaawansowany ...

Powiedz mi też ile razy tak stwierdziłem i nie miałem racji (a ile miałem), a się :oops: . Oczywiście nie jestem alfą i omegą i mylić się też mylę (ciągle mówię, że człowiek uczy się całe życie ...)

Tak jak kolega Magic powiedział 0.02A to jest lekka przesada, bo właśnie nawet "głupia" dioda LED od alarmu czy immobilizera pobiera 0.02-0.03A - jeżłei świeciłaby cały czas (z resztą jak miga to najczęsciej wcale nie jest to bardziej energooszczędnie ... ale tu weszlibyśmy w dyskusje czysto elektroniczne). Można oczywiście zbudować ekstra energooszczędny układ do świecenia diody LED .......

Jeżeli ktoś mi powie, że u siebie ma pobór 0.02A z alarmem lub immobilizerem i jest to ... hmmm, jak to powiedzieć, aby nie urazić nikogo ... niech będzie w dowolnym BMW.

Tak ja pisałem mierzyłem w paru samochodach (niestety nie miałem okazji zmierzyć np. w F126p lub podobny i oscylowało w okolicach 0.05-0.1A (jak było coś nie tak to osiągało np. 0.3A ...)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

widze ze zrobiłem niezłe poruszenie

przykro mi ale nie mierzyłem w swojej beci bo ją niedawno rozbiłem !

:(

wiec dokładnie to nie wiem ile mam poboru w swojej

mierzyłem to w kilku samochodach i z immo i z alarmem i było w tych okolicach a zreszta czy bedzie 0.02 czy 0,09 to jest to tak niewielka róznica ze raczej nie ma sie o co sprzeczac!

No ale przyznaje ze jak na bmw to faktycznie moze troche to mało

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kolega SPS, chyba coś pomylił sobie, albo mnie wprowadził w błąd, bo mnie mówił, że ma 730i ... ?!

2. 0.02A, czy 0.09A to obawiam się dość duża różnica, w 1 przypadku aku wytrzyma bez ładowania 6 miesięcy, a w drugim 1.5 miesiąca, a żeby w ogóle odpalić odpowiednio jakieś 5 miesięcy i 1 miesiąc. Oczywiście rzadko zdarza się tak długo nie jeździć, ale zawsze. Pisze przy tym o E38 gdzie aku ma 90-110 Ah, bo ... jakby tu napisać ;-) ... w samochodach gdzie aku ma 50 Ah, to już jest odpowiednio 2.5 miesiaca i 2 tygodnie !

To jesdnak spora różnica, ale i tak do 0.1A to jest przyzwoity pobór prądu.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem ten problem dwa miesiace temu, wymienialem 3x akumulator na nowy, i za trzecim razem kazalem gosciowi ktory zajmuje sie sprzedaza, aby sprawdzil mi pobor proadu przy wylaczonym silniku. No i wyszlo na to , ze jak mam wylaczony silnik, to pobiera mi 0,8 - 1 A, ( w 1,5 tyg rozladowywalo mi kompletnie akumulator ) no i postapilem najprosciej jak mozna bylo, on mial podlaczony miernik, a ja wyciagalem pokolei bezpieczniki, i przy jednym pobor spadl. Okazalo sie, ze jest to oswietlenie wewnetrzne auta, no i wyszlo na to , ze od prawie miesiaca non stop mi sie palila lampka w bagazniku :P zajzalem tam przez dziure po glosniku od wewnatrz auta , i rzeczywiscie, swiecila. Klopot zazegnany

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł i prosty, tylko akurat oświetlenie bagażnika, to nie będzie to, bo akaumulator w E38 znajduje się w bagażniku i robiąć pomiary to byśmy zauważyli :-). Ale wyjmować po kolei bezpieczniki to jest to, pomijając to, że tych bezpieczników jest chyba mniej więcej ok. 60-70szt. ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeżdżę 730 iA z maja 1995 roku. Wcześniej miałem E32 z 1990 roku 750 i wtedy się rejestrowałem na forum, wiec pewnie to nieporozumienie co do tego czym jeżdżę.

2. 2 tygodnie temu padł mi 5 letni akumulator. Miał 5 lat, wiec kupiłem nowy Centra 95 Ah - 900 A z "magicznym oczkiem" Jeżdżę często , bo codziennie, ale mało, bo 22 km. Obserwowałem akumulator i jak po dwóch tygodniach oczko zrobiło się czarne, trochę się zmartwiłem. Podejrzewałem, że albo nie doładowywuje mi się akumulator, albo coś mi kradnie prąd.

3. Sprawdziłem ładowanie (20 A), sprawdziłem napięcie 14.2-14.3 V Na zapuszczonym silniku

4. Sprawdziłem pobór prądu 1,6 A - 0,6 A .

5. Sprawdziłem lampki, czy się nie palą. Tą w bagażniku sprawdziłem już wcześniej, po prostu dotknąłem ją ręką i była zimna, inne lampki widzę, a ze ciemno już o 16 wiec wszelkie światła w aucie widać wyraźnie, gdy nawet się tylko jeżą/

6. Sprawdziłem czy coś byczy brzęczy itp. Nic się nie dzieje. Radio oryginalne, komórka wyłączona.

7. W tygodniu udam się do serwisu, który zakładał mi alarm, bo sam nie wiem jak go skutecznie odłączyć, by zmierzyć pobór prądu na 100 % bez alarmu.

8. Żałuje, że przed założeniem alarmu nie sprawdziłem poboru prądu, ale to nic straconego. Panowie monterzy mieli problem z "plusem na drzwiach" i odwrócili mi napięcie przekaźnikiem. Może to on działa non stop ?

9. Alarm mam z Essy http://www.essa.com.pl/ . Dobra firma, ale firma to ludzie, a ludzie też czasami mają gorsze dni, a może to sam alarm ma zwarcie ?

10 . Jak dojdę do prawdy, to obiecuję podzielić się z kolegami przyczyną tych 0.6 A. Może kiedyś się to innym przyda.

11. Prąd mierzyłem dwoma urządzeniami, wiec nie jest to raczej padnięty lub źle ustawiony miernik. Również początkowe 1.6 – 0.6 A mam zgodne z pomiarami kolegów, tylko, że u mnie to pozostaje na kolejne 2 godziny (dłużej nie mierzyłem)

 

Pozdrawiam

SPS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

na dłuzsza mete 0.02 A a 0,09 A to jest różnica taka jak opisałes

ale mi chodziło o "normalne" warunki czyli autko stoi nie palone do kilku dni

a co do autka kolegi to nie wiem co jest ale wczoraj mi wyswietlało ze ma 750 a dzisiaj ze 730

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy do 0.1, max 0.2A to jest jeszcze "normalne" ...

bo nie zmienił zawczasu opisu - wcześniej miał E32 750i, a teraz E38 730 - z resztą o tym napisał :-)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylna klapa jest podłączona do alarmu (a prawie zawsze jest :D ), to przyczyną raczej nie będzie światło w bagażniku bo wyzwolony został by alarm, ale proponuję sprawdzić oświetlenie schowka (już spotkałem się z tym "kilka" razy :twisted: ).

PzDr.

Królowa jest tylko jedna - HAYABUSA!

Było: E-34 520i M50, E-36 318i M40, szukam E-39 3.0D M57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, sprawdziłem. Żadna lampka nie świeci. Sprawdziłem ręką, były zimne. Sprawdziłem tez lamki czerwone w drzwiach, tez niestety zimne. Pozostałe lampki widze.

W piątek jestem umówiony w firmie miontującej alarmy. Sprawdzą co się stanie po fizycznym odłączeniu alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz skąd jest zasilony alarm (najlepiej wpiąć się za bezpiecznikiem zabezpieczającym tylko alarm), to zapnij się w szereg z amperomierzem i sam sobie zdiagnozujesz czy to alarm tak obficie pobiera. Warto sprawdzić samemu zanim zlecisz to komuś, min. po to, żeby Ci zaraz kitu nie nażenili.

PzDr.

Królowa jest tylko jedna - HAYABUSA!

Było: E-34 520i M50, E-36 318i M40, szukam E-39 3.0D M57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzę,że wielu z nas ma ten sam problem.

A ja siedziałem cicho z moim poborem 1,35A i myślałem, że mam coś nie tak z elektryką w moim E38.

Mało nim jeżdżę i po tygodniu stania ledwo centralny zamek otwiera. Juz pewnie zniszczyłem tym sposobem akumulator.

Jutro miernik w dłoń i do roboty, to musi być wina dodatkowego autoalarmu.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odłączeniu autoalarmu pobór prądu po 16 minutach wynosił 0,03 A. Wcześniej z autoalarmem 0,58 A.

 

Prawdopodobnie komputer nie przechodzi w stan uśpienia, widząc że ktoś korzysta z energi elektrycznej.

 

Za kilka dni bedę miał przerabianą instalacje alarmu, tak by był zasilany bezpośrednioo z akumulatora a nie spod stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.