Skocz do zawartości

Opony zimowe na felgach stalowych?


Rekomendowane odpowiedzi

Dwa komplety kół - bez wątpienia. 1 - przekładasz kiedy chcesz, nie patrząc na kolejki w warsztatach w okresie przejściowym. 2 - zdejmowanie/zakładanie opon na felgi powoduje szybsze zużywanie jednych i drugich, a mając dwa komplety unikasz tej czynności. 3 - w zimie ze względu na warunki (sól na drodze) powłoka felg jest narażona na niszczenie, więc lepiej niszczyć tańsze, czyli stalowe. To tak w skrócie. Inne parametry nie mają tu znaczenia, na jednych i drugich jeździ się zimą podobnie.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapodaj te zimówki na stalowe felgi ( no chyba ze załatwisz sobie jakies alu to na alu oczywiscie)

bo tak nie musisz sciagac opn letnich itd. sporo roboty a pozatym wiesz ze mechanior nie porysuje Ci aluska jak bedzie sciagał z niego opne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mam takie pytanko: zostawiam na zimę obecne alufelgi (na lato prawdopodobnie kupuję 17' i obecne 16' będą używane w zimie), pojechałem dziś wybadać czy są już kolejki do zmiany opon bo jutro sobie planuję zmienić i przy okazji pytam gościa ile będzie kosztowała wymiana opon. Usłyszałem 80 zł podczas gdy do tej pory płaciłem max. 40 zł, ale gość pomamrotał coś pod nosem, że na te alufelgi ciężarki do wyważenia będą klejone a nie na zaciski. Pierwszy raz się spotkałem z tym, że niby te ciężarki się klei i że zależy to od felgi czy jest aluminiowa czy stalowa. Dobrze gadał czy mnie wkręcał, te 80 dych to nie za dużo trochę ? :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do alu ciężarki się kleji od wewnątrz felgi.

Do stalowyćh nabija na rant.

 

W zeszłym roku za wywżenie alu płaciłem 40zł.

A no właśnie, czyli samo wyważenie 40 i drugie tyle za zmianę opon i jest 80 ;/

 

_roberto_ - nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.

Gdy zmieniam opony z letnich na zimowe lub odwrotnie (mam te same alufelgi na lato i zimę), naturalną koleją rzeczy jest, że trzeba koła wyważyć.

Za CAŁĄ usługę - zmianę opon oraz wyważenie kół - płacę w okolicach 40zł, no może 45zł :)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no kapuje, tylko napisałem że teraz rozumiem że ten gość który mi chciał policzyć 8 dych tak powiedział, że osobno wyważanie i osobno zmiana opon. Stąd wyszło mu 8 dych.

Byłem teraz w zakładzie w którym zmieniam opony od wielu lat w każdym moim aucie i z nimi dogadałem się bez problemu; za wymianę i wyważenie łącznie 40 zł i w to są wliczone darmowe ciężarki nabijane na rant felg, natomiast jeśli chcę ciężarki naklejane to one są płatne osobno i w sumie wyszło mi 60 zł za wszystko bo okazało się, że jedna z felg "bije" i musiał nakleić więcej ciężarków.

 

Do tej pory więcej jak te 40 zł nie płaciłem ale zawsze brałem ciężarki nabijane, teraz te 20 zł więcej mnie nie zbawi a felga ładniej wygląda przynajmniej, poza tym niech gość też coś zarobi bo i tak go dobiłem jak powiedziałem mu za ile kupiłem swoje zimówki a za ile identyczne są u niego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie 2 komplety felg, zawsze to wygodniej i nie niszczy sie opony przy zakladaniu dwukrotnie w ciagu roku. Ale musisz pomylec sobie jak dlugo zamierzasz jezdzic tym autem, czy nastepne Twoje auto bedzie mialo felgi w takim rozmiarze, zeby je wykorzystac. Co sie bardziej oplaca finansowo itp itd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę o tym, że wyważenie koła na alu jest droższe niż na stalowej feldze.

Moim zdaniem gość, który mówi, że ciężarki są droższe totalnie przegina.

A skąd on wie ile tych ciężarków wykorzysta, że z 40 zł zrobi mu się 60 zł?

A może trafi się super felga i opona, na którą zmagnuje odważnik np. tylko 5 gramowy i co on kosztuje 20 zł?

Nie damy się wpędzić w jakieś błędne koło, moim zdaniem oni te ciężarki kupują za grosze, i czy korzystają z nabijanych czy przyklejanych to cena powinna być jednakowa.

Jak miałem VW i wymieniałem całe koła z letnich(alu) na zimowe(stalowe) i zawsze wyważałem koła to w obu przypadkach płaciłem po 20 zł. A założenie opon na felgi i wyważenie to 40 zł max.

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd on wie ile tych ciężarków wykorzysta, że z 40 zł zrobi mu się 60 zł?

Nie wiedział tego, tą cenę powiedział mi dopiero po całej operacji. Jak by miały być ciężarki nabijane to cena 40 zł i ani grosza więcej, a jak powiedziałem że chcę naklejane to powiedział, że 40 zł plus koszt ciężarków ale to oczywiście zależy od tego ile ich będzie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedział tego, tą cenę powiedział mi dopiero po całej operacji. Jak by miały być ciężarki nabijane to cena 40 zł i ani grosza więcej, a jak powiedziałem że chcę naklejane to powiedział, że 40 zł plus koszt ciężarków ale to oczywiście zależy od tego ile ich będzie trzeba.

Nabijany ciężarek na alu, jak to wygląda?

Generalnie fachowiec do alu to nawet nabijanych nie powinien stosować, nawet nie powinien o to pytać.

W 40 zł miał wliczony koszt tych ciężarków nabijanych, a jak ich nie uzyje to cena nadal 40 zł plus koszt tamtych naklejanych... Absurd i jeszcze będzie liczył ile ich użył :jawdrop:

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.