Skocz do zawartości

Czy to jest normalne ze w 318i jest "swierszcz"?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy przyspieszaniu czyli kiedy obciazam silnik slysze cykanie.. taki swierszcz... nie wiem czy to normalne... samochod sprawuje sie super tylko ten odglos jest bee.... (uklad wydechowy i dolotowy sprawdzilem i jest szczelny wiec tam swierszcz nie mieszka...)

btw.. moze wina oleju zmieniam jutro ... czy olej o parametrach 15w 40 bedzie dobry do 318i z 94 roku ktory ma juz troszke kilometrow na karku ?

 

POZDRAWIAM :D

Opublikowano
Przy przyspieszaniu czyli kiedy obciazam silnik slysze cykanie.. taki swierszcz...

 

kolego tez mialem taki problem ale jezdzilem i przyzwyczailem sie bo bylo to malo uciazliwe i ciche cykanie, ale po tym jak wymienilem sobie kompletne sprzegło o dziwo owo "cykanie" ustało. Dlugo sie zastanawialem co mogloby byc tego przyczyną ale nigdy do tego nie doszedłem. Zrob maly tescik - przyspieszaj i gdy bedziesz slyszal dokladnie tego swierszcza wcisnij sprzegło jezeli przestanie masz to samo co ja pozdrawiam

Opublikowano
byc moze slychac juz dzwigienki zaworowe i klepia plsyntetyk moze je uciszy...........

No właśnie widzisz w większości sytuacji półsyntetyk pomoże tylko na szybsze ich smarowanie po rozruchu po nocy, a samo cykanie może się tylko wzmocnić na rzadszym oleju!

 

I co wy z tą hydrauliką. Większość samochodów lat 90' ma hydrauliczną regulacje luzów i do nich jakoś nikt nie przestrzega przed laniem minerału.

Opublikowano

hmmm ... na poczatek zmienie olej... zdam relacje

 

co do sprzegla.... ciezko stwierdzic ale jesli je wcisne silnik nie bedzie obciazony i jak pisalem wczesniej cykanie na pewno ustanie....

Opublikowano
hmmm ... na poczatek zmienie olej... zdam relacje

Jaki miałeś wcześniej olej? Bo jeżeli jeździł na minerale, to powinieneś być pewny 100% obecnej szczelności i stanu silnika nim zalejesz półsyntetyk. Może trochę złego narobić: wycieki z pod pokrywy głowicy (zaworów), zwiększone luzy na sworzniach tłokowych itp.

 

Najbezpieczniej byłoby jakbyś zalał jakiś dobry minerał typu Shell, Liqui Moly.

Opublikowano

zapomnialem dodac ze przy przejsciu na polsyntetyk oczywiscie zrobi 2 zmiany zanim przejdzie na polsyntetyk :|

 

oki oki niech sie wypowiadaja barziej doswiadczeni posiadacze :)

 

pozdrawiam

Vw uNd Be-Em-We fRoInDe
Opublikowano
WLEJ NOWY, DOBRY OLEJ!!.Wymiany co 8 tys.km. - jak lejesz minerał. Ja mam minerał LM, po zalaniu jak rękął odjął klepanie hydrauliki.. nie było przeraźliwe ale było słychać. zrobilem już ze 4 tys. km od wymiany i nic nadal nie słychać, olej zachowuje na długo swoja lepkość i nie syfi sie na czarno(być moze że mam czyściutki silniczek w środku), a jeździ na minerale cały czas. Pamietaj że przy zmianie, jak wlejesz niestety po minerale, pół-syntetyk teoretycznie gwarantowane masz zapchanie kanalików hydrauliki ponieważ półsyntetyk zacznie czyścić silnik od wewnątrz..i po zabiegu, wtedy remont!!.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam... olej zalalem i dalej cyka.... a niech sobie cyka:P jak przyjade do polski to sie bede martwil.... moze sprzedam za kilka zl :)

 

 

 

___edit______

Teraz nastepna misja ABS :P

Opublikowano
u mnie taki swierszcz lub nawet lekki gwizdek to byl amortyzatorek od samonapinacza paska,sproboj go przytryzma reka lub docisnac czyms i bedziesz slyszal czy to to, ale nie wiem czy w 318i taki jest bo w 318tds jest.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.. moge odkopac temat znowu... wymienilem olej i dalej swierszcz... dzis mialem troszke czasu i moj mozg zaczal pracowac.....

 

Odpalilem silnik i zaczalem przesowac palcem po obwodzie kolektora wydechu...i znalazlem!!!! mala paskudna dziurka.. wyczuwalny na palcu oddech mojej buni... czyli uszczelka wydmuchana w jednym malym miejscu.

 

Dokladnie jest to na 4 garku w miejscu gdzie kolektor styka sie z blokiem silnika od strony zewnetrznej silnika, czyli logicznie rzecz biorac tam MUSI byc uszczelka... ale tutaj mam problem bo nie moge nigdzie znalezc takowej.. w katalogu OEM nie ma zadnej...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA92&mospid=47437&btnr=11_1082&hg=11&fg=50

 

prosze wiec o pomoc.. potrzebuje jakiegokolwiek zdjecia tej uszczelki czy nr. katalogowy bmw

 

Z gory dzieki !!!

 

___________edit____________

 

no chyba ze to popzycja nr 5 na zalaczonym wyzej schemacie... ale to sie nazywa oslona termiczna

  • 3 lata później...
Opublikowano

witam ja mam 318i w automacie i nic mi nie świerczy czy coś................. :duh:

a tak wogóle to chciałbym sie czegos dowiedziec o 318i automat z 1991 sedan na co zwracac szczególną uwage w tym aucie???POZDRAWIAM

Opublikowano
witam ja mam 318i w automacie i nic mi nie świerczy czy coś................. :duh:

a tak wogóle to chciałbym sie czegos dowiedziec o 318i automat z 1991 sedan na co zwracac szczególną uwage w tym aucie???POZDRAWIAM

Pofatyguj sie Kolego,i przeczytaj dzial z najczesciej zadawanymi pytaniami,sciągnij ksazke Sam naprawiam BMW e36,to rozjasni Ci budowa auta i wiele wiecej.A co Do automatu,wymiany oleju bardzo wazne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.