Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj w trakcie dynamiczniejszej jazdy po mieście skrzynia zaniemogła :( Ruszając z kolejnego skrzyżowania auto straciło kopa - tak jak by ruszało z 2 biegu który na dodatek by się ślizgał. Zjechałem do boku, zgasiłem silnik, ponownie go odpaliłem i wszystko wróciło do normy :?

Dziś sytuacja się powtórzyła - więc ja znowu do boku, gaszę silnik, ponownie odpalam, jest ok więc jadę. Po pewnym czasie zauważam że autko nie przyspiesza tak jak należy. Jedynka jest normalna ale skrzynia nie reaguje na kick-downa. Przy przyspieszaniu zrzuci (bądż nie) o jeden bieg niżej a spokojnie mogłaby zrzucić o 2 biegi w dół (tak jak kiedyś to robiła) :shock:

W czym leży problem?

Dodam że parę miesięcy temu był wymieniany filtr i olej w skrzyni - zalano MOBIL ATF 220 (dII) a na podstawie numerów na skrzyni ustaliłem że powinnien być zalany dIII. Przejechałem ponad 4 tys. km i do wczoraj wszystko było w najlepszym porządku.

Czy to może być wina niewłaściwego oleju? Może poprostu jest go za mało? A może sprzęgło hydrokinetyczne lub inny podzespół skrzynki pada?

Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie - może ktoś miał podobny problem?

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
Nie pamietam jakiego koloru jest tabliczka ale po numerach seryjnych skrzyni wyszło że trzeba lać dIII. Troszkę mnie dziwi że problem pojawił sie dopiero po kilku miesiącach - wg mnie gdyby to była wina źle dobranego oleju problem wystąpiłby natychmiast

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
Nie pamietam jakiego koloru jest tabliczka ale po numerach seryjnych skrzyni wyszło że trzeba lać dIII. Troszkę mnie dziwi że problem pojawił sie dopiero po kilku miesiącach - wg mnie gdyby to była wina źle dobranego oleju problem wystąpiłby natychmiast

 

Czemu tak sadzisz?

Jak wlejesz do naprawde zuzytego silnika, ktory pol zycia jezdzi na mineralnym - syntetyk pelny to przeciez od razu go szlag nie trafi. Tylko po XXX kilometrach caly olej wycieknie poprzez uszczelnienia, ktore ...trafi szlag ;D

Podobnie jest ze skrzynia. Na poczatku sobie dziala lecz elementy w skrzyni poddawane sa innym silom ciernym (klasy fluidu). I po X czasie szlag trafia szkrzynie.

BYL juz na naszym forum przypadek gdzie dokladnie po 4 tys km - dokladnie po zmienie oleju na ZLY (nie ten, ktory lala fabryka) skrzynka odmowila posluszenstwa.

 

btw: Czemu dales zalac do swojego samochodu nie to co byc powinno?

btw2: wcale nie musi to byc wina oleju, skrzynia moze byc sprawna. Skoro po ponownym odpaleniu sytuacja sie poprawia. Proponuje wymienic olej na TAKI jaki byc powinien, 3krotnie sprawdzic jego stan! (przedmuchanie chlodnicy oleju aby przynajmniej 70-80% oleju wymienic) oczywiscie filterek rowniez. Zresetowac komputery, sprawdzic bledy, wtyczki (skoro slizga sie tak jakby ruszal z 2jki - moze nieswiadomie wlaczyl sie tryb zimowy - mimo ze na zegarach tego nie widzisz to moze jednak...) cos z elektryka.

 

Jak zwykle dodam, ze specem nie jestem. Rzucam rozne rady, ktore mozesz wykorzystac lub tez nie. Mam nadzieje, ze uda Ci sie skrzynie doprowadzic do normalnego stanu.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Dzięki BIERNUS za odpowiedz - na ciebie zawsze można liczyć :cool2:

 

Odnośnie zalanego oleju dII - zalali mi go mechanicy po konsultacji z serwisem BMW (było dzwonione przy mnie) - podawali im numery skrzyni. A ja w necie znalazłem tabele gdzie do mojej skrzyni zalecają lać nie ESSO LT a właśnie dIII.

 

Wczoraj wieczorem przegoniłem bunie po trasce - jakieś 20km w tą i spowrotem z prędkościami 100-140km/h i było wsio ok: reagował na kick-downa tak jak wcześniej, nic sie nie ślizgało i było w porzo. Wjechałem do miasta i kręciłem się po nim jeszcze z pół godziny (jeżdząc i spokojnie i agresywniej) i również było wsio ok! :D

 

Mam do ciebie jeszcze jedno pytanko: Czy objawy opisywane przeze mnie wcześniej mogły być spowodowane tym iż auto stało z odpalonym silnikiem ok 10min na stromym wzniesieniu z przodem zadartym do góry? Może olej poprzelewał się w inne partie skrzyni (koszy czy czegoś tam) i stąd pojawiły sie te problemy? Dodam że kłopoty wystąpiły własnie po kilkunastu minutach od wyjazdu ze wzniesienia - na początku jeżdziłem spokojnie i było ok, dopiero jak dałem po garach zaczęły sie problemy. Wczoraj jeszcze pomieszałem lewarkiem na parkingu żeby wszystkie kosze sie naoełniły olejem i jak do tej pory jest GIT :cool2:

 

Wycieków na skrzyni nie mam - odrobinę się poci ale nie w takim stopniu żeby olej w tak krótkim czasie zniknął. Postaram się podskoczyc na kanał i sprawdzic tak na wszelki wypadek jego stan - może jest go troszkę za mało. Do wymiany całego oleju na dIII jakoś się nie palę bo to i koszty, serwis stwierdził że ATF220 bedzie dobry (choć z tymi serwisami to nigdy nic nie wiadomo) a znalazłem też przypadek na forum ze gość zalał do podobnej skrzyni dIII a na drugi dzień musiał go spuścić (zrobiło się błoto), zalał dII i wszystko wróciło do normy.

 

Czym właściwie te dwa oleje się różnią? Wiem że dII to minerał a dIII to syntetyk. Ale jak czytałem na ZF-ie to oni polecają MOBIL dII do swoich skrzyń.

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
Dzięki BIERNUS za odpowiedz - na ciebie zawsze można liczyć :cool2:

Do wymiany całego oleju na dIII jakoś się nie palę bo to i koszty, serwis stwierdził że ATF220 bedzie dobry (choć z tymi serwisami to nigdy nic nie wiadomo) a znalazłem też przypadek na forum ze gość zalał do podobnej skrzyni dIII a na drugi dzień musiał go spuścić (zrobiło się błoto), zalał dII i wszystko wróciło do normy.

 

.. podobnej skrzyni... hmm

Wez sobie dokumentacje to zobaczysz ze 5HP18 w zaleznosci od NUMERKA na koncu numeru seryjnego zalewa sie ROZNYM olejem D3 lub ESSO LT.

To ze olej splynal nie ma nic do rzeczy... od tego jest pompa oleju aby go tloczyc podobnie jak w silniku.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Ale skoro moja skrzynia już sobie polatała na dII to obawiam się że jeżeli teraz wleje do niej dIII to też mi się zrobi błoto i znów bedę musiał wymieniać - ale już nie wiem na co.

To że pompa oleju jest to wiem ale przy wymianie płynu nie jest ona w stanie sama napełnić wszystkich koszy gdy auto stoi tylko na P lub N i dlatego trzeba wachlować drążkiem od biegów - stąd moje podejrzenie że może jak auto stało na stromym podjezdzie z pracującym silnikiem to pompa mogła przelać olej gdzie indziej. Nie wiem jak jest skonstruowana ASB i czy może wystąpić coś takiego ale rozważam wszystkie opcje.

No i dziwi mnie fakt że taraz wszystko ze skrzynką jest ok :shock:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

I znów dzieją się cyrki z ASB.

Czy mogę wykasować ewentualne błędy w sterowaniu ASB poprzez odłączenie aku na jakiś czas - np na noc?

Chciałbym tego jeszcze spróbować i jak to nie pomoże to zmieniam olej na dIII - mam nadzieję że wszystko wróci do normy i że sajgonu w skrzyni się nie porobiło :roll:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
I znów dzieją się cyrki z ASB.

Czy mogę wykasować ewentualne błędy w sterowaniu ASB poprzez odłączenie aku na jakiś czas - np na noc?

Chciałbym tego jeszcze spróbować i jak to nie pomoże to zmieniam olej na dIII - mam nadzieję że wszystko wróci do normy i że sajgonu w skrzyni się nie porobiło :roll:

 

Mozesz sprobowac spiac klemy na wlaczonym kluczyku

(jest watek o kasowaniu pamieci sterownikow)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Robiłem tak już wcześniej i nie przyniosło to pożądanych efektów :cry:

No nic - zmieniam olej i filtr - zobaczymy czy nastąpi poprawa :?:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Znajomy narazie powstrzymał mnie przed wymianą płynu i podejrzewa że wina leży po stronie elektroniki - sterowania skrzynią.

Dzisiaj znów sytuacja "trybu awaryjnego" się powtórzyła. Auto ruszyło z TRZECIEGO biegu i nie chciało zmienić biegu w górę! Zatrzymałem się, zgasiłem dosłownie na sekundę, odpalam - i jest wszystko OK! Coraz bardziej przekonuje się do tego że to wina sterowania a nie oleju.

Jestem umówiony na piątek na podpięcie pod kompa - zobaczymy co wykaże.

Tymczasem na dzisiejszą noc odłączyłem klemy i zwarłem je ze sobą - może uda mi się wykasować błąd samemu (o ile jakikolwiek jest).

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Witaj daniello945,

 

Z tego co przeczytałem w wątku, to wszystko zaczęło się od złego oleju.

Co należy wlać do 5HB18 możesz przeczytać sobie tutaj:

http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf

 

Niestety do tej skrzyni producent nawet nie przewidział oleju klasy Dextron 2 (ATF220). Więc mogę z dużą pewnością stwierdzić, że od tego się zaczęło.

 

W obecnej sytuacji proponuję Ci skontaktować się z serwisem Automatów:

http://www.automat.pl/viewpage.php?page_id=4

 

Jak zmieniałem olej w swoim 5HP18 to telefonicznie uzyskałem poradę co, jak i ile wlać do mego auta i o wymianie jest wszystko ok.

Z tego co pamiętam z rozmowy z telefonicznej, w tej samej skrzyni stosuje się różny olej w zależności od rodzaju zastosowanych uszczelniaczy wewnątrz, więc gdybym był na twoim miejscu to czym prędzej zlałbym olej D II i zalał D III (jeśli masz czarną tabliczkę znamionową).

 

Dodatkowo zostałem skrzyczany za zastosowanie filtru FEBI zamiast oryginalnego ZF. Ponoć tylko ZF robi filtry, które po dłuższym czasie użytkowania zachowują swoje parametry (chodzi o oczyszczanie oleju z opiłków metalu), więc pewnie zamiast za 60 000km to zmianę filtra na oryginalny ZF i oleju przeprowadzę za 30 - 40 kkm, żeby uniknąć problemów.

 

Aha, tak mi się jeszcze przypomniało, czy dostajesz komunikat błędu na komputerze "GETRIEBEPROGRAMM". Sygnalizuje on usterkę w sterowaniu skrzyni.

 

Pozdrawiam, i życzę abyś szybko rozwiązał problem

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Również mam filterek FEBI.

Odnośnie komunikatu to mi się nie wyświetla bo nie mam komputera - niestety.

A olej ATF220 pozwolił mi zalać serwis BMW po rozmowie telefonicznej. Dopiero potem w necie znalazłem dane jaki olej powinien być zalany na podstawie numerów seryjnych na obudowie skrzyni - miał to być dIII a nie ESSO LT.

Dzisiejszej nocy odłączyłem aku i zwarłem klemy - rano zrobiłem 30km i odpukać było wszystko OK :cool2:

Pojeżdze jeszcze przez weekend - jak usterka znów powróci to w poniedziałem zmieniam olej na dIII i filterek :roll:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Ja ostatnio w serwisie BMW (przez telefon) dostałem informację, żeby zalać D II (tak jak ty), chodziło o to, że Pan w serwisie z uporem maniaka twierdził, że mam skrzynię A4S 310R, a jak wiadomo 5HP18 to A5S 310R (oczywiście identyfikacja po VIN-ie).

 

Dopiero po moich usilnych tłumaczeniach sprawdził dokładniej, że mogła być w aucie zamontowana 5HP18 do której leje się D III. Prawdopodobnie trafiło Ci się coś podobnego i stad całe zamieszanie.

 

Natomiast w przypadku kontaktu Serwisu Pana Olczak-a nie było już wątpliwości, że idzie D III.

 

Natomiast co do tego aby pozostawić D II w swojej skrzyni, to już robisz to na własne ryzyko. Jest szansa, że przez niewłaściwy olej puszczą Ci uszczelniacze w skrzyni co może się zakończyć naprawą za czterocyfrową sumkę, więc moja rada taka, zlej D II, zalej D III. Oleje się ze sobą mieszają, więc jak zostanie trochę D II to będziesz miał MIX , a dobry D III to raptem 23PLN / 1 Litr (mam MOBIL-a). Uważaj tylko na D III Castrol-a, bo u Olczak-a powiedzieli mi, że olej ten jest przyczyną przegrzewania skrzyń, ze względu na jego parametry lepkościowe w zakresie temperatur pracy skrzyni.

 

Ogólnie to najlepiej zadzwoń do Serwisu Olczak-a, tam powinni Ci pomóc w rozwiązaniu sprawy.

 

/Pozdrawiam - Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Dzięki za poradę.

Po własnoręcznym kasowaniu błędów jest już ok ale chyba rzeczywiście zmienię ten olej - tak dla świętego spokoju.

Dziś wziąłem do ręki dwa opakowania oleju: ELF dIII i ATF220 dII - zdziwiło mnie że na obu opakowaniach są te same nr normy (czy tam aprobaty) nadane przez ZF!!! Czyli na chłopski rozum wynika że ... :idea:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
mialem podobny problem - skrzynia po drodze do pracy (15km)potrafila tak zrobic ze 2, 3 razy - a innego dnia wszystko OK. Ale ogolnie czestotliwosc tych awari wzrastala - az do sytuacji gdy auto stanelo - tzn czuje ze zalacza bieg ale stoi. szukam teraz warsztatu w okolicy zeby za daleko nie holowac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.