Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu mam problemy z chłodzeniem. Jak stoje dłużej na światłach lub w korku to zaczyna rosnąć temperatura, zaraz po ruszeniu wskazówka wraca spowrotem do pionu. Visco mam nowe i sprawne. Przy odkręconym korku wlewu płynu chłodniczego i zapalonym silniku wyciska płyn do góry. Na korku nie zauważyłem białego osadu, ani nie wyczuwam, żeby spaliny wydobywały się ze zbiorniczka. Zauważyłem też, że jak wskazówka temperatury przekroczy pionowe położenie, to spod tego plastiku, co jest nad zbiorniczkiem, wydostaje się gorąca para. Co może być przyczyną tego?? Uszczelka pod głowicą czy może coś innego??

Z góry dzięki za pomoc :)

Opublikowano

byłem z tym u mechanika i tak na szybko zobaczył i stwierdził, że prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, ale na dokładne sprawdzenie wszystkiego mam przyjechać dopiero po 17.09 :(

 

a czy to, że przy odpalonym silniku i odkręconym korku podnosi się poziom płynu i widać bańki powietrza jest normalnym objawem zapowietrzonego układu??

 

Mógłby mi ktoś dać opis jak najlepiej/najdokładniej odpowietrzyć układ??

Opublikowano

jakby ci uszczelka padła to byś jeździł na płynie chłodniczym. sprawdziłeś czy ci nie ubywa płynu??no fakt może się "wygotowywać". Nie rozumiem który korek sprawdzałes w związku z tym osadem białym.

Jak pier..lnie ci uszczelka to zazwyczaj płyn dostaje siedo silnika>do oleju..itd. odkręc korek wlewu oleju i sprawdź czy jest na nim substancja przypominająca "majonez" troszkę ..jak tak..to masz problem z uszczelką właśnie. a co do tego mechanika..wątpie żeby ci dobrze powiedział bo...to może być tylko źle odpowietrzony układ.a BMW to nie duży fiat..i przy odpowietrzaniu jest trochę więcej zabawy i nie jest tak łatwo to zrobić.

 

a co do opisu odpowietrzania :search: :search: :search:

 

pozdrawiam

Opublikowano
a BMW to nie duży fiat..i przy odpowietrzaniu jest trochę więcej zabawy i nie jest tak łatwo to zrobić.

 

a co do opisu odpowietrzania :search: :search: :search:

 

pozdrawiam

Nie bardzo rozumiem w czym układ chłodzenia różni się od tego w 125p? I co trudnego w odpowietrzaniu E30. Przecież wystarczy odkręcić monetą jeden korek!

Opublikowano
a BMW to nie duży fiat..i przy odpowietrzaniu jest trochę więcej zabawy i nie jest tak łatwo to zrobić.

 

a co do opisu odpowietrzania :search: :search: :search:

 

pozdrawiam

Nie bardzo rozumiem w czym układ chłodzenia różni się od tego w 125p? I co trudnego w odpowietrzaniu E30. Przecież wystarczy odkręcić monetą jeden korek!

 

w/g teorii niektorych zaslepionych faktem, ze wreszcie posiedli BMW musisz robic to koniecznie moneta z logo BMW !!!

Opublikowano (edytowane)

w/g teorii niektorych zaslepionych faktem, ze wreszcie posiedli BMW musisz robic to koniecznie moneta z logo BMW !!!

Dokładnie, tak jak nie należy lać Lotosu do BMW tak też kategorycznie nie wolno odpowietrzać chłodnicy groszówką/złotówką! Albo starą Marką, albo EuroCentem bo rozwalisz korek i zagrzejesz bunię w cholerę :nienie:

 

Ludzie dajcie spokój z tymi porównaniami do FSO bo konstrukcja Waszych silników nie licząc osprzętu i technologii przygotowywania mieszanki i wydalania jej produktów spalania się zasadniczo nie zmieniła :duh:

 

Pozdrawiam fanów oraz fanatyków marki BMW :cool2:

Edytowane przez pawel_e30
Opublikowano

Zapewne masz taką monetę....Nie zapomnijcie magicznym telewizorze(w którym nadają audycje sam odpowietrzam BMW) dzieki któremu odpowietrzanie to 30 sekund :twisted2: :twisted2:

bardzo łatwo..5 minut i po sprawie..hehe...tylko ciekawe po ile razy odpowietrzaliscie pierwszym razem BiMMki. Wszyscy jestesmy doskonali....heheh

Opublikowano

no wlasnie nie do konca wystarczy odkrecic jeden korek. Jeden z forumowiczow dokladnie opisal sposob na odpowietrzenie ukladu chlodzenia w bmw. podczas odpowietrzania trzeba pompowac przewody gumowe tak zeby zaczela leciec woda w zbiorniklu wyrownawczym. i trzeba powoli wprowadzac samochod na obroty.

 

jak masz popsuty termostat i nie otwiera duzego obiegu to nie bedziesz mial ogrzewania wewnatrz kabiny. Podobny zreszta efekt bedziesz mial jak popsuta jest pompa wody, albo jak uklad jest zapowietrzony:)

 

ogolnie to testuj na wodzie demineralizoanej:) taniej wyjda wszelkie proby:) hehe

 

zycze powodzenia

Opublikowano

aha i jeszcze uzupelnienei napisze.:)

 

aby dpowietrzyc BMW silnik benzynowy:) bo na dieselu nie testowalem tego

nalezy wykonac nastepujace kroki:

 

MUSI BYC ZIMNY UKLAD

 

1. odkreci duzy korek chlodnicy

2. odkrecic wentyl znajdujacy sie obok duzego korka (ten co moneta sie otwiera:))

3. uzupelnic poziom w zbiorniku wyrownawczym do okolo polowy (NIGDY DO PELNA)

4. nalezy uruchomic silnik tak aby chodzil na wolnych obrotach.

5. powoli powinno ubywac plytu w zbironiku wyrownawczy. nalezy dolewac plynu tak aby utrzymywac taki sam poziom w zbiorniku.

6. w momencie gdy z otworu wentyla zaczyna wyplywac plyn nalezy go zakrecic

7. teraz mozna wprowadzic samochod na okolo 2000 obr./min, i trzymac na obrotach przez kilka minut, a w miedzy czasie mozna schodzic na obroty jalowe i zaczac uciskac przewody gumowe ukladu chlodzenia, w szczegolnosci dolne. (w momencie uciskania powinno sie wyczowac w kazdym z przewodow pelny opor plynu chlodzcego)

8. do zbionika wyrownawczego z lewej strony powinna by wpompowywana woda, i wraz ze wzrostem obrotow strumien powinien sie zwiekszac badz zmniejszac.

9. teraz nalezy czekac az plyn sie nie nagrzeje. uklad powinien juz byc w pelni odpowietrzony.

10. nalezy dopelnic plynu do polowy zbiornika bo juz nie powinien sie zmienic teraz poziom i zakrecic duzy korek od zbiornika wyrownawczego (tylko mocno, ale nie za mocno:))

11. dla pewnosci mozna lekko odkrecic wentyl "co sie go moneta bierze":) i sprawdzic czy wyplywa przez niego plyn chlodniczy. jesli wprowadzi silnik na obroty to powinno troche wyrzucic tego plynu.

12. Aby ostatecznie sprawdzic zapowietrzenie po zamknieciu wszystkich nakretek, mozna zacisnac jeden z przewodow gumowych znajdujacych sie na dole i trzymac przez chwile. jak sie nie czuje przeskakujacych bombelkow powietrza to jest wszystko super ok:)

 

 

JESLI SIE POMYSLILEM W CZYMS TO PROSZE POPRAWIC:P

 

ja pol roku sie bawilem ze swoim 320i e36:) bo nie mialem czasu go postawic do warsztatu. ale juz sie doskonale nauczylem odpowietrzac ten uklad. wiec jakby ktos mial jakies pytania to pytajcie. postaram sie pomoc.

 

Jezeli nalaliscie za duzo plyniu nie nalezy sie tym przejmowac bo uklad ten sam pozedzie sie nadmiaru wyrzucaja go przez korek. Warto tez jest kupic nowe korki. Bo jak one sa zatkane, a samochod sie zagotuje to to grozi wysadzeniem chlodnicy!!!!!

Opublikowano

istvant dzięki za dokładny opis odpowietrzania układu :)

z tego co pisałeś post wyżej to u mnie nie ma ogrzewania wewnątrz auta. Ogrzewanie pojawia się po ok.10 min od czasu jak wskazówka temperatury osiągnie "pion", więc jutro spróbuje odpowietrzyć układ, a jak nie dam sobie rady to umówiłem się na oględziny ze znajomym co pracuje w serwisie BMW...

Opublikowano
witam jak masz sprawne wisko i czujnik temp to jak koledzy tu pisali albo masz zapowietrzony uklad jak to nie pomoze to sprawdz chlodnico wyczysc ja dokladnie w srodku a jezeli to ci nie pomoze dalej bedzie sie tak robilo to stawiam na uszkodzona pompe wody i prosba jezeli bedziesz wiedzial co to juz jest to daj znac zeby inni tez mogli sie dowiedziec
Nic wiecej nie trzeba mówic BMW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A nie prościej odkręcić odpowietrznik na pompie wody. Każda go posiada, choć może być troche zaśniedziały.

Odpowietrznik jest baaaaardzo latwo odkrecic:) Tylko jest jeden mankament:) Ze nie odpowietrza dokladnie. Uwierz mi bo naprawde odpowietrzalem swoj uklad tysiace juz razy:)

 

Nawet dzisiaj bo pokrywke termostatu wymianialem. Puszczala plyn. No i przed zima wlalem jeszcze roztwor na glikolu.

Opublikowano
Moze sie wtrące do odpowietrzania ukł. jeśli sie odpowietrza to chyba powinno sie jeszcze włączyć ogrzewanie na maxa bo inaczej po odpowietrzeniu nie bedzie ogrzewania w aucie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.