Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mozna by tak bylo jezdzic ale jak ruszam to szarpie autem JAK MOZNA SPRAWDZIC CZY JEST DOBRY.

 

Podlaczyc pod komputer albo wylaczyc go calkiem do testu i zobaczyc czy jest to samo (trzymaj ASC 10s az sie wykrzyknik zaswieci) i zobacz.

Ale wtedy to z kompa calkowicie wylaczysz ASC i nie wiem czy ruszysz :twisted2: .

Potem nacisnij ASC i zobacz roznice. Moze masz jakas wieksza awarie, nie wiem, gdybam :)

Opublikowano (edytowane)
No moze i racja bo ostatnio tak przygazowałem. Ale to tak by sie działo???

 

Jak kola Ci sie slizgaja to ASC zdejmuje moc z walu abys nie wpadl w poslizg. Normalka. Sa w sumie 3 pozycje ASC:

- normalna

- opozniona reakcja (jak wcisniesz na chwile guzik ASC i zapali sie kontrolka to system dziala z opoznieniem)

- "smierc na wlasne zyczenie" - wciskasz guzik i trzymasz ~5s az zapali sie kontrolka ASC + zolty wykrzyknik od recznego :) Wtedy nie ma kompletnie elektroniki na tylna os i mozna albo poszalec albo sie rozwalic :)

 

Przynajmniej tyle jesli chodzi o mojego compacta z ciezkim przodem i krotka dupka :)

Edytowane przez papik
Opublikowano

Jak nie wiesz to pewnie nie masz, myślałem że to elektryka bo spotkałem się kiedyś z podobnym problemem. Nie obejdzie się bez wizyty na kompie (nie musi być przecież ASO, można to za 30-50 zł załatwić u innych speców) ale doraźnie może pomóc takie coś: po przekręceniu kluczyka ale jeszcze przed uruchomieniem silnika czekasz aż zgasną wszystkie kontrolki, no może z wyjątkiem kontrolki oleju. Jeśli ASC też zgaśnie, to ok, jeśli nie, to przekręć kluczyk z powrotem do wyjściowej pozycji, odczekaj sekundę i ponownie przekręć kluczyk do momentu testu kontrolek, tym razem ASC powinno zgasnąć czyli system będzie włączony.

No chyba że wyłącza ci się już w trakcie jazdy, wtedy definitywnie wybrałbym się na kompa.

Opublikowano
ja mam e 36 ale problem podobny. przy normalnym ruszaniu asc dziala ale jesli rusze gwaltownie to system sie wylacza i dopiero wylaczenie zaplonu pomaga komp sie resetuje i wszystko dziala. mam wrazenie ze to umnie wina tylnego prawego kola. Zdaje sie ze informacje dla asc komputer zbiera z tego samego czujnika co i dla absu ale niewiem czy to wina samego czujnika czy moze kiebskich chamulcy bo abs w przypadku kiedy z winy kiebskich chamulcy niemoze ingerowac w dynamike kola poprostu sie wylancza moze z tej samej winy wylancza sie asc. Sprawdz wiec jak twoje klocki i tarcze czy chantle dobrze dzialaja moze to jest problem
Opublikowano
No moze i racja bo ostatnio tak przygazowałem. Ale to tak by sie działo???

 

Jak kola Ci sie slizgaja to ASC zdejmuje moc z walu abys nie wpadl w poslizg. Normalka. Sa w sumie 3 pozycje ASC:

- normalna

- opozniona reakcja (jak wcisniesz na chwile guzik ASC i zapali sie kontrolka to system dziala z opoznieniem)

- "smierc na wlasne zyczenie" - wciskasz guzik i trzymasz ~5s az zapali sie kontrolka ASC + zolty wykrzyknik od recznego :) Wtedy nie ma kompletnie elektroniki na tylna os i mozna albo poszalec albo sie rozwalic :)

 

Przynajmniej tyle jesli chodzi o mojego compacta z ciezkim przodem i krotka dupka :)

 

ja sprawdziłem i w moim przypadku jest inaczej przy e36 coupe 320, jak przytrzymam 5 sek to nic sie nie dzieje, a jak przytrzymam ok 10 sek to asc nie chce sie wyłączyć w ogóle tylko cały czas sie lampka pali przy próbie wyłaczenia. dopiero po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy. wie ktoś o co w tym chodzi?

Opublikowano
ja sprawdziłem i w moim przypadku jest inaczej przy e36 coupe 320, jak przytrzymam 5 sek to nic sie nie dzieje, a jak przytrzymam ok 10 sek to asc nie chce sie wyłączyć w ogóle tylko cały czas sie lampka pali przy próbie wyłaczenia. dopiero po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy. wie ktoś o co w tym chodzi?

 

Tez mam dokladnie tak samo, wrazenie jest takie ze dziala tak jak po zwyklym wylaczeniu (jednorazowe klikniecie)

Xdrive

Koder

Opublikowano
Witam! A mianowicie mam podobny problem, pali mi sie ASC caly czas, ale tylko ASC, ABS dziala jak powinien. Zaczelo sie od demontazu i zlozeniu spowrotem kolektora dolotowego.. Tzn jak przkrece stacyjke jeszcze przed odpaleniem to kontrolki od ASC i ABS pala sie i za chwile gasna, ale jak odpale juz auto to ABS gasnie a ASC pali sie ciagle i nie dziala bo sprawdzalem przy ostrym ruszaniu. Zaznaczam ze sprawdzalem linke od przepustnicy i silnik krokowy ktory nia steruje i sa w pozadku. Ma ktos jakies pomysly co sie moglo stac?? Moze jakis czujnik albo przekaznik bezpiecznik cokolwiek. A w ktorym miejscu w skrzynce bezpiecznikow jest bezpiecznik lub przekaznik od ASC, jesli ktos wie prosze o odpowiedz. Z gory dziekuje za jakies podpowiedzi bo juz niemam pomyslow a strasznie mnie to denerwuje jak cos w aucie nie dziala jak powinno! Rece normalnie opadaja!! Aha auto to e-36 328i coupe. Pozdro. Siwy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.