Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam prosze o pomoc mam bmw e36 2.5 1992 posiada ABS-y ale kontrolka po stacyjce sie nie zapala od absow a przy ostrym hamowaniu blokuje kola czyli nie dziala bezpieczniki wszyskie dobre
Opublikowano

Całkiem prawdopodobne że nie masz, bo troche mało prawdopodobne żeby w tym samym czasie zdechły Ci czujniki ABS-u i kontrolka, ale wszystko jest mozliwe.

Sprawdź czy masz czujniki, kolega dobrze radzi.

 

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

a czy przypadkiem w e36 abs nie byl standardem?

 

kumpel kupil wlasnie 316 coupe '94 i ma ten sam problem... pompa jest, czy kontrolka nie jest spalona to jeszcze nie ustalilismy, bezpieczniki niby ok, moze kwestia przekaznikow?

Opublikowano
Podjedz na komputer, mialem tez takie objawy okazalo sie, ze byl jakis blad na przekazniku, kontrolka tez sie u mnie nie swiecila a kola byly zablokowane

http://img237.imageshack.us/img237/9199/avako1.png

Przedni napęd jest dla dziewczynek. . . :twisted2:

Opublikowano
czy napewno sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki? są to 38,21,10i27 odpowiedzialny za kontrolkę. Jeżeli są dobre to najmniej roboty jest sprawdzić żarówkę bez wyjmowania jej poprzez połączenie drutem w izolacji wejść przekaźnika od zasilania modułu (tego co jest w skrzynce bezpieczników u mnie jest koloru czerwonego podpisany na obudowie symbolem ABS-ma 6 stopek ten drugi jest od pompy i ma 5 stopek i jest popielaty)-połczyć gniazda nr30a z 87a,oznaczenia numerowe masz na przekaźniku przy stopkach jeżeli kontrolka się nie zapali można przyjąć że spaliła się żarówka lub nie ma gdzieś styku na drodze od bezpiecznika 27 do gniazda 30a przekaźnika. Jeżeli kontrolka się zapali trzeba sprawdzić ten przekaźnik zdjąć jego obudowe wcześniej zaznaczając jej położenie z podstawą przekaźnika by tak samo założyć sprawdzić stan styków jeżeli są bardzo wypalone wymienić go.Gdy mało delikatnie je przeczyścić bardzo drobnym papierem ściernym i połączyć + z prostownika do stopki nr86 a - do stopki nr85 i zobacz czy styki pracują dobrze przylegając w skrajnych położeniach przytrzymaj go pod napięciem parę minut i zobacz czy styki nie puszczą jeżeli puszczą przekaźnik do wymiany.
Opublikowano

To ja się podepnę pod temat. Kontrolka ABS zapala się dopiero po przekroczeniu 20km/h, czujniki ABS sprawne, dziś podmieniłem komputer i ABS niby był przez 5 minut (baaardzo dziwnie hamował może to pompa ABS?) ale po chwili na nowym kompie to samo, po przekroczeniu 20km/h zapala się kontrolka. Po podłączeniu się pod interfejs ABS nie wykazuje błędów przynajmniej na postoju. O co biega?

 

Osoby mające do powiedzenia więcej nić "jedź na komp do serwisu" zapraszam do dyskusji, z tego co czytałem nie tylko ja tak mam, może to pompa ABS jest uszkodzona ?

www.turboBMW.pl
Opublikowano
Może wystarczy wymienić płyn hamulcowy bo podobno ABS jest bardzo wyczulony na stary zabrudzony płyn, który zapycha małe zaworki.

M-PAKIET

Colour ORIENTBLAU METALLIC

Skórka BEżOWA

8,5 l/100km w mieście

Opublikowano
Płyn wymieniony na nowy 10 mies. temu. Jakie są objawy uskodzonej pompy, gdy ABS niby działał prze 5 minut to pedał bardzo mocno kopał i nierównomiernie, zupełnie inaczej niż w nowych samochodach a nie mam żadnego E36 z ABS do porównania. Jak działa ABS w E36 (subiektywnie)
www.turboBMW.pl
Opublikowano
Korona -mówisz że czujniki ABS (czy te przy kołach?) są sprawne a sprawdziłeś dokładnie ich rezystancję ~1100omów nie powinna się różnić więcej niż`~50omów w poszczególnych kołach,nie znam dokładnie jak komputer czyta błędy z tych czujników(proszę mnie poprawić gdy się mylę jak ktoś wie) ale z tego co można wywniskować z opini postów już zamieszczonych jest tak że na postoju po włączeniu kontrolek komputer daje napięcie na czujniki i sprawdza jedynie czy są zamknięte obwody elektr. (kontrolka gaśnie gdy są zamknięte)a dopiero po osiągnięciu prędkości gotowości pracy ABS czyli ~8km/h napływają sygnały z czujników o prędkości poszczególnych kół i w tedy gdy jest duża różnica w rezystencji poszczególnych czujników komputer dostaje informację że jest różna prędkość obrotowa(mimo że jest jednakowa) i zapala się dopiero wtedy kontrolka i wyłącza ABS dla bezpieczeństwa by nie były hamowane koła po błędnych sygnałach z wadliwych czujników.A nie każdy interfejs pokazuje błędy i tak trzeba szukać na piechotę (błędy pokazują tylko te orginalne BMW nie w każdym mieście dostępne)Możesz mieć rezystancję czujników na granicy błędu stąd ta dziwna poraca ABS przy hamowaniu i palenie się kontrolki dopiero przy 20km/h.Dopiero gdy będziesz pewny że czujniki są dobre a jesteś pewny że komputer jest sprawny sprawdź przekaźniki ten od pompy i od zasilania modułu(komputera) tak jak opisałem wyżej.
Opublikowano

dzięki za zainteresowanie, może cos razem wymyślimy

 

Czujniki oczywiście sprawdzone na rezystencję, wszystkie miały 1120ohm (jeden chyba 1100). Sprawdzę jeszcze przekaźniki, może któryś nie łączy jak trzeba (na szczęście mam sporo części na podmianę)

 

dziwi mnie zachowanie pompy, jak piszę pedał dość mocno kopał i nierównomiernie, dodatkowo miałem wrażenie że ABS działa za wcześnie ale może to przyzwyczajenie do jazdy bez niego

 

A może problem jest w kołach zębatych przy piastach? (tył jest na pewno OK, przodu nie widziałem)

www.turboBMW.pl
Opublikowano
koła zębate przy kołach mogą mieć wpływ gdy by był wyłamany ząb lub dostało by się coś metalowego między zęby u szczytu wieńca z przodu jest utrudniony dostęp by to sprawdzić,wtedy by mogły być fałszywe impulsy do kompa,ale to mi się wydaje najmniej prawdopodobne.Za moment uruchomienia ABS jest odpowiedzialny czujnik skoku pedału hamulca(ten przy servie pompy hamulcowej) nie znam jego rezystencji ale jak masz dostęp do części i wiesz że są sprawne możesz podmienić ale najpierw sprawdź przekaźniki.Za pracę pompy ABS jest odpowiedzialny też czujnik pompy ABS, można go sprawdzić od strony pinów wtyczki która wchodzi do kompa ale niestety też nie znam rezystencji( i w tym miejscu apel do kogoś kto zna rezystencję tych czujników) -Jak znajdziesz przyczynę odpisz .Może ktoś się dołączy do tematu i odpowie na moje pytania.
Opublikowano
Siema, to ja jestem tym gościem o którym pisał gustuff. Sprawdziliśmy dzisiaj i okazało się że nie świecąca sie kontrolka ABS-u wynika z ... braku żarówki :evil: :? Bezpieczniki od ABS-u nie wyglądają na przepalone, natomiast podejrzanie wyglądają mi przekaźniki (czerwony i szary), ale nie mam żadnych innych na 100% sprawnych, żeby sprawić czy te są ok... podobno są jakieś "domowe sposoby" na sprawdzenie czy szary przekaźnik jest sprawny? bo czerwony jest niby ok, (wg sposobu zamieszczonego powyżej) - czy da sie podobnie sprawdzić szary?
Opublikowano
Kriss w sprawie przekaźników już napisałem wyżej zarówno jeden i drugi podpina się + do stopki nr86 a - do 85.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.