Skocz do zawartości

wymiana termostatu - czy potrzebna???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, przyszły chłodniejsze dni, i widze ze moje E34 520 24V dosc wolno sie nagrzewa (mam porównanie do E34 M20B25 szwagra i u niego w mig się grzeje). Po nagrzaniu wskazówka temperatury stoi w miejscu i nawet przy szybkiej jeździe na autostradzie z załaczonym grzaniem nie opada. Tak wiec pewnie termostat, ponieważ już wiekowy, nie domyka się szczelnie tylko jednak puszcza niewielki strumien wody co powoduje wolniejsze nagrzewanie, ale nie powoduje niedogrzanie przy dłuższej podróży. CO radzicie, czy wymienić na nowy (jednak w ASO proponują zamiennik za 80 zł) czy wyjąć i wyczyścić jak sie da stary. Robota pewnie nieduża jednak prosze o opinie czy mogą gdzieś przy wymianie wystąpić jakieś utrudnienia.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
mi podczas wymiany termostatu pekla uszczelka (nie ta na termostacie tylko ta od pokrywy) wiec mozesz sie liczyc ze jak downo nie bylo ruszane to moglo sie zapiec i moze trzeba bedzie ja wymienic, co z termostatem zrobic dowiesz sie jak go wyciagniesz
Opublikowano

ja przejadę około 5km dopiero wchodzi do pionu

w chłodne dni

termostat wernet francuski zamiennik

Opublikowano
Witam mam 525 TDSika tyż mi się wolno mi się nagrzewa po przejechaniu około 15 km mam już na połowie pytałem sie w salnie BMW że to normalne wiec nie szukam usterki, chyba że się mylili
Opublikowano
Myślę Barto że nie masz co zmieniać.A wskazówka jeżeli stoi w pionie nawet podczas włączonego na maksa ogrzewania to jest to bardzo dobry objaw i świadczy o marce samochodu poniewarz silnik powinien utrzymywać stałą temperaturę czy stoi w korku czy bryka po autostradzie.A przy coraz niższej temperaturze silnik nagrzewa się wolniej zależy też od stanu silnika oraz od układu chłodniczego(warto wymienić czasem płyn chłodniczy o czym nie wszyscy pamiętamy)Dużo zależy też od stanu chłodnicy niektóre są już zamulone i niedrożne ale to by powodować mogło zagotowaniem płynu.Także samochód samochodowi nierówny i nie ma się tym w każdym przypadku sugerować
Opublikowano
gdby nie trzymał temperatury po nagrzaniu to bym sie nawet nei zastanbawail, bo ani w upał nie podskakiwała mi temperatura ani w mróż nie opadała, tylko to ze jak na mój gust troche sie wolno grzeje. Hmm moze odczekam jescze troche jak temp spadnie ponizej zera i podejme decyze. Koszt niewielki, ale zazwyczaj jak sie cos chce poprawić to mozna zepsuć :twisted:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Najłatwiej pożyczyć od tego samego modelu termostat i sprawdzić to nic nie kosztuje i roboty nie dużo

 

nikt ci termostatu nie pozyczy, a po drugie to są 3 rodzaje termostatów do mojego modelu, niby rozna sie tylko temperaturą 88, 92 otwarcia. Niby niewielka różnica ale gadałem z ASO i moze to mieć wpływ na sterowanie kompem, hmmmm. Czy do wymiany termostatu musze odkrecać visco??bo mało tam miejsca

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Najłatwiej pożyczyć od tego samego modelu termostat i sprawdzić to nic nie kosztuje i roboty nie dużo

 

nikt ci termostatu nie pozyczy, a po drugie to są 3 rodzaje termostatów do mojego modelu, niby rozna sie tylko temperaturą 88, 92 otwarcia. Niby niewielka różnica ale gadałem z ASO i moze to mieć wpływ na sterowanie kompem, hmmmm. Czy do wymiany termostatu musze odkrecać visco??bo mało tam miejsca

 

visca nie musisz odkrecac, mozesz odkrecic wiatrak do visca (chyba 4 sroby na imbusa)

 

PS sa 2 rodzaja termostatow 80C do diesli i 92C do benzyny, te 88 to jakies pordrobki dobre jesli ci sie autko troche przegrzewa lub na zime

Opublikowano
Najłatwiej pożyczyć od tego samego modelu termostat i sprawdzić to nic nie kosztuje i roboty nie dużo

 

nikt ci termostatu nie pozyczy, a po drugie to są 3 rodzaje termostatów do mojego modelu, niby rozna sie tylko temperaturą 88, 92 otwarcia. Niby niewielka różnica ale gadałem z ASO i moze to mieć wpływ na sterowanie kompem, hmmmm. Czy do wymiany termostatu musze odkrecać visco??bo mało tam miejsca

 

visca nie musisz odkrecac, mozesz odkrecic wiatrak do visca (chyba 4 sroby na imbusa)

 

PS sa 2 rodzaja termostatow 80C do diesli i 92C do benzyny, te 88 to jakies pordrobki dobre jesli ci sie autko troche przegrzewa lub na zime

 

Odnośnie tych termostatów na 88 to takie dane dostałem z ETK, tak więć to nie podróbki, ale zdaje sie do kompów bosh, a siemensem chyba na 92

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.