Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie czy da radę bez rozbiórki silnika wymienić element uszczelnienia nr. 5?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB81&mospid=47352&btnr=11_0153&hg=11&fg=10

 

chodzi o simmering wału korbowego ... jakieś specjalne narzędzia trzeba mieć ? na co zwrócić uwagę ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Trochę mało miejsca tam jest żeby dłubać ale jak wyciągniesz chłodnicę to powinno się obejść bez wykręcania tej obudowy trzeba zwrócić uwagę na właściwe dokręcenie tego koła pasowego, co do narzędzi to mocny klucz do śruby wału
Opublikowano
Profilaktycznie go nie wymieniaj. Jeżeli nie Cieknie to nie wymieniaj go. Jeśli cieknie to trzeba wymienić. Obudowy nie ściągasz. Musisz ściągnąć koło paska klinowego. ściągnąć rozrząd, ściągnąć koło rozrządu na wale. Zbić klina z wału(taki co jest pod kołem zębatym), czasem jest śruba która go mocuje więc przyjrzyj się dobrze. Potem śrubokręt, walisz w simering i go ściągasz. Nowy wbijaj przez jakąś tulejkę żeby go nie pokrzywić. Jak ściągniesz łańcuszek rozrządu musisz uważać, aby nie przekręcić wałem albo wałkami co byś silnika nie uszkodził. Oczywiście nie zapominaj, że rozrząd musisz dobrze ustawić (nie przestaw go). Jest jeszcze jeden problem śruba która trzyma koło zębate na wale jest bardzo mocno przykręcona. Tutaj http://bmwe32.masscom.net/ masz opisane rozkręcanie tego silnika, więc możesz się trochę przyjrzeć.
Opublikowano
Profilaktycznie go nie wymieniaj. Jeżeli nie Cieknie to nie wymieniaj go. Jeśli cieknie to trzeba wymienić. Obudowy nie ściągasz. Musisz ściągnąć koło paska klinowego. ściągnąć rozrząd, ściągnąć koło rozrządu na wale. Zbić klina z wału(taki co jest pod kołem zębatym), czasem jest śruba która go mocuje więc przyjrzyj się dobrze. Potem śrubokręt, walisz w simering i go ściągasz. Nowy wbijaj przez jakąś tulejkę żeby go nie pokrzywić. Jak ściągniesz łańcuszek rozrządu musisz uważać, aby nie przekręcić wałem albo wałkami co byś silnika nie uszkodził. Oczywiście nie zapominaj, że rozrząd musisz dobrze ustawić (nie przestaw go). Jest jeszcze jeden problem śruba która trzyma koło zębate na wale jest bardzo mocno przykręcona. Tutaj http://bmwe32.masscom.net/ masz opisane rozkręcanie tego silnika, więc możesz się trochę przyjrzeć.

jesteś pewny że do wymiany tego simmeringa rozpinasz rozrząd ? coś mnie się nie wydaje.... :roll:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a jeśli chodzi o ten simmering z tyłu silnika to jak go najlepiej wymienić ? czy łatwiejsze nie będzie czasem zdemontowanie skrzyni żeby go wymienić..... to chyba łatwiejsze niż wyciąganie silnika ? co sądzicie?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
jesteś pewny że do wymiany tego simmeringa rozpinasz rozrząd ? coś mnie się nie wydaje.... :roll:

Jeżeli Ci chodzi o simmering z przodu silnika na wale, to napewno, bo inaczej przeszkadza Ci koło pasowe i koło zębate łańcuszka rozrządu (albo paska w zależności od silnika). Chyba, że Ci chodzi o simmering na wale od strony skrzyni biegów (choć to co pokazałeś na EPC znajduje się z przodu silnika) to nie wiem, bo jeszcze go nie wymieniałem, ale na 99% musisz odkręcić skrzynie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.