Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posluchaj nie powinno byc wiekszych problemow z silnikiem predzej z elektryka czyli wiazkami i kosciami do kompow bo sa nieco inne wiec przeciaganie wiazki moze cie czekac i bedzie napewno to samo tyczy sie skrzyni jest nieco inna sam silnik jest praktycznie ten sam a roznica 400cm pojemnosci nie bedzie odzczuwalna w tym silniki bo mocy zyskasz jakies 20koni a jest ona wzmocniona elektronicznie i ma ciut inne tloki pozatym silnik i jego budowa jest identyczna owszem ma nowszy design wizualny i osprzet wiec moim zdanie gra nie warta swieczki a zabawy mnostwo a rezultat procz wizualnego nie satysfakcjonujacy kolega wlasnie niedawno sie w to bawil wiec wiem o elektryce i kosciach do podlaczen kompow i skrzyni mial zabawy a efekt mizerny i ciagle cos mu nie chodzi jak powinno w kólko poprawki i poprawki

pzdr

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano
hej czy bardzo skomplikowany jest przeszczep silnika 5.4 z e38 w miejsce 5.0 w e32 razem z automatem?

Gra nie warta świeczki! Pięciobiegowy automat z E38 ma zupełnie inne sterowanie, niż 4HP24 z E32 i już samo to przysporzy Ci sporo kłopotów...

Pozdrawiam

Opublikowano
Szkoda bo miałem zamiar zmienić auto z automatem.Ale wszyscy piszą,że to ,że tamto.Ja jak kupuje auto to z pewnym przebiegiem,ale to chyba nie ma znaczenia.Jak ma się sypnąć to się sypnie.CHYBA.(WADA FABRYCZNA).Czy są skrzynie mniej awaryjne,oprócz manuala oczywiście :lol: Może to zależy od rocznika.
Opublikowano

Skrzynia 5HP30, która była montowana w E32 740, E34 540 oraz E38 570 jest jedną z najlepszych skrzyń, jakie udało się wyprodukować firmie ZF. Ma one trzy słabe punkty: jednym jest bieg wsteczny, drugim sposób określania prawidłowego stanu oleju, a trzecim... właściciel samochodu!

Bieg wsteczny daje się "poprawić". W tym celu trzeba w dobrym warsztacie naprawiającym skrzynie automatyczne przy okazji wymiany oleju zlecić wymianę plastikowej kulki w układzie sterującym na kulkę o ciut większej średnicy. Warsztaty ZF znają sprawę i robią tę wymianę perfekcyjnie. Podwyższa koszt wymiany oleju o około 150zł.

Drugi słaby punkt, to nalew oleju od spodu przy ściśle określonej temperaturze 30-50C i do tego przy włączonej klimie i światłach! Nawet autoryzowane serwisy mają z tym problem, a niedobór tylko 0,5 litra, na 13 litrów płynących w układzie, już grozi awarią skrzyni.

Dlaczego trzecim słabym punktem jest właściciel chyba nie muszę wyjaśniać. Dla wielu wydatek prawie 1000 zł na wymianę oleju, która musi być zrobiona najpóźniej po przejechaniu 150 tysięcy i zrobiona do tego z aptekarską dokładnością, to zbędne wyrzucanie pieniędzy. A że większość aut sprowadzonych z zachodu albo zbliżało się do tego przebiegu, albo już go przekroczyło. Ponadto właściciele ignorują niewielkie wycieki oleju nie zdając sobie sprawy z tego, że przez rok lub dwa takiego "kropelkowania" 0,5 litra na bank wycieknie i awaria gwarantowana...

Pozdrawiam

PS. Moja 750ka, którą kupiłem z przebiegiem 127 tysięcy, miała wymianę oleju w skrzyni przy przebiegu 140 tys i do dzisiaj, czyli 260 tys, sprawuje się idealnie.

740stka E32 ma 487 tys przebiegu, kupiłem ją gdy miała 170, skrzynia padła przy 365, a rozsypał się wsteczny...

Opublikowano
Jeśli to jest jedna z najlepszych ze skrzyń Zf to blado... Jeździłem autem ktorae mialo skrzynie Aisin (Japan) i zachowywała sie o niebo lepiej, kickdown, płynnosc itd. No chyba, że akurat z 740d tak kiepsko współpracuje!
Opublikowano
Dla wielu wydatek prawie 1000 zł na wymianę oleju,

 

Tak wtrace sie, niezupelnie na temat. Niezle ceny maja w serwisach. Mnie wymiana statyczna oleju (5L) wraz z wymiana filterka, przeczyszczeniem magnesu i wymiana uszczelniacza na wale wyszla lacznie czesci + robocizna 300zl :D

Za 1000zl mam remont skrzyni w e38, o ile padna same tarczki, jesli dodatkowo bedzie do wymiany koszyk to trzeba doliczyc okolo 700zl.

Opublikowano
Niezłe ceny maja w serwisach.

Do skrzyni 5HP30 wchodzi przy wymianie pomiędzy 5,5 a 6,5 litra oleju. Dokładna ilość zależy od tego, czy skrzynia już ciekła, czy jeszcze nie. Jeżeli przy wymianie trzeba dolać ponad 6 litrów, to można zakładać, że za jakiś czas remont skrzyni mamy nieunikniony, bo to oznacza, że skrzynia jeździła na za niskim poziomie oleju. Litr oleju ESSO LT kosztuje w serwisie prawie 90 zł i właściwie tylko tam jest dostępny, bo najmniejsze opakowanie to 20 litrów, filtr do skrzyni 150, uszczelka dolnej pokrywy i jakieś drobiazgi dodatkowe 50 zł. Zeby wymiana była przeprowadzone prawidłowo serwis potrzebuje ok 3 godz.

Pozdrawiam

PS

W Twoim E38 siedzi skrzynia 5HP24, która jest sporo mniejsza i wymaga przy wymianie tylko 3 litrów, ale filterek powinien kosztować podobne pieniądze, więc nie wiem, jak Twój serwis wychodzi na te 300zł :shock: .

Chyba, że nie zalewają Ci właściwego oleju...

Opublikowano
chyba 4HP24 a co do wymiany wraz z filtrem wchodzi ok 6,5 litra oleju a co do ceny to nie kupuje się oleju w ASO bo kupisz go 4 razy taniej w każdym sklepie.... :duh:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
chyba 4HP24 a co do wymiany wraz z filtrem wchodzi ok 6,5 litra oleju a co do ceny to nie kupuje się oleju w ASO bo kupisz go 4 razy taniej w każdym sklepie.... :duh:

4HP24 była montowana w E32 i była to skrzynia czterobiegowa / 4HP/. 5HP24 była montowana w E38 4,4l i była skrzynią pięciobiegową. Powiedz mi też, w którym sklepie można kupić olej ESSO LT za cenę czterokrotnie niższą? :shock: . Ten olej można dostać tylko w serwisie lub w warsztatach ZF, gdy tam zlecasz wymianę. Jeżeli wlejesz inny olej, masz dużą szansę, że skrzynia się rozsypie...

Aha, teraz widzę w Twoim profilu, że Ty masz E32. Skrzynia z tego autka to zabawka z zupełnie innej bajki, jak by to powiedzieć...trochę prehistoryczna, ale do niej rzeczywiście kupisz olej w każdym sklepie :) . Tylko, że wymieniać go powinieneś co 60 tys, a nie co 150, jak to jest zalecane dla skrzyń 5HP...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

mam e38 i jestem katem dla tego samochodu - moge powiedziec jedno :

 

AUTOMAT NIE DO ZAJEBANIA !!!

 

mam tez e31 czyli 850 i automat lipa straszna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.