Skocz do zawartości

325i - Opis przewodów sondy lambda potrzebny.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam moze ktos wie który przewód przy sondzie lambda do czego sluzy? Najbardziej interesują mnie przewody którymi komputer wysyla napiecie na sonde i przewód który z sondy wysyla napiecie na komputer. To jest 5 przewodowa sonda. Silnik m50B25
Opublikowano
piecio czy cztero?? gdzis ty tam 5 zobaczył??informacja niepełna bo nigdy innych przewodów nie mierze wiem tylko ze czarny to sygnał z sondy 0-1v.
e39 3.0D
Opublikowano

czarny sygnał

2 białe to masa grzałki i +12V

szary masa całej sondy

 

tak ma bosch ale podobno w BMW jest specjalna tytanowa wyprodukowana specjalnie na potrzeby tego silnika

Weź omomierz bardzo łatwo sprawdzić, poprostu przedzwoń wtyczkę przy samochodzie a potem samą sonde

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
To juz kurna nic nie wiem bo u mnie jest 5 przewodów. Wydaje mi się ze ta sonda jest nieoryginalna bo autko kiedys kiedys mialo gaz ale po remoncie wywaliłem to dziadostwo. No dobra, czarny jest to sygnal z sondy tylko ze ja myslałem ze sondy w bmw są 5v. A druga sprawa: wedlug was sonda wysyla 0-1v na kompa a skąd ona bieze takie napiecie? Z którego przewodu jest zasilana sonda?
Opublikowano

ja sie moge mylic bo beznynowe bmw to juz nie pamietem kiedy robiłem:) ale sonda 5cio woltowa?? z piecioma przewodami??

przyznam szczerze:ja nie widzialem. moze ci sie pomyliło z TPSem.

e39 3.0D
Opublikowano

5 cio przewodowej to ja tez nie widziałem ale podejżewam że jeśli tyle ma to ma grzałkę dwustopniową, a 5V jak najbardziej może być np nowy Opel Vectra C ma tylko 5V sondy.

Sądy lambda są różne 0-1V najpopularniejsza, 0,8-1,66V, 2,5-3,5V(naj żadziej spotykana) i 5V sondy Siemensa i NGK(nie wszystkie)

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
W M50 B20 mają osprzęt simensa i przynajmniej ja mam 5V sonde i odwrotnie spolaryzowaną, natomiast M50 B25 jest na osprzęcie BOSHA i możliwe ze tam jest sonda 1V.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Sprawdzielem dokladnie tą sode dzisiaj na kanale i okazalo sie ze są tam jednak 4 przewody. Sory ze wprowadzilem w blad. Ale pozostaje jeszcze druga sprawa: ta sonda ma w koncu 1 czy 5v, jaka powinna byc w tym modelu? Wczesniej byla tam zupelnie inna sonda tzn inaczej wyglądala jej obudowa, nie wiem moze zasada dzialania jest ta sama? Tylko mówie ze wczesniej byl instalacja gazowa. Juz jej co prawda nie ma ale to jeszcze zostalo. Wedlug numerów ie idzie dojsc od czego ona jest ( napewno nie BMW ) A powiedzcie mi jak moge sprawdzic tą sonde tym omomiezem? Co mam zrobic i co powinien pokazac omomiez? Czy zle dobrana sonda moze spowodowac jakies nieprawidlowosci na moich 6 cylindrach? Moze powiem jak sprawuje sie silnik, jest tak: Gdy odpalam silniczek jak jest zimny to spod maski slychac tylko piękny szum lecz jak pochodzi ok 3 minutek zaczyna się trochę telepac jakby nie pracowaly wszystkie gary i z wydechu pojawia się oblok bialego dymu ( silnik nie bieze ani plynu chlodniczego ani oleju) jest to taki bardzo baly dym który bardzo drazni oczy. Zawsze gdy jest zimny jest cacy a potem zaczynają się schody. Przejade się z tym kilometr albo dwa zatrzymam się i znowu silnik pracuje na luzie jest cacy ale znowu tylko na ok 3 min i zaczyna się wszystko od początku. Czy moze to byc spowodowane zla sondą? Zle dobrana mieszanka?
Opublikowano

oczywiście ze to moze być sonda, ale dlaczego po przejechaniu jakiejsc trasy i zatrzymaniu, pracuje cacy a po 3 minutach juz nierówno, tego nie rozumiem, sonda reaguje a przynajmniej pwoienna w ułamku sekundy, tak wiec teoretycznie po zatrzymaniu sonda daje juz napiecie takie jak za 3 minuty, ale jezeli nie jest to oryginał a byc moze ze była zołozona w zasadzie dla potrzeb gazu, to całkiem mozliwe. Njalepiej na test pojechać i wyjdzie czy to sonda. A myśle ze pop numerach VIN powinienes dojsc do tego jaka powinna być, ja nie ma katalogu, ale moze ktoś ma i dokładnie ci powie co i jak.

Samemu tez mozna zrobić test sondy i wstępne wnioski wyciągnąć, jest opis na forum jak to zrobić, musisz poszukać, chyba do czarnego sie podpinasz(+masa) i mierzysz napiecie. jezeli to sonda 1V (od razu bedzie widac po napieciu)(silnik ciepły) to sonda musi tak regulować zeby większość czasu była w okolicach 0,5V, co oznacza ze wspołczynnik nadmiaru powietrza w spalinach jest odpowiedni, coś około 1. Podczas przygazówki na chwileczke wskazówka idzie pod 1 V informując komp ze mieszanka jest bogata(zawsze mierzy tylko tlen w spalinach) i komp zmienia parametry tak zeby znow wrocic to połowy skali. Pdczas postoju powinno to oscylować przy 0,5V jezeli nie to stawiam na sonde.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
potwierdzam. zapalasz sielnik koniecznie ciepły podalaczasz woltomierz do czarnego i patrzysz czy sygnał jest w woltach. i to tego nie bedzie cały czas jednakowy tylko bedzie sobie pływał troszke.
e39 3.0D
Opublikowano
Wedlug mnie silniczek dostaje za malo benzyny. Uwazam tak dlatego ze podczas gdy zapalam zimny i jest wszystko dobrze wtedy chodzi ssanie. A gdy się juz troszkę nagrzeje ssanie się wylącza i wszystko szlak trafia. Powiedzcie co oprócz tej sondy moze byc jeszcze uszkodzone. A ma wplyw na dozowanie benzyny. Przeplywka, regulator, wtryski, filtr paliwa, przewody paliwowe są nowe. Jest jeszcze taka sprawa ze moze to komp nalapal bledów i chodzi na awaryjnym. Ale kopyto ma i to jest dla mnie dziwne.
Opublikowano
Pamiętajcie że voltomieżem sonde można sprawdzić tylko pobieżnie bo działająca sąda to nie znaczy dobra, musi być ona odpowiednio szybka, a można to sprawdzić na wykresie podłączając ją pod kompa. zużyta sonda może mieć opuźnienie nawet kilku sekund. jeśli chcesz sprawdzić czy to wina sondy to wogóle ją odepnij komp przełączy się wtedy w tryb awaryjny i będzie zbierał sygnały z przepływomieża i TPSu, tak przynajmniej ma układ Siemensa, bez sondy działa normalnie tylko nie spełnia wymogów czystości spalin i trochę ma za bogato

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.