Skocz do zawartości

luzy gdzieś na kierownicy


Boboszef

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem bo samochodzik nie prowadzi się tak jak bym sobie tego życzył, a w zasadzie nawet nie tak jak powinien. Są gdzieś luzy na kole kierowniczym bo w zawieszeniu było ostatnio wszystko wymienione końcówki wew i zew a także wszystkie wachacze ponadto byłem ze 3 razy na szarpakach anastępnie na zbierzności wszystkich 4 kółek. Mam więc pytanie co może powodować te luzy i czy koszt naprawy jest jakiś obłędnie duży. Jeżeli ktoś miał podobne problemy i poradził sobie z tym to proszę o pomoc

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

sprawdz luz na przekładni kierowniczej... mój sposób:otwórz okno wyjdz z auta {oczywiście zgaszone} i ruszaj kierownicą lewo-prawo i wyczujesz czy ma luz patrząc na ruchy koła względem kierownicy jesli tak to na przekładni z góry jest regulacja imbus+nakrędka jako kątra

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzać nie musze bo ze mam luz to wiem nie wiem tylko co to moze być. a z tego co kojarze to luzy w ukł. ze wspomaganiem trzeba sprawdzać na odpalonym silniku... Trzeba coś z tym zrobić bo prowadzi się tak źle że wole jeździć 20 letnią polówką niż bunią :mad2:

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. u mnie też jest luz ale na prawym przednim kole. dzisiaj przyjżałem sie temu dokładniej i zauważyłem od spodu, że gdy ojciec ruszał mi prawym kołem to koncówka drążka się ruszała i wchodziła w maglownice ale lewe kolo w tym momencie ani nie drgnęło, tak jakby coś nie stykało w magłownicy. czy w takim przypadku regeneracja pomoze ? czy oni tylko uszczelniają, u mnie sucho !

dodam jeszcze ze przy delikatnym hamowaniu czuć drgania w kierownicy.

pozdr. grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przegub kardana sprawdziłem i tam luzu nie ma więc wychodzi na to że to maglownica.... no i też u mnie trzęsie przy hamowaniu z większej prędkości. Wie ktoś może ile kosztuje nowa maglownica?

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Ja miałem POTĘŻNY luz na kółku.

I tak jak ktoś wyżej napisał.

Sprawdzić na początek najlepiej otwierając maskę, i patrzeć na ten wał co wchodzi do przekładni wruszając kierownicą prawo, lewo.

Jak będzie luz to będzie się krzyżak ruszał, ale nie przeniesie ruchu na koła.

 

U siebie wymieniłem przekładnię, drążek środkowy, i boczne kompletne.

I mam względny spokój bo jeszcze nie byłem na zbieżności, ale czuje każdy ruch kół na kierownicy - KAŻDY.

Teraz troche o cenach:

NA allegro: przekładnia kierownicza używana, ja dałem 80 zł, ale chodzą po ok 150.

Drążek środkowy ok. 170 zł - nowy

Drążki boczne kompletne ok. 60 zł sztuka - nowy

 

W zależności co padło tyle mniej więcej będzie kosztować.

 

Ps. Nie polecam zabierania się za wymianę drążków bez ściągacza do końcówek, bo naprawdę można osiwieć, a nie je wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsz w E34 nie ma maglownicy lecz przekładnia

 

pod drugie sprawdzić to:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6453&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

p.s wpierw na waszym miejscu dokręcił bym nakretke numer 1 na kolumnie (nie na przekładni)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB52&mospid=47370&prod=19911100&btnr=32_0390&hg=32&fg=30

kosztem regulacji kierownicy, bo jeżeli tam jest luz to on zniknie - nie kazdy mechanik o tym wie i znam przypadki gdzie były wymieniane całe zawieszenia a problem leżał własnie w tej nakrętce

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi w zasadzie o stukanie bo jako takiego nie ma a o brak reakcji kół na ruch kierownicą. Z tego co wyczytałem problem polegał na stukaniu ale jeżeli się myle i chodziło także o lzuzy w przenoszeniu to proszę o odpowiedź. Jeśli to nie to pozostanie mi chyba tylko nowa przeładnia. I tu nasówa się kolejne pytanie czy używka czy po regeneracji która jest wydatkiem rzędu 600 pln... temat nadal otwarty

:mad2:

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekladna a raczej teflonowa tulejka 100% przypadkow nie kombinowac ze sruba regylacyjna bo pape zalatwicie !!!!!!!!!!!!!!!!1

nowa 8000 pln wiec najlepiej regeneracja

pozdrawiam

600 pln to nie duzo bo kupa roboty z tym

warto jezeli juz duzy luz jest

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi w zasadzie o stukanie bo jako takiego nie ma a o brak reakcji kół na ruch kierownicą. :

 

to mam zawiązek z luzem - ostanio własnie znajomemu kasowałem to na tej nakretce bo naprawde juz miał spory a auto mu latało po drodze jak zwariowane - teraz ma ok

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam co mowi katar, w e32 i e34 wyrabia sie wieloklin i jedyny sposob na skasowanie luzu to dokrecenie nakretki, u mnie ktos tak kasowal ze nie dziala juz regulacja kierownicy. podobno sie da kupic sama nakretke ale jak ja pytalem w ASO katowice to powiedzieli ze jest tylko komplet i cena okolo 700-800zl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz jade testować i przykręcać, zobaczymy co to da. Tak na marginesie znajomy z Niemiec przyprowadził 2 lata temu e 34 i zastanawialiśmy się dlaczego nie działa mu regulacja kierownicy.... teraz wiem :mrgreen:

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokręcilem śrubkena wieloklinie i regulcja kierownicy pozostała jednak chodzi ciężko. Niestety nie rozwiązałoto mojegoproblemu luzów :( .

Chyba będzie mnie czekać jakaś grubsza naprawa niż dokręcenie nakręktki.... Jak się z tym uporam napisze jeszcze.

CDN

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam luz. Widocznie ślimak musi miec luzy. W rekinku e21 nie było żadnego luzu. Każdy, minimalny ruch kierownicy powodował zmiane kierunku jazdy. Niestety, jak to w żydziu bywa, nic za darmo. Cena za bezposredniosc układu kierowczego było "odczuwanie drogi"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciezki temat - sprawdził bym na twoim mijescu jeszcze czy sruba 11 jest dokrecona na tej łapie od przekładni - spotkałem sie z czym takim cze była poluzowana i lapa miała luz co przedkladało sie na kierownice i to znacznie

złap za drązek srodkowy i zoabcz czy ta łapa 10 rusza sie góra-dół bądz nech ktoś dekikatnie pordusz ci kierownicą a ty jąobserwuj czy łapa nie ma luzu

 

http://img179.imageshack.us/img179/761/49468372at8.png

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dzis pokrecilem troche kierownica na wylączonym silniku. I gdy krece i mam ten luz to slychac dwie rzeczy. Przy kierownicy jakies "pyk pyk"... i cos pod maska z okolic silnika (to chyba tam ta przekladnia idzie i drazki) takie stukanie jak przekrece kierownice w jedna czy druga strone... ajjj ... i tego drugiego sie boje;|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja miałem taki objaw - przy ok 90 km/h kierownica wpadał w drgania (zawsze przy tej prędkości). Chciałem wyważać kola a okazało sie, ze jest luz na wsporniku (dokładnej nazwy nie znam) po prawej stronie- wymiana ok 150 zl i śmiga jak dawniej Smile

P>S>luz na tym elemencie powodował luz na prawym kole

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.