Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem bo samochodzik nie prowadzi się tak jak bym sobie tego życzył, a w zasadzie nawet nie tak jak powinien. Są gdzieś luzy na kole kierowniczym bo w zawieszeniu było ostatnio wszystko wymienione końcówki wew i zew a także wszystkie wachacze ponadto byłem ze 3 razy na szarpakach anastępnie na zbierzności wszystkich 4 kółek. Mam więc pytanie co może powodować te luzy i czy koszt naprawy jest jakiś obłędnie duży. Jeżeli ktoś miał podobne problemy i poradził sobie z tym to proszę o pomoc

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano

witam

sprawdz luz na przekładni kierowniczej... mój sposób:otwórz okno wyjdz z auta {oczywiście zgaszone} i ruszaj kierownicą lewo-prawo i wyczujesz czy ma luz patrząc na ruchy koła względem kierownicy jesli tak to na przekładni z góry jest regulacja imbus+nakrędka jako kątra

pozdro

Opublikowano
sprawdzać nie musze bo ze mam luz to wiem nie wiem tylko co to moze być. a z tego co kojarze to luzy w ukł. ze wspomaganiem trzeba sprawdzać na odpalonym silniku... Trzeba coś z tym zrobić bo prowadzi się tak źle że wole jeździć 20 letnią polówką niż bunią :mad2:

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano

witam. u mnie też jest luz ale na prawym przednim kole. dzisiaj przyjżałem sie temu dokładniej i zauważyłem od spodu, że gdy ojciec ruszał mi prawym kołem to koncówka drążka się ruszała i wchodziła w maglownice ale lewe kolo w tym momencie ani nie drgnęło, tak jakby coś nie stykało w magłownicy. czy w takim przypadku regeneracja pomoze ? czy oni tylko uszczelniają, u mnie sucho !

dodam jeszcze ze przy delikatnym hamowaniu czuć drgania w kierownicy.

pozdr. grzegorz

Opublikowano
ja przegub kardana sprawdziłem i tam luzu nie ma więc wychodzi na to że to maglownica.... no i też u mnie trzęsie przy hamowaniu z większej prędkości. Wie ktoś może ile kosztuje nowa maglownica?

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano

Panowie.

Ja miałem POTĘŻNY luz na kółku.

I tak jak ktoś wyżej napisał.

Sprawdzić na początek najlepiej otwierając maskę, i patrzeć na ten wał co wchodzi do przekładni wruszając kierownicą prawo, lewo.

Jak będzie luz to będzie się krzyżak ruszał, ale nie przeniesie ruchu na koła.

 

U siebie wymieniłem przekładnię, drążek środkowy, i boczne kompletne.

I mam względny spokój bo jeszcze nie byłem na zbieżności, ale czuje każdy ruch kół na kierownicy - KAŻDY.

Teraz troche o cenach:

NA allegro: przekładnia kierownicza używana, ja dałem 80 zł, ale chodzą po ok 150.

Drążek środkowy ok. 170 zł - nowy

Drążki boczne kompletne ok. 60 zł sztuka - nowy

 

W zależności co padło tyle mniej więcej będzie kosztować.

 

Ps. Nie polecam zabierania się za wymianę drążków bez ściągacza do końcówek, bo naprawdę można osiwieć, a nie je wyjąć.

Opublikowano

Po pierwsz w E34 nie ma maglownicy lecz przekładnia

 

pod drugie sprawdzić to:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6453&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

p.s wpierw na waszym miejscu dokręcił bym nakretke numer 1 na kolumnie (nie na przekładni)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB52&mospid=47370&prod=19911100&btnr=32_0390&hg=32&fg=30

kosztem regulacji kierownicy, bo jeżeli tam jest luz to on zniknie - nie kazdy mechanik o tym wie i znam przypadki gdzie były wymieniane całe zawieszenia a problem leżał własnie w tej nakrętce

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Nie chodzi mi w zasadzie o stukanie bo jako takiego nie ma a o brak reakcji kół na ruch kierownicą. Z tego co wyczytałem problem polegał na stukaniu ale jeżeli się myle i chodziło także o lzuzy w przenoszeniu to proszę o odpowiedź. Jeśli to nie to pozostanie mi chyba tylko nowa przeładnia. I tu nasówa się kolejne pytanie czy używka czy po regeneracji która jest wydatkiem rzędu 600 pln... temat nadal otwarty

:mad2:

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano

przekladna a raczej teflonowa tulejka 100% przypadkow nie kombinowac ze sruba regylacyjna bo pape zalatwicie !!!!!!!!!!!!!!!!1

nowa 8000 pln wiec najlepiej regeneracja

pozdrawiam

600 pln to nie duzo bo kupa roboty z tym

warto jezeli juz duzy luz jest

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Opublikowano
Kiedy ja pytałem sie o przekładnie do mojej powiedzieli mi cene 1200 pln okolo 3 lata temu wiec albo sie gosc pomylił (choc zprawdzalismy dobrze) albo ona nie kosztuje 8000 pln
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Nie chodzi mi w zasadzie o stukanie bo jako takiego nie ma a o brak reakcji kół na ruch kierownicą. :

 

to mam zawiązek z luzem - ostanio własnie znajomemu kasowałem to na tej nakretce bo naprawde juz miał spory a auto mu latało po drodze jak zwariowane - teraz ma ok

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
potwierdzam co mowi katar, w e32 i e34 wyrabia sie wieloklin i jedyny sposob na skasowanie luzu to dokrecenie nakretki, u mnie ktos tak kasowal ze nie dziala juz regulacja kierownicy. podobno sie da kupic sama nakretke ale jak ja pytalem w ASO katowice to powiedzieli ze jest tylko komplet i cena okolo 700-800zl
Opublikowano
Zaraz jade testować i przykręcać, zobaczymy co to da. Tak na marginesie znajomy z Niemiec przyprowadził 2 lata temu e 34 i zastanawialiśmy się dlaczego nie działa mu regulacja kierownicy.... teraz wiem :mrgreen:

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano

dokręcilem śrubkena wieloklinie i regulcja kierownicy pozostała jednak chodzi ciężko. Niestety nie rozwiązałoto mojegoproblemu luzów :( .

Chyba będzie mnie czekać jakaś grubsza naprawa niż dokręcenie nakręktki.... Jak się z tym uporam napisze jeszcze.

CDN

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
Tez mam luz. Widocznie ślimak musi miec luzy. W rekinku e21 nie było żadnego luzu. Każdy, minimalny ruch kierownicy powodował zmiane kierunku jazdy. Niestety, jak to w żydziu bywa, nic za darmo. Cena za bezposredniosc układu kierowczego było "odczuwanie drogi"
Opublikowano

To jest ciezki temat - sprawdził bym na twoim mijescu jeszcze czy sruba 11 jest dokrecona na tej łapie od przekładni - spotkałem sie z czym takim cze była poluzowana i lapa miała luz co przedkladało sie na kierownice i to znacznie

złap za drązek srodkowy i zoabcz czy ta łapa 10 rusza sie góra-dół bądz nech ktoś dekikatnie pordusz ci kierownicą a ty jąobserwuj czy łapa nie ma luzu

 

http://img179.imageshack.us/img179/761/49468372at8.png

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Tak dzis pokrecilem troche kierownica na wylączonym silniku. I gdy krece i mam ten luz to slychac dwie rzeczy. Przy kierownicy jakies "pyk pyk"... i cos pod maska z okolic silnika (to chyba tam ta przekladnia idzie i drazki) takie stukanie jak przekrece kierownice w jedna czy druga strone... ajjj ... i tego drugiego sie boje;|
Opublikowano

Witam,

Ja miałem taki objaw - przy ok 90 km/h kierownica wpadał w drgania (zawsze przy tej prędkości). Chciałem wyważać kola a okazało sie, ze jest luz na wsporniku (dokładnej nazwy nie znam) po prawej stronie- wymiana ok 150 zl i śmiga jak dawniej Smile

P>S>luz na tym elemencie powodował luz na prawym kole

 

Pozdr

Opublikowano
Tez mialem ten sam problem, moim zdaniem trzeba wymienic koncowke drazka ten który wchodzi w maglownic, poniewaz składa sie z dwuch czesci...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.