Skocz do zawartości

e39 - 530d - sportowy filtr powietrza na allegro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Absolutnie nie kupuj.

Nie ma sensu, nie podniesiesz mocy silnika, mozesz nawet pogorszyc jego prace (mozliwe uszkodzenia spowodowane niestandartowa iloscia powietrza).

Sportowe filtry powietrza maja sens w tedy kiedy tuningujesz silnik, tzn. przeprowadzasz zmiany mechaniczne podnoszace jego wytrzymalosc i w tedy jest wskazane uzycie innego filtra niz standartowy aby zasilic silnik wieksza dawka powietrza.

 

pozdr

Opublikowano

nie kupuj chociazby z tego powodu iz moze byc to najzwyklejszy filtr z podroby nazwany na pudelku sportowym....

a jego wlasciwosci-wielka niewiadoma...

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano

Hmmmmm........

 

Przepustowoś filtra ma wielkie znaczenie i wpływ na sprawność silnika oraz spalanie. Możnaby się zastanawiać, czy kupić Maana, Fiaama, Filtrona czy inny. Można zadać sobie to samo pytanie przy zakupie każdego innego. Nawiązując do powyzszego posta proszę mi wytłumaczyć jak "nadmiar powietrza" może zaszkodzić silnikowi? Opór filtra powinien byc jak najmniejszy przy tej samej dokładności filtrowania i zywotności.

Opublikowano
hehe K&N to ja przerobilem, ale w hondzie ;p Tam byla roznica po jego zastosowaniu. NIe jakas drastyczna ale czulo sie ze lepiej sie kreci i lzej sie zbiera. Jak sportowy to tylko K&N
Opublikowano
biorąc pod uwagę wasze sugestie to raczej dam sobie spokoj z tym - szkoda ze nie ma nikogo kto juz cos takiego testował na 530d :roll:
Opublikowano
To jest K&N posmarowany olejem. Co jakiś czas trzeba go wyjąć i ponownie naoleić, a z tym wiąże się ryzyko, że olej przedostanie się na MAF (przepływomierz) i go uszkodzi. Takich przypadków odnotowano już wiele. Moim zdaniem nie warto tego ryzyka ponościć, zwłaszcza że w zamian nie otrzymujesz nic - tzn. osiągi się przez to nie podniosą.
Opublikowano
Hmmmmm........

 

Nawiązując do powyzszego posta proszę mi wytłumaczyć jak "nadmiar powietrza" może zaszkodzić silnikowi?

 

Witam,

Jezeli tak to najlepiej pozbyc sie filtra i jezdzic bez niego.

W bmw e36 525 vanos 192km, uzywanie sportowego filtra powietrza, ktory doprowadzal do silnika wieksza dawke paliwa doprowadzilo do tzw. spalania stukowego. W reno clio 1.4 16v 98km, uzywanie sportowego filtra powietrza doprowadzilo do uszkodzenia zaworow. Bmw bylo kolegi, clio moje.

Inzynierem nie jestem, ale na chlopski rozum mozna sobie wyobrazic eksplozje w cylindrze, w ktorym jest chociaz "odrobine" inna reakcja spalania z powodu "odrobine" wiekszej dawki powietrza (wzorow matematycznych nie mam), jeden cykl to nic takiego ale milion.

Proponuje poczytac oferty profesjonalnych firm tuningowych.

A poza tym jaki to ma sens uzywanie takiego filtra, bez wiekszych przerobek w silniku. Moze otrzymamy 10km wiecej i lepszy moment obrotowy a co zatym idzie lepsze osiagi auta ? Niestety nie.

Jak ktos chce to niech zaklada, ladnie to wyglada pod maska i ten dzwiek.

Lepiej juz chipa zalozyc

Opublikowano
Inzynierem nie jestem, ale na chlopski rozum mozna sobie wyobrazic eksplozje w cylindrze, w ktorym jest chociaz "odrobine" inna reakcja spalania z powodu "odrobine" wiekszej dawki powietrza

IMO, w dolocie jest przepływomierz (MAF) właśnie po to, by komputer sterujący silnikiem wiedział, ile tego powietrza wlatuje i na tej podstawie dobrał odpowiednie ilości paliwa by otrzymać prawidłową mieszankę. W związku z tym spalanie stukowe nie powinno mieć miejsca, no chyba że jest gdzieś dziura.

Opublikowano

ok, tak to jest przewidziane.

 

No to teraz dostarczmy wiecej powietrza, to co komputer robi zmniejsza dawke paliwa lub ja zwieksza. Wedlug konstrukcji silnika zaplon powinien miec taka sama sile. Dasz gwarancje ze mieszanka zawsze bedzie prawidlowa? W tds-ie dawke mozna ustawic na wiele sposobow chocby ruszyc ciutke pompa wtryskowa w tedy widac jak komputer daje wiecej lub mniej paliwa, sa pewne przedzialy w ktorych wszystko jest ok, ale poza nimi czesto takie zmiany prowadza do zaburzen a w efekcie dlugotrwalym do usterek. Komputer raczej nie ustawi optymalnej dawki jezeli jakis z czynnikow (ilosc powietrza) bedzie wykraczal poza ustalona norme. W tedy moze zasygnalizowac blad w postaci komunikatu DDE itp.

Jest jeszcze opcja, ze gdzies za filtrem powietrza jest jakas przepustnica regulujaca dawke powietrza w tedy ona ograniczy dostep zbyt duzej dawki, ale w takim przypadku znowu nie ma sensu zakladac sportowego filtra powietrza.

 

pozdr

Opublikowano
Rozmawiałem dzis z kolesiami przygotowujacych samochody na 1/4mili.Odpowiedzieli mi że nie ma sensu czegos takiego robic w dislu co innego z benzyna ale to dłuższy tema.Daj sobie spokuj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.