Skocz do zawartości

Okresowe wycie/huczenie na przedniej osi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio zauważyłem że przy typowych szybszych przelotach na trasie 100-140 czasami przez jakiś czas coś wyje z przodu, wystarczy leciutko depnąć hamulcem (prawie nie czuć że hamuje) i znika przez ten moment, bardziej nasila się przy łukach w lewo, niż w prawo, no i zwykle pojawia się już po dłuższej jeździe, co najmniej 15-20 minut musi być jazdy. W ruchu miejskim nie występuje... To wycie lekko czuć na kierownicy (minimalne drgania, nie widać że kierownica się trzęsie, alb czuć trochę takie wibracje wysokiej częstotliwości).

 

Co to może być? I jak to naprawić? Łożyska z przodu mam dokręcone (sprawdziłem).

 

Podejrzewam, że to łożysko, tylko które? Ten dźwięk słychać raczej po prostu z przodu, bez przewagi na daną stronę, ale jak skręcam w lewo to wyje bardziej, jak w prawo to prawie znika. Czyli podczas skrętu w lewo, gdy prawe koło się dociska a lewe odciąża, wycie się zgłaśnia, to które łożysko wyje? To obciążone czy odciążone?

Opublikowano
No ale czemu to się ujawnia tylko czasami, np. dziś zrobiłem 30 km i nic. A na trasie hamulców nie dotykam, chyba że awaryjnie, hamuję silnikiem/przełożeniami.
Opublikowano

ŁOŻYSKA: nawet nie wiem jak idealnie byś miał dokręcone łożyska...jeśli pada to i tak ci będzie wyło..

 

ZRÓB TAKI TEŚCIK NA SPRAWDZENIE ŁOŻYSK.

 

 

Skoro podejrzewasz już ze to łożyska...weź jakiś smar w sprayu czy coś ala wd40 albo coś smarujacego po prostu.. i nie żałuj na łożysko..najpierw jedno, brym brym gdzieś, później drugie i też brym brym :mrgreen: .. na świeżym smarze powinno troszke ciszej chodzić..napewno odczujesz różnice co prawda nie na długo ale na sprawdzenie napewno..nie jest to 100% sposób na sprawdzenie bo jak masz łożysko ostro przelatane to go nie sprawdzisz...natomiast jak rozpoczeło dopiero co fazę "zacierania" to może cos ci się uda..

(sprawdź piastę łożyska dokładnie czy nie jest wydarta, poszukaj prawidłowych wymiarów, ile może być wydarta, pomierz...)

 

DRUGA OPCJA....tarcze...to bardziej prawdopodobne..tarcza jest lekko krzywa..może być minimalnie zwichrowana i styka..przy większych prędkościach nabiera odczuwalnych wibracji ,..to logiczne...

 

BArdziej bym obstawiał te tarcze.

pozdrawiam

Opublikowano
A widzisz bonio całkiem trafne spostrzeżenie co do tych tarcz, bo podkreślam: lekkie depnięcie na hamulec, takie że samochód wogóle nie zwalnia, i huczenie na ten moment ustępuje!!Dziś trochę polatałem ze 30 km ale nie było tego huczenia pozdrawiam
Opublikowano
Miałem identyczny problem. Wyxcie przy większych prędkościach i nasilające się przy skręcie w lewo zanikające przy skręcie w prawo. 99% łożysko w prawej piaście do wymiany skręcając w lewo dodatkowo obciązasz prawe koło co zwiększa wycie i odwrotnie skręcając w prawo auto pochyla się w lewo i odciąża prawe łożysko. Pozdrawiam
Opublikowano
Jeżeli jest tak jak piszesz z tym depnieciem....zajmij siętymi tarczami..a czy przy depnięciu na hamulec...nawet mocniejszym odczuwasz jakieś drgania wibracje na kierownicy czy cos takiego??

Tak, bo mam krzywe tarcze, bije po kierownicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.