Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podczas naszego Zoltarowego zlotu w Gizycku przestała mi działać na raz elektryka wszystkich szyb (opusciłem wszystko do dołu i tak juz jest do dzis) szyberdach (szczescie , ze wymyślono awaryjne zamykanie) oswietlenie wnętrza-wszystkie lampki, centralny zamek-drzwi i bagarznik, wycieraczki.Na szczescie mozliwy jest rozruch(tu też dziwna sprawa bo czasem rozrusznik nie krecil i slychac bylo tylko klikniecie jak przy rozladowanym akumulatorze) i przemieszczanie się.

Rzuciłem temat na zagranicznym forum i Dusty21 z USA miał podobna sytuacje. Nadmienił, że ostatecznie w jego aucie wymienił moduł generalny A1. Fakt, ze autko stalo kilka miesiecy bez konkretnej jazdy, akumulatory byly niedoladowane. Pozapalały sie tez lampki ASC I ABSu ale po resecie kompa jest ok.Doładowalem akumulatory i sytuacja stoi w miejscu.Zbieram sugestie jesli macie takowe by rozwiazac problem. ......Zatopienie ZOLTARA w jęziorze odpada. :lol:

Opublikowano

hej, powaznie do naszych osiem potrzebny jest dobry elektryk (taki nie skaczacy przez ploty). Jak juz gdzies napisalem mechaniczne problemy nie sa tak zagadkowe jak elektryczne :evil:

Taki juz urok E31. Romanek jak ladujesz akumulatory to je wypinasz?

Czy przy podlaczaniu naladowanych, sprawnych baterii robisz reset elektrycznych szyb, szyberdachu i lusterek (wtedy tez wlaczaja sie awaryjne, ktore kasujesz wciskajac przycisk do ich zalaczania)?

Probowales zamykac szyby kluczykiem? Wkladajac go do zamka drzwi kierowcy? (ten patent dziala jak przekrecisz kluczyk lewo/prawo i przytrzymasz na pare sekund i dotyczy zamykania i otwierania okien jak i szyberdachu).

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czy przy podlaczaniu naladowanych, sprawnych baterii robisz reset elektrycznych szyb, szyberdachu i lusterek (wtedy tez wlaczaja sie awaryjne, ktore kasujesz wciskajac przycisk do ich zalaczania)?

.........nie gdyz nie mam pojęcia jak to zrobic(czy to ponizej to własie jest reset?)

Probowales zamykac szyby kluczykiem? Wkladajac go do zamka drzwi kierowcy? (ten patent dziala jak przekrecisz kluczyk lewo/prawo i przytrzymasz na pare sekund i dotyczy zamykania i otwierania okien jak i szyberdachu).

...jak najszybciej wypróbuje metode.

Opublikowano
Panowie co się dzieje z tymi samochodami, Marcin który opala się nad morzem zaznał smaku pracy V-12 w trybie awaryjnym. Samochód po odpoczynku podjął współpracę. A w wypadku braku siły do podnoszenia szyb to proponowałbym egzorcyzmy, tudzież krótką rozmowę motywacyjną. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

.........nie gdyz nie mam pojęcia jak to zrobic(czy to ponizej to własie jest reset?)

 

Według ksiazki obslugi reset tych urzadzen dokonywac sie powinno za kazdym razem jak przypinamy nowe aku i polega na uruchomieniu wszystkich szyb i szyberdachu, wycieraczek i lusterek,czyli np po wpieciu opuszczamy wszystkie szyby i zaraz je podnosimy i tak z pozostalymi elementami. Gdy wpinamy nowe baterie zaczynaja swiecic awaryjne, nie ma to nic wspolnego z alarmem. W ten sposob osiem informuje o potrzebie ponownego nauczenia sie paru "drobiazgów" :? , jak chociazby obslugi szyberdachu a awaryjne wylaczamy wciskajac guzik z trojkatem.

 

Romanek probowales z kluczykiem?

Opublikowano
Witam mialem podobny przypadek u siebie z tym ze to nie jest e31 ale wszystkie szyby i szyber sie otworzyly i zaden przelacznik nie dzialal ,domykanie kluczykiem tez . Zaczolem sprawdzac bezpieczniki i przekazniki pod kanapa i chyba przez przypadek sie udalo to naprawic do konca nie wiem co to moglo byc ale chyba na przewodach moze byc slaby kontakt albo bezpiecznik czy przekaznik zasniedzial sytuacja po jakims czasie sie powtorzyla ale i samo sie naprawilo. Drugie co podejrzewam to moze byc wina jakiegos przelacznika w drzwiach
Opublikowano
Bezpieczniki przejrzałem na wskroś(nr 29, który spaja niedziałające elementy wymieniłem na nowy ale bez efektu), teraz zacznę interesować sie tym jak sprawdzić wszystkie podejrzane przekaźniki a później to moduły. Dziś normalnie jeździłem autem i prócz tego,że szyby w dole i szyberdach milczy oraz wycieraczki nie dają odzewu all ok. Dziwna jest jedna rzecz-podczas jazdy zapaliło sie podświetlenie lusterek na zasłonach przeciwsłonecznych, tak jakby to nie było wszystko razem hmm. Czuje,że to chyba nie moduł.
Opublikowano
Dziwna jest jedna rzecz-podczas jazdy zapaliło sie podświetlenie lusterek na zasłonach przeciwsłonecznych, tak jakby to nie było wszystko razem hmm. Czuje,że to chyba nie moduł.

To znaczy palą sie swiatelka nawet jesli lusterka sa zasloniete tymi "zasuwkami", czy masz je otwarte?

Opublikowano
Panowie co się dzieje z tymi samochodami, Marcin który opala się nad morzem zaznał smaku pracy V-12 w trybie awaryjnym. Samochód po odpoczynku podjął współpracę

 

Podejrzewam kiepskie paliwo zatankowane kilka kilometrow wczesniej, a konkretnie jakis paproch przez ktorego uklad paliwowy zaczal chodzic na jednej pompie paliwa = 6 cylindrow. Staralem sie zatankowac na jak najlepszej stacji, ale na mazurach ciezko o to :( Szybki zjazd na przydrozny parking, maska w gore, tam stlumiona ale nadal rowna praca silnika, niz nie zazygane olejem, temperatura ok... Blyskawicznie pomyslalem o zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu i wszystko natychmiast powrocilo do normy. Ogolnie jestem bardzo zadowolony, zrobilem 1400km ze srednim zuzyciem paliwa lekko ponad 12l/100.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Walczę jak dotąd bez rezultatów. Zmieniłem Moduł Generalny A1 a szyby i zamki nawet nie drgnęły. Sprawdziłem przekaźniki wszystkie załączają sie, wymieniłem bezpieczniki doładowałem akumulatory i nic. Co jest?
Opublikowano
A masz napięcie na przyciskach?

 

masz na myśli te od szyb?....prócz szyb nie działa łącznie szyberdach podświetlenie wnętrza i wycieraczki.

Opublikowano
Tak dokładnie o te mi chodziło, ciężka sprawa, od razu nasuwa się moduł, który tym steruje, ale skoro go wymieniłeś i nadal nie działa to może być to komp, ponoć wszystkie operacje odbywają się tak, że nawet otwarcie szyb jest kontrolowane przez kompa, sygnał idzie od przycisku właśnie przez kompa i wraca do silniczka. A podpinałeś go pod komputer, chyba najlepiej od tego zacząć. A to pewnie gdzieś się kabel utlenił i szukaj człowieku igły w stogu siana. Na wufferze jest do ściągnięcia schemat instalacji, ale pewnie już go masz. Powodzenia w bojach. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Tak schemat studiuje od wielu dni jednak tu trzeba doświadczenia. Elektronik samochodowy coś sobie przy mnie pod nosem cicho ostatnio bąknął iż samo podłączenie modułu nie pomoże bo go trzeba zaprogramować? Oby miał rację. Na razie myślę jakby tu spiąć obwód na krótko na przyciskach i porostu zamknąć szyby...
Opublikowano
Nie zdziwiłbym się, sama awaria przypomina mi tę z Vito mojego Taty, sytuacja była trochę inna, samochód kupiliśmy po stłuczce, niestety wypaliła poducha i uruchomiły się wszystkie systemy bezpieczeństwa, trzeba było wymienić pasy czujniki, poduchę i główną centralę która sterowała podnoszeniem szyb i odpowiadała za centralny zamek(lusterka działały) i oprócz tego odpowiada za działanie systemów bezpieczeństwa. Ale powracając do Twojej bryczki, to z podłączeniem do kompa bardziej mi chodziło o zdiagnozowanie usterki, ale jakiś resecik systemowy by też nie zaszkodził. Pozdro, trzymaj się dzielnie popieraj spółdzielnie.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Resecik był ale tego akurat nie wyleczył....z racji weekendu dam sobie na luz a po, będę musiał podjechać do magika z Bosch serwisu. Moja teoria jest taka, że przyczyną jest jakaś totalna błahostka jak zwykle i często w życiu bywa. Dzięki za wsparcie any way!
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
No i przyczyną była rzeczywiście błahostka choć wredna....w prawych drzwiach zrobiło sie zwarcie po tym jak ktoś wcześniej źle zamocował wiązkę i szyba ją przecięła. Efekt to spalony moduł nadwozia,nadpalona wtyczka i podsumowująca wszystko naprawa.
Opublikowano
No to dokopałeś się, całe szczęście zdążyłeś przed zimą :D , ile Cię ta przyjemność kosztowała, czy to ten moduł, który wskazywałeś u Roberta-Lesia? Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Tak!Lesiowi właśnie o nim miedzy innymi pisałem.Moduł ma nr BMW 61351383411. Cena używki 150PLN trudniej było z elektrykiem ale bez niego bym nie dal rady.,,W nagrodę'' rozpędziłem sie dziś z uśmiechem do 2 paczek na zegarze i uważam, że autko jest w dobrej kondycji. :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.