Skocz do zawartości

[E34] 2.5 tds - dziwne objawy.


krzysiek 525tds

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Myslę że te silniki - 2.5 tds - sa jednak bardziej wymagajace (dla serwisu) niz mi i chyba innym sie wydawało. Mało który mechanik potrafi sobie z nimi poradzić, a jak coś wie to jest to trzymane w wielkiej tajemnicy.

 

Ale o co chodzi, mianowicie:

wymieniłem pompę wrtyskowa, wyregulowałem, zrobiłem wszystko co trzeba a jednak cos mnie jeszcze nurtuje. Auto nie dymi jak Felix-owi, ale czasem mam wrażenie że jest zamulone, zwłaszcza w przedziale obrotów od 800-2500. Ciekawy jestem co jest nie tak - bo na pewno coś jednak dalej jest nie tak. Może ktoś z Was, a napewno sa tu też mechanicy, wie o co chodzi. Może to zawór EGR nie zamyka się na czas, zbyt duza temp. powietrza zasysajacego, zapchany katalizator, jakis czujnik, turbo.

Poradzcie co to może byc, bo poza tym jest wszystko ok, w zasadzie jest ok, tylko czasem tak dziwnie się dzieje.

 

Pozdrawiam - Krzysiek.

 

P.S. Ktoś z Was był na diagnostyce w Jettronic na ul.Opolskiej we Wrocławiu. Jak tak to prosze o opis co robili, jakie podejście do klienta i czy poleca ten serwis.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Moze po kolei:

- jak sprawdzic czy turbo działa - ile musi byc bar-ów przy powiedzmy 2000 obr/min - komputer to pokaże tylko ile,

- na jaki kąt ustawic zapłon, ile ma miec fabrycznie a na jaki ustawić,

- ustawić na zegar czy na komputer,

- dawki nie dotykam (stelwerka) bo pompa wtryskowa jest nowa z wymiany BX Boscha i jest zaplombowana więc tam jest na 1000% dobrze,

- i ten diabelski EGR, może to on się zacina.

Auto jezdzi dobrze, nie deptam, nie krecę obrotów, ale czasem mam takie wrazenie że z zatrzymania jak dodam gazu to jakby troche zamulone jest a czasem od razu rwie do przodu - o to mi chodzi. Jak już jedzie i wyprzedzam i walnę w gaz na maxa to idzie super. Chodzi mi głównie o ten początek obrotów w zasadzie od 800 do 2000 obr/min.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jeszcze jedno - auto ma spory przebieg bo 405000km, może katalizator wywalić albo jakoś wyczyścić. Czy można go wywalić - słyszałem że wywalają i nic sie nie dzieje tylko inaczej spaliny śmierdzą. Jeżeli sie da to wolał bym go wyczyścić czy sa na to jakieś sposoby.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Z tego co piszesz to Ty wywaliłes u siebie katalizator.

No to parę pytań:

nie warczy zbyt głośno :?:

lepiej sie wkreca z niskich obrotów :?:

jak turbina - nie padła :?:

ile pali teraz srednio mniej czy więcej :?:

mocno odczuwalna różnica w mocy na + :?:

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko Krzyś :D

 

Kolega z roboty ma Golfa III 1.9 TDI 110 km a do setki siadał przy 90-cio konnym facet się zdenerwował i w katalizatorze dziure przecinakiem zrobił (w zdłuż oczywiście i przez środek) Odrazu pomogło ,autko wigoru dostało ,wiec wywalił go całego a w jego miejsce wstawił strumienice .

 

Dodam że jak go kupił to miał 190 000 km na blacie ale sądząc po stanie katalizatora pewnie miał jeszcze raz tyle :wink:

 

Tylko czasem po tym nie lej opałówki bo za Tobą będzie czuć smażalnią placków na przepalonym oleju :twisted2: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze być turbina słaba....kumpel miał podobnie w transicie, raz szedł super (jak na transita :lol: ) a czasem mulił, zregenerował turbinke i jest ok.

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Hejka Zielony,

na opale nie nie oj nie szkoda mi auta, to tak jak byś chciał swoją BeeMą na rozpuszczalniku śmigać :lol: :wink:

 

Może jest ktoś na forum co katalizator z tds-a wywalił - jakieś opinie i własne spostrzeżenia mile widziane.

 

Pozdrowionka - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiu masz takie wywazone wypowiedzi a jak chodzi o twoje auto to od razu cos sie zmienia. jak nie ciagnie specjalnie od 800 do 2000 to chyba normalne??zchowuje sie jak clasic turbo diesel. kazdy jeden ma to samo. mam audi tdi - to samo

mam c-klasse cdi-to samo

ma bmw tds- to samo

wiec nie szukaj miodu tylko ciesz sie jadzda.

pozdro.

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu sie włącze do tematu , juz napisałem w drugim temacie dlaczego raz puszcza smuge raz nie a to wtedy gdy jest zimno 0,0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.