Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chce zrobić nietypowy swat ktorego zapewne nikt nie robil i raczej watpie, aby ktos by wiedzial szczegolowo na moje pytanie, ale zobaczymy. Nie dawno kupilem bmw 330cd z uszkodzonym przodem(silnik tez dostal). Chce do niego wstawic silnik z bmw 7 (E66) a dokladnie 4.5 diesel bi-turbo (329km) Znajomy juz mi znalazl taki silnik w niemczech razem ze skrzynia automatyczna za pare tysiecy euro(wolalbym manual, ale ciezko znalesc), wiec z dostaniem takiego osprzetu nie bedzie klopotu. Chodzi mi pare kwesti:

 

- Jak by wygladalo rozmiarowo - czy auto duzo trzeba bylo przerabiać, a moze nie dalo by rade takiego silnika wlozyc wogole?

 

- Jak by wygladalo wagowo, czy zawieszenie tez trzeba bylo zmieniac?

 

- Jak by wygladalo przelozenia i wytrzymalosc mostu(bo skrzynia jak wiadomo zmienic duzo nie mozna :8) ) , bo w koncu 330cd wazy pare set kila mniej?

 

- Czy taki silnik z podwojnymi turbinami mozna bez stresu chipowac, czy juz nie jest zalecane, bo silnik i tak jest juz dosc wyzylowany?

 

- Co wogole myslisce o takiej przekladce? Tylko prosze bez komentarzy typu - szkoda kasy na to, albo jak chcesz tyle kasy wydac na to i stac cie na takie przerobki to kup sobie mpowera. Moja odpowiedz do tego - biedny nie jestem, lubie miec indywidualne auto i jestem przywyczajony do diesela :8)

 

Prosilbym jeszcze o jakies namiary warsztatow/osob ktore zajmuja sie takimi profesjnalnumi przerobkami :8) Pozdrawiam wszystkich!

Opublikowano
Duzo Ci nie pomoge ale skoro np. w e36 zmiana z 4 cyl na 6 wymaga zmian zawieszenia ,ukladu hamulcowego , walu.. to w twoim bedzie podobnie, i pewnie bedziesz musial ladnie przemeblowac pod maska, do tego zastanawia mnie rozklad masy, juz nie bedzie 50\50 chyba. Ale pomysl bardzo mi sie podoba zycze powodzenia. :clap:

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

musisz zmienić zawieszenie tylny most mocowania może będą pasowały elektrykę hamulce i to wszystko prawdo podobnie od wersji M3 jak będzie pasowało lepiej kup M3 też o takim czymś myślałem ale koledzy i koleżanki z forum i moja dziewczyna mnie wyleczyli z tego i szukam M3

 

koszt z jakim możesz się liczyć to minimum 15000tyś ale górna półka jest otwarta

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Virus nie ma problemu, można spokojnie poprawić fabrykę w tej kwestii.

 

Pomysł fajny tylko wymaga dużo cierpliwości i konsekwencji.

Do takiego swap'a dojdzie jeszcze wymiana szafy, musisz to wiziąść po uwagę.

 

Najgorzej może być właśnie z rozłożeniem masy. W najgorszym przypadku będziesz palił kółka do 3/4ki i efektywne ruszenie będzie ciężkie.

 

Najlepiej tematem zajeliby się w http://www.ksrmotorsport.pl/ ale już sam nie wiem czy oni jeszcze działają. Również oni znaliby odpowiedź na większość Twoich wątpliwości.

Opublikowano

Nigdy nie występowały w żadnym silniku w e66 skrzynia manualne, tam zawsze są automaty.

 

najpierw to sprawdź wymiary czy to wogóle się zmieści pod maskę e46, raczej wątpię.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
ale by musial kupic M3 E46 a do tego to ma byc diesel. Jesli sie ma pienizazki na taki zabieg nie nalezy rezygnowac od razu. Jesli znajomy wrzucil V8 4,0 do e36 to czemu by nie wrzucic tamtego do E46 :D Wg mnie bedzie to abrdzo oryginalny projekt :) Zycze powodzenia oczywiscie. Poszukaj moze gdzies danych o silnika i o ich wagach. Moze nie bedzie to az tak istotne przy stosunku masy przodu do tylu. Mysle ze dyfer tez trzeba bedzie zmieniac bo w koncu nowy silnik bedzie mial grubo ponad 100KM wiecej. Niech sie wypowie lepiej jakis specjalista ;)

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

Witam!

Według mnie ten silnik tam nie wejdzie. w 330cd juz jest problem z dostępem do silnika. Poza tym musisz wymienic zawieszenie.

Wał tyl trzeba by było wymienic in lepiej umocowac - przy takim silniku można go urwać jeśli się daje w palnik. I ciekawe jak to się bedzie prowadziło - musi być zachowany rozkład mas.

Pozdrawiam

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Opublikowano
Raczej nie pomogę ale wierzę,że wszystko się da-tylko gdzie znaleźć ludzi,którzy będą wiedzieli jak się do tego zabrać??? Powodzenia i wytrwałości życzę
Opublikowano

Dla tych co mowia ze sie neie da.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images28.fotosik.pl/19/e43416e378191188.jpg

Na dodatek to byl compact... wiec nie wiem jak to z miejsca startowalo, a lecialo pieknie i porszaki bralo bo zdjecie robilem na king of europe w kamieniu slaskim.

BTW. Nawet klima jest :roll2:

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

Z tego co mogę pomóc:

Silnik na 99% wejdzie po drobnych przeróbkach kolektorów, łap itp. Oprócz silnika i skrzyni będziesz potrzebował:

- wiązkę elektryczną z całym osprzętem, co chyba oczywiste

- trzeba jakoś rozwiązać problem z immo, więc albo wymiana modułu EWS albo zdjęcie immo, bez bardzo dobrego elektryka się nie obejdzie

- przeróbka i wyważenie wału napędowego

- zegary (licznik) są połączone z komputerem silnika i jego wskazania są niezbędne do prawidłowej pracy silnika więc albo przekładka zegarów (ale to przecież inne modele) albo jakaś rzeźba w elektronice zegarów

- do zrobienia podwójny układ wydechowy z dwoma katalizatorami i czterema sondami lambda ( bez katów tylne sondy głupieją i trzeba kombinować)

- zawieszenie niekoniecznie trzeba zmieniać, różnica w masie silników to kilkadziesiąt kilogramów (choc przy takich kosztach najlepiej zmienić cały zawias)

- dyfer z tego co się orientuję wytrzymuje ponad 600Nm bez problemu wiec nie trzeba zmieniać

- chipować to cudo się da jak najbardziej, zazwyczaj czym silnik nowszej generacji tym więcej ukrytych mocy w nim drzemie... Tylko kto ci to zrobi bo w PL to chyba na razie nikt

 

Firma KSR już nie istnieje, pozostaje oferta któregoś z innych większych tunerów który by sie tego podjął (a nie prędko znajdziesz kogoś). Ja osobiście uważam że koszt swapa tzn robocizna, elektryka i elektronika, wał, łapy i inne drobne prace zamknie sie między 5-10 tys zł, koszty porównuję do innych swapów i trudności z tym związanych. Do tego dojdą koszty wydechu (2-5tys zł z kwasówki), intercooler na zamówienie (1500-3000zł) i inne nieprzewidziane wydatki... Ewentualny chip (remap) jeśli ktoś się tego podejmie, to koszt min 2000zł dla tego silnika

 

Co o tym myślę? Lepiej włożyć 10tys w silnik który masz i osiągi będą zbliżone do seryjngo x45d niż wyłożyć 40tys na swap, zresztą znając życie na pisaniu się skończy. pozdr

www.turboBMW.pl
Opublikowano
widzialem ostatnio (moze z miesiac temu) jakis program motoryzacyjny gdzie prezentowali jakas nowa firme tuningowa w polsce na przykladzie BMW 6. Podobno maja sie specjalizowac w dosc drogich autach i niekonwencjonalnych przerobkach... moze ktos skojarzy program lub nazwe tej firmy? bo ja nie bardzo... :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.