Skocz do zawartości

Który silnik wybrać?


PappaIce

Rekomendowane odpowiedzi

witam

wracając do pytania który lepszy 530 d czy 530 i, to ja mogę tylko za disla mówić, mam 530 d i jestem bardzo zadowolony. jeżeli chodzi o różnice w silniku to ja wskazał bym na jedną: TURBINA. ale z drugiej strony to ona daje całą frajdę w tym silniku. wymiany płynów wcale wiele sie nie różnią, a filtry iw jednym i w drugim dobrze jest wymieniać w miarę możliwości często. ja to robiłem zawsze co 15 tyś. i teraz też tak będę robił w mojej bmce. czy silnik disla jes tok, to tylko jedna odpowiedź mi sie nasuwa, że jest zajeb... według mnie powinieneś szukać dobrego wyposażenia, bo to co będziesz miał w aucie będzie ci przynosiło największą przyjemność, a silnik 3,0 i czy 3,0 d na pewno będzie dobrym wyborem. ja jeszcze raz kupiłbym disla

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem jak elastyczność tak np 80-120 km/h bo to jak dla mnie sie liczy najbardziej - gdy trzeba wyprzedzić szybko jakiegoś TIRa itp a nasze drogi jak wiadomo to nie autostrady :duh:

 

Mysle ze akurat tutaj roznic moze byc stosunkowo najmniej...

Ze względu na wyższy moment obrotowy diesel w tym zakresie zbiera sie pewnie co najmniej tak samo dobrze jak benzyna :twisted:

 

Pozdrawiam :)

 

 

No niby tak ale po zdjęciu biegu w benzyniaku diesel zostaje wyraźnie z tylu, bo w nim redukcja niestety w zasadzie nic nie daje. Za to diesel może być wygodniejszy w jeździe na trasie, bo nie trzeba wachlować skrzynia. Zależy jak kto lubi jeździć. Na pewno jak by miały się ścigać te dwa auta, to bez problemów 530i zostawi 530d ale droga to nie tor wyścigowy.... Po prostu kwestia upodobania, ja wolę benzynę, inni mogą "ropę". Każdy bierze to co lubi :D Na dłuższą metę koszty eksploatacji wyjdą pewnie podobnie ale to zależy od bardzo wielu czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu dla mnie 2.0 owszem, ale do serii 3.

 

W serii 5 owszem jeździ to, niektórym z pewnością wystarczy - patrz Ty - ja to szanuję. Nie każdy lubi to samo i BARDZO DOBRZE.

 

Ja wolę coś mocniejszego, stąd 520i nie wchodzi w grę. Najchętniej 540i, ale przy obecnej pensji pozostało by mi na niego tylko popatrzeć...no może czasem zrobiłbym rundke dookoła bloku ;)

radocha z jazdy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nosze się z kupnem BMW e-39 w granicach 25 tys zł -30.

Zastanawiam sie jaki silnik wybrać czy szukać w Niemczech 530 d ? lub 525 tds ?

Czy lepiej kupić taniej benzyne ( łatwiej znaleść z mniejszym przebiegiem) i w Polsce wmontować gaz ?

I który z silników benzynowych lepiej przystosowuje się do sekwencji ?

W benzynie myslałem o którymś z modeli 523 lub 528. 520 , jak by do tego jeszcze gaz wmontować to wg mnie troche za słaby silnik jak do tego auta.

Ma ktoś taką 5 z gazem ? i mógłby sie podzielić opiniami jak to chodzi ?

 

Dziennie robie około 150 km w cyklu mieszanym , zależy mi na w miare ekonomicznej (oczywiście jak na BMW 5) jezdzie.

Więc który z tych modeli możecie polecic ?

 

Z góry dziękuje za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosze się z kupnem BMW e-39 w granicach 25 tys zł -30.

Zastanawiam sie jaki silnik wybrać czy szukać w Niemczech 530 d ? lub 525 tds ?

Czy lepiej kupić taniej benzyne ( łatwiej znaleść z mniejszym przebiegiem) i w Polsce wmontować gaz ?

I który z silników benzynowych lepiej przystosowuje się do sekwencji ?

W benzynie myslałem o którymś z modeli 523 lub 528. 520 , jak by do tego jeszcze gaz wmontować to wg mnie troche za słaby silnik jak do tego auta.

Ma ktoś taką 5 z gazem ? i mógłby sie podzielić opiniami jak to chodzi ?

 

Dziennie robie około 150 km w cyklu mieszanym , zależy mi na w miare ekonomicznej (oczywiście jak na BMW 5) jezdzie.

Więc który z tych modeli możecie polecic ?

 

Z góry dziękuje za opinie.

 

za 25-30 nie dostaniesz 530d, jak już to jakąś padakę, za te pieniądze może 520 lub 523, 528 tez sa w cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małe pytanie, bo to istotne wbrew pozorom: czy ma masz 30 tys na sam samochód, czy 30 tys na wszystko (zakup samochodu+ koszty rejestr, podatków,wymiana oleju, drobnych napraw, filtrów, koszty ubezpieczenia itp nie małe niestety)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małe pytanie, bo to istotne wbrew pozorom: czy ma masz 30 tys na sam samochód, czy 30 tys na wszystko (zakup samochodu+ koszty rejestr, podatków,wymiana oleju, drobnych napraw, filtrów, koszty ubezpieczenia itp nie małe niestety)

 

no właśnie, ja po zakupie musiałem włożyć jeszcze dobrych kilka tysi :(

tylko 1.8 ale daje rade;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Hej

 

-Od kilku tygodni szukałem e39,miało być 4.4 ewentualnie 3.5 w każdy razie koniecznie V8 :8) niestety wszystkie które oglądałem spadły kilka razy z wiaduktu :x zrezygnowany pojechałem obejrzeć 528,obejrzałem i kupiłem :8) jestem naprawdę mile zaskoczony tą R6,jest bardzo elastyczna i fajnie wkręca się na obroty,osiągi są naprawdę zadowalające!Spalanie w mieście wg. obc to 15l/ Pb Jedynie brakuje mi dzwięku V8 który w BMW jest fantastyczny! :8)

 

-Ps. Auto jest dynamiczniejsze do 100km/h od mojego byłego 530 V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo OC+AC to koszt 2500 zl jestem wlasnie po oplatach :( .Watro miec jeszcze jakis 1000zl jako pakiet startowy na materialy eksplatacyjne itp

Jezeli kupisz BMW za 30tysi to jeszcze Cie czekaja dodatkowe niespodzianki finansowe. Ubezpieczenie,rejestracja i pakiet startowy to bedzie gdzies okolo 4tys :( :(

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Hej

 

-Od kilku tygodni szukałem e39,miało być 4.4 ewentualnie 3.5 w każdy razie koniecznie V8 :8) niestety wszystkie które oglądałem spadły kilka razy z wiaduktu :x zrezygnowany pojechałem obejrzeć 528,obejrzałem i kupiłem :8) jestem naprawdę mile zaskoczony tą R6,jest bardzo elastyczna i fajnie wkręca się na obroty,osiągi są naprawdę zadowalające!Spalanie w mieście wg. obc to 15l/ Pb Jedynie brakuje mi dzwięku V8 który w BMW jest fantastyczny! :8)

 

-Ps. Auto jest dynamiczniejsze do 100km/h od mojego byłego 530 V8

 

Ile Cię wyszło 528 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się powtarzać ale 528 w e39 to naprawdę najlepszy wybór do 32 tysięcy można trafić nawet egzemplaże z przebiegiem poniżej 100tysięcynp.99-00 /www.mobile.de/, a silnik to poprostu rewelacja montowany do tej pory / no jego rozwnięcie 231km/ np.w 325/e90/ na usa. Szczerze też mama 528ia 99' od nowości i rewelacja zawieszenie najlepsze w swojej klasie miałem troche problemów z elektryką i skrzynią, no i dyfer padł /moja=mechanika wina bo mi wciskał ciemnote że się oleju nie wymienia/ więc w sumie polecam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.