Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W każdym tds jest intercooler

t=turbo d=diesel s=intercooler

 

Wg mnie na zdrowy rozsadek to :

 

turbo diesel intercooler=>>> powienien miec skrót TDI

 

"s" chyba nie oznacza intercoolera:D

 

TDS- moze turbo diesel sport > zastanow sie nad wypowiedzia. jednak moge sie mylic:P

Opublikowano

ma intercooler ...

coz mozna myslec ze TDI to turbo diesel intercooler niby logiczne ze tak powinno miec wszystko ale co z jezeli zapytam o 530d z 2001r??? myslac tak jak mowicie auto nie mialo by ani turbo ani intercoolera a jednak ma :twisted:

Opublikowano
opel,audi,fiat tez maja tdi :roll:

 

hehe zle rozumujesz... Fiat ma silniki JTD , Audi - toz to grupa VW to nie dziw ,ze maja oznaczenie TDI ,a ople DTI...

 

Wszystkie te silniki to diesle :) ale kazda firma je oznacza inaczej bo VW zastrzegl ten znak - o ile dobrze pamietam to wlasnei VW pierwszy wprowadzil diesle z ic.

 

Pozdro.

Opublikowano (edytowane)

Oznaczenia silników to każda firma stara się mieć własne, w celu szybszej identyfikacji (HDI, TDI, CDI, TDS, TDCI, CDTI itd). Wiadomo, że literki nie biorą się ot tak, tylko coś oznaczają, ale gdyby producenci mieliby zawierać wszystkie informacje o silnikach w literkach to skrót śmiało mógłby kokurować z PESEL-em.

 

Co do pytania 318tds ma IR, skrót S może i wziął się od SPORT, jednak silnik jest SPORT bo ma IR.

Edytowane przez Lutrzyk
"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Opublikowano

np. fiatowski turbodiesle z ic to TD

w JTD dochodzi common rail

oznaczen silnikow turbodoladowanych w ic jest multum

a jeszcze wiecej gdy zamiast "zwyklej" pompy jest listwa :wink:

Opublikowano
Co do zastrzeżenia TDI przez VW. Swego czasu skrót TDI występował jednocześnie w Fordach jak i VW.
"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Opublikowano
Co do zastrzeżenia TDI przez VW. Swego czasu skrót TDI występował jednocześnie w Fordach jak i VW.

 

a przypadkiem w fordzie nie bylo TDDI ?

Opublikowano
Było również, ale chyba później. Zobacz dla przykładu pierwsza i druga generacja Mondeo.
"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Opublikowano
chodzilo mi o "rodzime" silniki forda 1.8 TDDI i pozniejszy 1.8 TDCI, bo ten 1.9 TDI toz przeciez przeszczep z VAG
Opublikowano

Zgadzam się.

Jednak silniki 1.8 TDI to była z tego co wiem jednostka Forda.

 

Chodzi mi o silnik montowane w połowie lat 90, nie wiem jak później bo straciłem kontakt, jednak miałem swego czasu w rodzinie Mondeo 1 generacji z silnikiem 1.8 TDI.

"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Opublikowano

To moze skoro gadamy już o 1.8TDS, to mam pytanko:

Ten silnik jest na łańcuszku rozrządu?

I jak ewentulanie można sprawdzić turbinę? Czy jest sprawna?

Bo w sumie trochę świszczy, ale ma swoje lata i wiadomo :)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano

co do oznaczeń forda to:

 

D - zwykły stary diesel bez turbiny

TD- jak wyżej tyle że z turbiną.

TDDI - turbo diesel ale z dołożonym wtryskiem bezpośrednim. (a nie przez komorę mieszania)

TDCI - jak wyżej tyle że dochodzi common rail.

 

i to jest cała historia forda i jego silników diesla 1,8l. Do generacji focusa i mondeo II (a więc generacji po mondeo I (tym najczęściej policyjnym) i escortem) były używane wyłącznie dwa pierwsze silniki) dopiero w focusie był użyty silnik TDDi. Teraz ford kupuje silniki od peugeota.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.