Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z przednimi elektrycznymi szybami a mianowicie nie chcą ani sie opuścić ani podnieść, sprawdzalem nawet kontrolki pod maska ale wszystko wygląda dobrze żadnych śladów uszkodzeń, rozkręcałem teżdrzwi od strony kierowcy żeby sprawdzić czy nic sie nie stało z podłączeniami ale wszystko gra, nie wiem o co chodzi. Czy przycisk z boku kierownicy odnoszący sie do szyb ma tu jakieś znaczenie ? czy awarja elektryki syzb moze być nim spowodowana? czy moze chodzi tu o coś innego. Bardzo proszę o szybką pomoc gdyż samochód stoi pod domem z opuszczonymi szybami :/

 

Moje BMW jest z roku 1992 e-36

Opublikowano

Jeśli chodzi o kontrolki pod maską to masz na myśli bezpieczniki?

Bezpiecznik jest pierwszym podejrzanym. Sprawdź przyciski od podnoszenia szyb czy żaden kabelek tam się nie odpiął

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Bezpiecznik odpowiedzialny za elektryke szyb jakim numerem jest oznaczony? szukałem tez na innych forach polskiego opisu bezpieczników i wyszło mi ze bezpiecznik oznaczony numerem 14 jest wlasnie odpowiedzialny za elektryczne szyby, ale w miejscu gdzie powinien byc nie ma go(gdy szyby działały tez go nie było) co mam robić?
Opublikowano
wyciagnij przycisk od szyb i zobacz czy kable sa zamocowane za pomoca takich malych metalowych zlaczek (chyba ze masz kostke to kostaka nachodzi na plaskie bolce )ja tak mam i mi jak przyciski nie dzialaja zawsze je czyszcze bo w moim przypadku raz do roku jeden z przyciskow sniedzieje.moze to samo jest u ciebie,albo zamien przyciski to zobaczysz jedno bedziesz mial z glowy....jezeli napisalem niezrozumiale to sorki ale dopiero wstalem:)
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
szukałem tez na innych forach polskiego opisu bezpieczników i wyszło mi ze bezpiecznik oznaczony numerem 14 jest wlasnie odpowiedzialny za elektryczne szyby

 

El szyby to właśnie 14. Według schematu powinien być tam bezpiecznik 30A. Jeśli nie pomoże co napisał kolega Marcin to spróbuj pokombinować coś z tym bezpiecznikiem.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
właśnie powinien być ale niestety nie ma go tam chciałem włożyć zapasowy ale nie da sie ponieważ nie ma tych styków ktore go powinny trzymać jak w innych wejściachehh kompletnie nie wiem co mam robić, sprawdzałem ten przycisk przy kierownicy i jest sprawny....
Opublikowano
Jak nie ma bezpiecznika w standardowym miejscu to na 100% ktoś dołożył szybki samodzielnie i bezpiecznik mógł zamontować gdzieś na kablu. Musisz poszukać.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
to raczej nie możliwe, elektryczne szyby były juz w standardzie... rozbierałem nawet miejsce przy drążku zmiany biegów w którym zamontowane sa przyciski do podnoiszenia i opuszczania szyb żeby sprawdzić czy przypadkiem z kablami wszystko jest ok... juz sam nie wiem co mam robic, troche strach iść spać z "otwartym" samochodem :/
Opublikowano

Zawsze można podnieść szybę po prostu podłączając silniczek bezpośrednio do prądu.

 

Tylko wersja coupe miała elektryczne szyby w standardzie.

 

A sprawdzałeś, czy dochodzi napięcie do przycisków? Zobacz jeszcze za schowkiem, czy nic się nie odpięło.

Opublikowano

Witam jeśli masz fabryczne szyby elektryczne to są one sterowane przez ten sam moduł co centralny zamek. Zdarza się tak że centralny zamek lub szyby przestają działać Przez brak zasilania na odpowiednich kablach tego sterownika. Najczęstszą przyczyną jest kostka umieszczona pod wykładziną (pod nogami kierowcy) do której wchodzi chyba 6 czerwonych kabli. Ona koroduje najlepiej sprawdzić tę kostkę Jeśli ma na stykach jakiś zielony nalot to ją wyczyścić lub też wyrzucić i zlutować wszystkie kable.

Może to pomoże. ( u mnie tak było)

Diagnostyka komputerowa BMW dobrze ,tanio i solidnie 666109990 GG 230614
Opublikowano
Czyli mam zdjąc tą wykładzine która znajduje sie pod pedałami? i tam szukać tej kostki?. Z tego co widziałem to troche ciężko będzie zdjąć ta wykładzine...
Opublikowano

Proponuje cos prostszego.

Ja mam ten sam problem z szyba pasazera doszedlem ze przelacznik po prostu (nic mnie juz nie zadziwi w tym samochodzie :norty: ) sie zepsul.

Byl stary i nie wytrzymal uzytkowania wymianilem i dziala koszt 20 zl moze warto to sprawdzic zanim rozprujesz podloge :mrgreen:

Orginał to orginał reszta to po prostu szpan...
Opublikowano
eśli masz fabryczne szyby elektryczne to są one sterowane przez ten sam moduł co centralny zamek.

 

jeżeli to ten sam moduł to czemu centralny zamek działa a elektryczne szyby nie?. Jakiego koloru jest przekaźnik odpowiedzialny za eklektyczne szyby? i czy odpowiada tylko za elektryczne szyby czy za coś jeszcze?. Czy ten przekaźnik jest w tym pudełku co bezpieczniki?

Opublikowano
Sprawdź jeszcze przekaźnik komfortu. Możliwe, że on jest za to odpowiedzialny. Taki niebieski nad nogami kierowcy. Musisz ściągnąć tą osłonę co jest nad nogami i będziesz miał na wierzchu kable i wiązki. Może zrobił się w nim zimny lut, to się zdarza często. Odpowiedzialny on jest również za elektryczny szyberdach.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Przekaźnika komfortu raczej nie mam, a szyber dach jest otwierany na korbkę a nie z przycisku, sprawdziłem już wszystkie bezpieczniki w skrzynce pod maska i są dobre. Może silniczek od szyb się spalił ?
Opublikowano
Sprawdz ten przekaznik i nie mow ze go nie masz :) Ja tez mialem ta sytuacje miesiac temu. Samochod stal 3 dni z otwartymi szybami az w koncu ktos mi powiedzial o tym przekazniku. Odkrec oslone nad nogami kierowcy. Przy drazku zobaczysz niebieska kostke- to jest przekaznik. Otworz go i od razu zobaczysz ze zrobil sie zimny lut. Popraw lutowanie i szyby jak nowe :) Sprawdz to co Ci podpowiedzialem . Zajmuje to doslowne 10 minut pracy
Opublikowano
Sprawdz ten przekaznik i nie mow ze go nie masz :) Ja tez mialem ta sytuacje miesiac temu. Samochod stal 3 dni z otwartymi szybami az w koncu ktos mi powiedzial o tym przekazniku. Odkrec oslone nad nogami kierowcy. Przy drazku zobaczysz niebieska kostke- to jest przekaznik. Otworz go i od razu zobaczysz ze zrobil sie zimny lut. Popraw lutowanie i szyby jak nowe :) Sprawdz to co Ci podpowiedzialem . Zajmuje to doslowne 10 minut pracy

 

jednak to to dobrze Pan pisał :) ten przekaźnik ktory u mnie siedział był juz mostkowany i bylo coś z nim nie tak, teraz trzeba kupić nowy, tylko ile on może kosztowac ?

Opublikowano
Przekaźnika komfortu raczej nie mam

 

Sprawdź, 5min roboty. Wydaje mi się, że masz.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
może ktoś ma na sprzedaż właśnie taki przekaźnik? albo wie w jakim sklepie internetowym można go dostać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.