Skocz do zawartości

[E30] dlaczego stukaja zawory ??


Kamilos

Rekomendowane odpowiedzi

samochod sporwadzilem z niemiec wiec nie widdzialem jaki olej zalac koelga sprawdził w swojej ksiazsce od 1.8is .90r jaki wiec zalałem Castrol GTx 15W40 i teraz przy zaplaniu stukaj mi zawory w momencie zapalania i moze z 1 , sek po zapalanie ale to jest tylko z smaoego rana jak silnik jest totalnie zimny dlaczego tak sie dzieje ?? moje E30 1.8 88r moze zły olej ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpisuje się pod poprzednikiem :search: , ale zeby uspokoic, to powiem ze to prawie normalne, przy tych przebiegach przez s lub dwie moga cykac zawory a to dlatego ze nie maja juz one takiej szczelnosci jak nowe (szklanki - hydraulika) i po nocy prawie zawsze są suche i potrzebuja chwile zeby nabrac oleju. Zmiana na zadszy olej niewiele pomoze jednak na zime poroponowałbym 10w40 (polsyntetyk) bo jak przejrzysz forum to zobaczysz ze w silnikach z hydraulika nie powinno sie stosowac minerałów choć i to może być dyskusyjne. Także jezeli jestes pedantem i lubisz miec wszytsko oki i masz troche kasy to popostu wymien szklanki i cisza zapadnie :D

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dziwne dlaczego nie odzywały sie przed zmiana oleju ?? a pedantem nie jestem a pozaty szklanki nie naleza do tanich cos mi sie wydaje : )

Bo był inny olej, nie spływał miał większą lepkość.Stosuj tylko markowe oleje półsyntetyki albo syntetyki i nie dolewaj żadnych "moto uzdrawiaczy" bo dobijesz silnik zwłaszcza hydraulike

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to autentyczny przebieg i silnik był przedtem zalany syntetykiem, to spokojnie możesz powtużyc ten manewr.czy Castrol GTx 15W40 to półsyntetyk??.

Jest taki olej Shella mineralny do zużytych silników, faktycznie działa zajeżdzony silnik w polonezie znacznie cichnie i ma mniejszy apetyt na olej, ale nie wiem jaki może mieć wpływ na hydraulike w BMW. Ja zawsze lałem Mobil 1, ale ostatnio przesiadłem się na Texaco syntetyczny różnicy nie zaóważyłem

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek500 masz rację zwłaszcza że kiedyś były duzo gorsze oleje.

Kamilos skoro teraz stuka to oznacza że Twój wózek był zalany syntetykiem bądz jakimś kitem, ale ja bym se to odpuścił mój M50 ma 200 tyś i jak rano zapalam też przez 1s któryś zawór tam cyka a mam zalany motor syntetykiem i się tym absolutnie nie przejmuję

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpisuje się pod poprzednikiem :search: , ale zeby uspokoic, to powiem ze to prawie normalne, przy tych przebiegach przez s lub dwie moga cykac zawory a to dlatego ze nie maja juz one takiej szczelnosci jak nowe (szklanki - hydraulika) i po nocy prawie zawsze są suche i potrzebuja chwile zeby nabrac oleju.

 

Mam pytanie. Czy zawór nabiera już oleju wtedy kiedy trzyma się kluczyk w pozycji przed zapłonem? Czy może silnik powinien pracować?

Czy generalnie dobrym sposobem na uruchomienie auta z dużym przebiegiem jest potrzymanie kluczka kilka sekund przed odpaleniem w tej pozycji?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy ze najpierw lekko tykniesz rozrusznikiem i po zapaleniu powinna byc cisza.(bynajmniej tak jest umnie) :)

 

Po co cykac na krotko rozrusznikiem, jak efekt jest ten sam a dodatkowo rozrusznik męczyć. Zapalasz sekunde cyka, ale jest to normalne i niepowoduje jakiegos spustoszenia w silniku. mysle ze szklanki w bmw przynajmniej e34 nienaleza do najbardziej udanych, bo nawet fiat przy podobnych przebiegach niecyka przy zapalaniu. Ale 1 sek dziennie wytrzmam to cykanie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak czytam wasze opinie i stwierdzam że chyba mnie ten temat dotyczy. Dopiero co kupiłem swoją Becie. I niestety u mnie cyka cały czas. Mam 316i compact. Czyli że mam do wymiany te szklanki tak? Czy można je jakoś regenerować? Jak myślicie jaki jest koszt naprawy?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.