Skocz do zawartości

Dziura przy okolo 2500 rpm


Protazy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czytam to forum od dłuższego czasu i staram się znaleźć odpowiedź na pytanie co trapi moją nową zabawkę. Mianowice posiadam E46 320d z 2001 r. Problem polega na "dziurze" przy około 2500 obrotów, nie na długo ale można wyraźnie odczuć chwilowy brak mocy. Poszedłem za radą innych forumowiczów i wyczyściłem filterki elektrozaworów. Po zabiegu można odczuć poprawę ale tylko przy wkręcaniu się na obroty z dołu. Po odłączeniu przepływki samochód stracił moc, więc domyślam się, że jest sprawna.

Moje pytania są następujące:

1. Czy ta "dziura" może być spowodowana przepływką?

2. Jakie są szanse wyeliminowania zjawiska poprzez zamianę zaworów miejscami (pytam bo strasznie ciulowy dostęp do nich i okropnie mozolnie mi szło ich wykręcenie)

3. Jakieś pomysły co to może być?? jak wyeliminować

 

Już teraz nie pamiętam, który to użytkownik, ale jeden z forumowiczów pokazywał wykres z hamowni i jak zauważyłem u niego też taka dziura była mniej więcej w tym samym zakresie obrotów 2400-2500, ale po wszczepieniu chipa nowy wykres zauważalnej dziury nie zawierał, nie bardzo rozumiem co mogło pomóc wyeliminować zjawisko.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z dziura i wyrównaniem po chipie było u mnie :D Piotres po nowej przepływce pojechał na hamownię i też w tym przedziale obrotów zauważalne jest zachwianie wykresu. chyba nie stwierdzono jeszcze na tym forum o może być tego przyczyna. Pozostaje w kręgu podejrzanych elektrozawór przy turbo- może działać ale nie do końca tak ja powinien- pytanie jadnak brzmi dlaczego zawsze przy tych samych mniej więcej obrotach?

 

Moja recepta jest taka żebyś sobie virusa wszczepił i pomykał bez zmartwień :lol:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam ze bym chcial, ale jako ze mieszkam na wyspach to nie bardzo wiem jak to ma sie do prawa tutaj, poniewaz jak ubezpieczalem samochod padlo pytanie czy jest modyfikowany, tak samo powinno sie zglaszac modyfikacje do DVLA (wydz. komunikacji). Nie bardzo chce placic wiekszych oplat za samochod, ktore i tak sa tu nie małe tylko ze wzgledu na powiedzmy 20 KM wiecej. Pozatym meczy mnie to co to moze byc, moze jutro zamienie zawory miejscami i zobacze czy pomoze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor w tym przypadku stanowi o jego historii :D myślałem o zamianie zaworków ale pamiętaj ze nie masz pewności czy ten przy EGR\AGR? jest sprawny. ktoś pisał na forum że zamienił i nie było róznicy z tym ze nikt nie gwarantuje przecież ze jeden z nich jest sprawny :D

Jak robiłem chip to jako przyczynę dziury wskazali właśnie ten zawór ale że 330 zeta\ 59,50GBP :D w serwisie i nie ma zamienników to podziękowałem.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłem chip to jako przyczynę dziury wskazali właśnie ten zawór ale że 330 zeta\ 59,50GBP Very Happy w serwisie i nie ma zamienników to podziękowałem.

 

Tos mnie troche podkusil bo znalazlem nowy firmy Pierburg za 30 funtow. Narazie zamienie miejscami, zobaczymy co to da. W razie czego kupie i wstawie nowy, tylko maja na stanie 1, wiec ewentualnie ktory podmienic na nowy??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień ten trudniej dostępny :D nie dla tego ze więcej pracy przy tym jest, ale on steruje turbiną. Ten po prawej stronie (jak stoimy przodem do silnika) jest od regulacji spalin do EGR i nie powienien miec znaczenia\wpływu na dziurę!

A mi wszedzie mówili ze nie ma zamiennika i do serwisu odsyłąli :worried:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmienilem dzisiaj, wymienilem przy okazji filtr paliwa i powietrza oraz zrobilem reset kompa. Efekt - jest lepiej, duzo lepiej aczkolwiek nie idealnie. Dziura w sumie jak jest to jest mniej odczuwalna a czesto tez jej nie ma. Sklaniam sie ku opinni twoich fachowcow Filon, raczej to wina elektrozawrou. W sumie jestem zadowolony, ale chyba wymienie ten elektrozawor mam nadzieje ze pomoze calkowicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy w momencie gdy ta dziura się pojawia np.pedał w podłogę daj od niskich obrotów i patrz co się dzieje z ekonomizerem.Jeśli na początku wychyla się na maksa a w chwili trwania dziury wraca na jakieś 12 litrów i po tej przerwie znów się wychyla do oporu,a dziurę najbardziej znać na 4 i 5 biegu,to przepływka ci padła.Miałem ja i mój brat to samo,czyściliśmy zaworki i inne cuda niewidy-nic nie pomogło.Kupno nowej w moim przypadku BOSCHa,u brata MTM i zapomniałem o prpblemie już dawno.A i nie polecam MTM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOSCHa kupiłem tu w Białymstoku nr.przepływki to 0928400517,a miałem 0928400314 ale tego drugiego nie produkują już i byłem zmuszony do kupna zamiennika tej samej firmy.Po wstawieniu zamiennika poprawy nie było więc poleciałem do ASO i panowie wgrali mi nowe ustawienia pod tą przepływkę(koszt 200-300zł,dokładnie nie pamiętam)ale z tego co wiem to i w serwisie BOSCHa też mogą to zrobić za około 80 zł.Przepływka w serwisie to koszt około 1500-1600zł,a ja kupiłem za 780zł,brat kupił MTMa za 250 i też pomogło na tą dziurę ale pojawiły się dziwne szarpania podczas przyspieszania i teraz też szuka |BOSCHa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno Piotres kupował przepływkę MTM i nie narzekal- może nie zdążył? :) Może Twój brat felernie trafił- nowe rzeczy też mogą być uszkodzone!
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obydwie przepływki trzymałem w ręku i samo wykonanie MTMa przemawia na jego minus,druga sprawa to że forum czytam nie od dziś i widziałem że ludzie się skarżą na te podr.Owszem trafi się jakiś produkt wolny od wad ale on długo nie pochodzi(moje zdanie).Lepiej kupić coś pewnego,a nie tak jak braciak 250-przepływka +programowanie,a teraz będzie druga przepływka i znowu programowanie.Tak samo nie kupuje się przepływki używanej bo nie wiadomo ile ona pochodzi i czy wogóle nie jest uszkodzona w chwili kupna(to jest elektronika).Ale jeśli chodzi o zamienniki to jest jedna firma która ma niezłe przepływki(nie pamiętam dokładnie jak to się pisze-PIETBURG,czy jakoś tak).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MTM zamiennik według wypowiedzi Piotresa a chyba czuł czy jest lepiej czy nie :D nie wymagał nowego programu. Poza tym Bosch czy te inne w cenie 500 i więcej są pewnie z całą obudową plastikową za którą każą sobie słono płacić. Chociaż na stronie podanej przez piotresa przepływomierze.pl bodaj na foto jest cały układ tzn z obudową! Kupowałem kiedyś do forda sam przepływomierz bez obudowy- nowy- i był dużo tańszy.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem dzis ten zawor na nowiutenki i jest znaczna poprawa. Auto jedzie caly czas bez dziury z tym ze po 2500 obrotow zaczyna slabiej ciagnac, ale nie ma juz tego ze w poblizu 2500 moc spada a po chwili zaczyna znowu ciagnac. Nie wiem czy tak ma byc?? moze ja juz przewrazliwiony jestem?? zamierzam jeszcze wyczyscic przeplywke, zobaczymy co to da. Nie moglem zrobic dobrego testu w jezdzie bo duzy ruch na ulicach, wieczorkiem wyjade i zobacze co zmienilo sie na 4 biegu, czy wsakazowka ekonomizera dalej "plywa" czy moze juz przeszlo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przepływomierz - air flow mass meter sensor

zaworek - nie znam nazwy na wyspie ciężko dostać ja kupiłem w polsce na allegro

 

do chmurkagoscieradow nie mogłeś go uszkodzić po wymianie turbiny chyba ze coś urwałeś kable, wężyk

 

Dodam ze u mnie po wymianie tego zaworka dziura dalej jest ): teraz czas na nową przepływke jedyna opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojedz na kompa przeplywka ma dawac dana wartosc jesli jest mniejsza to jest uszkodzona, sama przepywka mozesz dodac mocy nie musi byc od BMW, ja np mam od MERCEDESA wiem ze VW ma wiekrza wartosc ale ma inna wtyczke, mozna jednak zalozyc jedynie na zatrzask nie zaskoczy mi gosc tak wkladal takze jak przeplywka chcesz sprawdzic to od VW sie nada i latwiej dostac na sprawdzenie :D

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.