Skocz do zawartości

Protazy

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 136km
  • Lokalizacja
    Dartford/Londyn

Osiągnięcia Protazy

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. W takiej sytuacji zainteresuję się bardziej sprzęgłem. Dziękuje bardzo za pomoc. Pozdrawiam Paweł
  2. Brałem to pod uwage, gdzyż mechanik mi mówił że kolo dwumasowe mi wysiada (drzenie kabiny przy obrotach 2000-2200) głownie wyczuwalne na 4 i 5 biegu a sprzeglo faktycznie lapie wysoko i na wolnych obrotach gdy dodaje gazu to tak mniej wiecej w tym samym zakresie mozna poczuc taka wibracje jakby kolo nie bylo prawidlowo wywazone. Zanim jednak wymienie dwumas i skontaktuje sie z moim mechanikiem to chce wyeliminowac inne opcje na wlasna reke. Ostatnio jak mialem wyciek wody z ukladu chlodzenia to wg mechanika miala na 100% byc pompa. Pompa zostala wymieniona, cieklo nadal. Mechaniki wrocil, pompe wymontowal, uszczelnil sylikonem i zamontowal na nowo. Cieklo nadal. Wzial samochod na 2 dni i powiedzial ze mam chyba pekniety blok, nie wydawalo mi sie to prawdopodobne, ale... wzial samochod na jakas zadymiarke by stwierdzic, ze to peknieta obudowa termostatu. Od tej pory robie wywiad zanim po kogo kolwiek zadzwonie :)
  3. U Ciebie ekran wyglada trosze odmiennie niz u mnie. U siebie masz jakies czerwone paski i pokazuje desired air-mass, u mnie nie ma nic takiego :( Wlasciwie ja mam mniej opcji niz Ty. Widze ze uzywasz DDE50 u mnie IMPA chce dzialac tylko z DDE30. Ja pod klwaiszami F4, F5 i F6 nie mam nic.
  4. Witam, bardzo prosilbym o pomoc w interpretacji odczytu z IMPA. Otoz ostatnio jechalem sobie autostrada i w pewnym momencie na 4 biegu musialem troche depnac. Dziwna rzecz sie wydazyla, gdyz obroty poszly do gory, ale samochod jakby nie przyspieszal. Znaczy cos tam ciagnal, ale to nie to co powinno byc. Po chwili wszystko wrocilo do normy. Ostatnio podczas powrotu z pracy sytuacja byla podobna ale przy przyspieszaniu z 50 do 70kmh, po czym wrocilo do normy. Przypomnialem sobie, ze kiedys kupilem kabel do diagnostyki i dzis uruchomilem maszyne. Impa pokazuje ze nie ma bledow, jedynie przeplywomierz wskazuje na wolnych obrotach 36! a na podzialce jest wartosc 0 - 16. Domyslam sie ze wartosc biezaca powinna sie miescic w tych 0 - 16? Gdy dodam gazu tak do 2000rpm wartosc ta skacze do okolo 60. Czytalem gdzies ze to moze byc wina nieszczelnosci w ukladzie dolotowym (chyba, niestety nie jestem ekspertem w mechanice pojazdowej ;) ) lub filtr powietrza. U mnie jest taka sprawa ze samochod zaciaga gdzies z silnika spaliny do wnetrza i czuc je wyraznie na postoju, podczas jazdy nie. Filtr sprawdzilem i wg mnie nie jest zapchany. Samochod mial wymieniana turbine jakies 1.5 roku temu i zaraz po wymianie strzelil jakis waz, w efekcie turbo jakby nie dzialalo a cisnienie uchodzilo tym wezem. Mechanik w pipidubie w jakiej akurat przebywalem "naprawil" poprzez dosztukowanie weza z jakiegos innego samochodu bo do bmw nigdzie nie bylo. Po paru tysiacach kilometrow zaczelo byc czuc spaliny w kabinie, czy taka nieszczelnosc moze wplynac na prace silnika? Taka dodatkowa informacja to to ze turbo wskazuje ze jest 50% kontrolowane. Nie kumam co to znaczy, ale turbine slychac ze pracuje normalnie a samochod zbiera sie w sumie calkiem normalnie do momentu az mu odbije. Moze ktos podpowiedziec czy przeplywomierz i jego odczyt moze miec z tym cos wspolnego? lub moze jakis inny pomysl? P.S. Zapomnialem dodac, ze przeplywomierz wymienialem jakies 6 lat temu jak kupilem samochod przy przebiegu 80 tys mil, teraz przebieg to 150 tys mil. Pozdrawiam Pawel
  5. Kup taka przejsciowke, kaseta z kabelkiem ktora mozesz podlaczyc do obojetnie jakiego urzadzenia z wyjsciem jack (ipod, tel kom, discman). Jesli nie chcesz kabelkow to mozesz rozwazyc nadajnik radiowy. Ustawiasz takie cudo np na 104.00 radio w samochodzie na 104.00 i muza leci falami radiowmi. Korzystalem z obu rozwiazan, osobiscie preferuje pierwsze. Tylko z kasety wyciagnalem wszystkie czesci ruchome, bo je po prostu bylo slychac (radio krecilo rolkami zamontowanymi w kasecie). Teraz jedynie slychac cichutenka prace silniczka, ale to mi juz nie przeszkadza. Jakosc moim zdaniem bardziej niz przyzwoita a koszt okolo 7-8 zl. Przyklad: http://allegro.pl/kaseta-transmiter-adapter-do-radia-mp3-mp4-ipod-i1805326753.html A co do zmieniarki to mozna podlaczyc zmieniarke alpina poprzez specjalny interfejs. Poszukaj na forum w UK, interfejs 25-30 funtow, ale zmieniarka musi byc jednym z wybranych modeli alpina. Ja dalem sobie z tym na luz z wyzej opisanego powodu oraz ceny zmieniarek alpina :) Chyba taniej jest zakupic zmieniarke BMW...
  6. W sumie sluszna uwaga z ta odma, sprawdze w jakim stanie jest :-)
  7. Witam, mialem ostatnio nie mila przygode z moim e46 320d 136ps. Mianowicie w Belgii wysiadla mi turbina przy przebiegu 224 tys, wiec chyba przyszedl juz na nia czas. ADAC sciagnelo mnie do najblizszego warsztatu, gdzie wycenili mi robote na 1800 euro. Zrobilem tak wielkie oczy, ze chyba jeszcze mi nigdy tak nie wyszly, wiec laskawie facet z wielkim usmiechem na twarzy znizyl mi cene do 1726 euro. Nie byla dla mnie to cena do przyjecia, poniewaz facet chcial 1400 euro za sama turbine, gdzie w PL mozna kupic za 3200zl. Uruchomilem wszystkie kontakty i po godzinie mialem zalatwiona lawete, ktora zabrala mnie do niemiec do mojej siory 100km od Belgii. Tam Polscy mechanicy mogli mi wymienic turbine, ale nikt akurat nie posiadal po regeneracji ani w PL ani w DE. Zaslepili mi wiec wlot i wylot turbiny, wyciagneli wirnik, przeczyscili katalizator, wydech kolektor i bog wie co jeszcze i powiedzieli szerokiej drogi :) Szczesliwie, bez turbiny dojechalem do PL i tu oddalem samochod do naprawy. Turbine wymieniono mi na regenerowana i samochod zyje. Moje pytanie brzmi, co mozna jeszcze wymienic lub wyczyscic by zminimalizowac ryzyko kolejnej awarii. Na co zwraca sie szczegolna uwage podczas wymiany turbiny. Jak na razie zrobione jest: 1. wymieniona turbina 2. olej 3. wszystkie filtry 4. odma (jakies 4 m-ce temu) 5. przeczyszczone katalizator, tlumik oraz kolektor Jest cos jeszcze? Druga czesc pytania W momencie gdy chlopaki zamiast turbiny zostawili mi jedynie zaslepiona wydmuszke, bym mogl jechac dalej, samochod zaczal pracowac nie rowno. Teraz mam wstawiona nowa i niby wszystko jest ok, ale pomiedzy 2000-2500 obrotow mozna wyczuc wibracje silnika. Czym to moze byc spowodowane? Czy przez to ze przez 1200 km jechalem z pominieciem turbiny, komputer mogl polapac jakies bledy? czy teraz moze byc w jakis sposob praca turbiny zaklocona? W niemczech przed droga, chlopaki mi powiedzieli ze praca silnika bez turbiny powinna sie wyrownac podczas drogi, i mozna powiedziec ze silnik sie uspokoil po jakichs 300km. Wiec moze wibracje przejda samoczynnie gdy komputer porejestruje dane silnika z zamontowana turbina na nowo? Pozdrawiam Pawel
  8. Protazy

    Dziura przy okolo 2500 rpm

    Wymienilem dzis ten zawor na nowiutenki i jest znaczna poprawa. Auto jedzie caly czas bez dziury z tym ze po 2500 obrotow zaczyna slabiej ciagnac, ale nie ma juz tego ze w poblizu 2500 moc spada a po chwili zaczyna znowu ciagnac. Nie wiem czy tak ma byc?? moze ja juz przewrazliwiony jestem?? zamierzam jeszcze wyczyscic przeplywke, zobaczymy co to da. Nie moglem zrobic dobrego testu w jezdzie bo duzy ruch na ulicach, wieczorkiem wyjade i zobacze co zmienilo sie na 4 biegu, czy wsakazowka ekonomizera dalej "plywa" czy moze juz przeszlo.
  9. Protazy

    Dziura przy okolo 2500 rpm

    Z ekonomizerem zauwazylem to samo wczoraj zwlaszcza na 4 biegu. Boscha widzialem kilka dni temu na ebay.co.uk za 47 funtow.
  10. Protazy

    BMW z Anglii

    Z tego co sie orientuje to nie zarejestruja w Polsce auta z UK a przekladanie kierownicy raczej nie wychodzi tanio ok. 4000 tys moze byc wiecej w zaleznosci od samochodu. Tak mowil mi facet w polsce co niby przekladal, nie wiem na ile w tym prawdy bo samochodu nie widzialem, ale nawet po przelozeniu kierownicy na druga strone nie ma gwarancji zarejestrowania samochodu ze wzgledu na orzeczenie rzeczoznawcy.
  11. Protazy

    Dziura przy okolo 2500 rpm

    Podmienilem dzisiaj, wymienilem przy okazji filtr paliwa i powietrza oraz zrobilem reset kompa. Efekt - jest lepiej, duzo lepiej aczkolwiek nie idealnie. Dziura w sumie jak jest to jest mniej odczuwalna a czesto tez jej nie ma. Sklaniam sie ku opinni twoich fachowcow Filon, raczej to wina elektrozawrou. W sumie jestem zadowolony, ale chyba wymienie ten elektrozawor mam nadzieje ze pomoze calkowicie.
  12. Protazy

    Dziura przy okolo 2500 rpm

    Tos mnie troche podkusil bo znalazlem nowy firmy Pierburg za 30 funtow. Narazie zamienie miejscami, zobaczymy co to da. W razie czego kupie i wstawie nowy, tylko maja na stanie 1, wiec ewentualnie ktory podmienic na nowy?? Pozdrawiam
  13. Protazy

    Dziura przy okolo 2500 rpm

    A tak przy okazji Filon mamy takie same autka znaczy kolorek ten sam
  14. Protazy

    Dziura przy okolo 2500 rpm

    Nie ukrywam ze bym chcial, ale jako ze mieszkam na wyspach to nie bardzo wiem jak to ma sie do prawa tutaj, poniewaz jak ubezpieczalem samochod padlo pytanie czy jest modyfikowany, tak samo powinno sie zglaszac modyfikacje do DVLA (wydz. komunikacji). Nie bardzo chce placic wiekszych oplat za samochod, ktore i tak sa tu nie małe tylko ze wzgledu na powiedzmy 20 KM wiecej. Pozatym meczy mnie to co to moze byc, moze jutro zamienie zawory miejscami i zobacze czy pomoze.
  15. Protazy

    Dziura przy okolo 2500 rpm

    Witam, czytam to forum od dłuższego czasu i staram się znaleźć odpowiedź na pytanie co trapi moją nową zabawkę. Mianowice posiadam E46 320d z 2001 r. Problem polega na "dziurze" przy około 2500 obrotów, nie na długo ale można wyraźnie odczuć chwilowy brak mocy. Poszedłem za radą innych forumowiczów i wyczyściłem filterki elektrozaworów. Po zabiegu można odczuć poprawę ale tylko przy wkręcaniu się na obroty z dołu. Po odłączeniu przepływki samochód stracił moc, więc domyślam się, że jest sprawna. Moje pytania są następujące: 1. Czy ta "dziura" może być spowodowana przepływką? 2. Jakie są szanse wyeliminowania zjawiska poprzez zamianę zaworów miejscami (pytam bo strasznie ciulowy dostęp do nich i okropnie mozolnie mi szło ich wykręcenie) 3. Jakieś pomysły co to może być?? jak wyeliminować Już teraz nie pamiętam, który to użytkownik, ale jeden z forumowiczów pokazywał wykres z hamowni i jak zauważyłem u niego też taka dziura była mniej więcej w tym samym zakresie obrotów 2400-2500, ale po wszczepieniu chipa nowy wykres zauważalnej dziury nie zawierał, nie bardzo rozumiem co mogło pomóc wyeliminować zjawisko. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.