Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów.

Mam do Was pytanie, dla niektórych zapewne więcej niż banalne.

Do czego słuzy (jaką rolę pełni) zaznaczony przeze mnie na zdjęciu element silnika? Pytam, bo dochodzi do niego od dołu dość cienki gumowy wężyk, który u mnie jest już nieco sparciały w miejscu łaczenia nieco dziurawy. Po dłuższej jeździe zbiera się tam coś w rodzaju "szlamu", jakby się tam mocno pocił, własnie w miejscu tego małej dziurki która się na nim utworzyła. Liczę na Wasza pomoc (jak zawsze) :)

http://www.baree.pl/_inne/pytanie.jpg

Opublikowano
Witam ja coprawda posiadam E34 525 TDS i też mam podobny kłopot, z tego elementu kapie w bardzo małych ilościach olej , ostanio byłem u mojego mechaniora i tem powiedział że jest to jakiś zawór do kolektora dolotowego odpowiada za emisje spalin. Ma za zadanie "przechwytywanie" drobinek oleju wydostające się z Turbozprężarki , ogólnie rzecz biorąc błacha sprawa, jednak u mnie zawór ten jest umiejscowiony nad alternatorem i bezpośrednio kapie na niego przez co mam go całego umorusanego. Element z tego co mi wiadomo często gęsto, awaryjny koszt do e34 około 700 zł :jawdrop: :duh:
Opublikowano
No tak, to jakiś trop, ale chciałbym żeby ktoś opisał to dokładniej i przede wszystkim co oznacza ten spocony wężyk i jaką to pełni rolę.
Opublikowano
według mnie tak na chłopski rozum jezeli zawór ten przechwytuje olej to weżk ma za zadanie odprowadzenie nagromadzonego patrz "przechwyconego oleju , no ale może ktoś lepiej sie zna na tym
Opublikowano
No na chłopski rozum to ja tez tak to widzę :) Ale wiesz jak jest, chłopski rozum czasem nie obejmuje tego co w bawarii wymyślili :) Jeśli ten wężyk rzeczywiście odpowiada za odprowadzanie tego "przechwyconego oleju", to gdzie go odprowadza? Co się z tym potem dzieje? Ja taki ciekawski trochę jestem :)
Opublikowano (edytowane)
to jest zawór EGR i reguluje dawkę spalin która to jest powtórnie spalana warto zdjąć i wyczyścić cały kolektor dolotowy bo zbiera sie tam wielki syf tak zwana mieszanka oleju ze spalinami może dość pokaźnie zaniżyć moc Auta , kapiący olej jest powodem nieszczelności turbiny i pchany jest do Kolektora ssącego/nieszczelność zaworu EGR. Monza zaślepić dopływ spalin nic sie nie stanie trochę będzie kopcił , jednak radze zerknąć to jest jedna opaska 6 śrub.przewód (wężyk)podlaczony w dolnej części zaworu to jest podciśnieniowy przewod ktory to steruje zaworem otwiera i zamyka jak juz zawor EGR jest zdemontowany to warto sprawdzić czy Tloczek podcisnieniowy dziala. Edytowane przez Elvishh
Opublikowano
Już wam tłumacze jest to zawur EGR odpowiedzialny za recyrkulację spalin . Dochodzi do niego taka złota rurka która dostarcza część spalin z powrotem do kolektora ssącego do powtórnego spalenia . Od frontu dochodzi przewód od turbiny . Jak wam wiadomo lub też nie turbina przepuszcza olej w mniejszych lub wiekszych ilościach on też zostaje spalony ale cześć oleju pozostaje na ściankach EGRu i znajduje sobie ujscie przez małą dziurke na dole tego tależa w którum jest menbrama otwierająca lub zamykająca zawór . Olej wydostaje sie i papra wszystko . Węzyk idzie od krućca zaworu do elektrozaworu sterującego EGRem wykorzystojąc podciśnienie .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
No to już się wiele wyjaśniło :) Czyli rozumiem, że ta jasna rura na przedzie górnej obudowy silnika z gumowym kolankiem, który wchodzi do EGR to właśnie przewód od turbiny i tam śmiga to sprężone powietrze prosto do kolektowa dolotowego?
Opublikowano
No to już się wiele wyjaśniło :) Czyli rozumiem, że ta jasna rura na przedzie górnej obudowy silnika z gumowym kolankiem, który wchodzi do EGR to właśnie przewód od turbiny i tam śmiga to sprężone powietrze prosto do kolektowa dolotowego?

 

Dokładnie tak jak piszesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.