Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przeglądam często to forum, ale nie spotkałem jeszcze takiego wątku. Otóż jakie lejecie paliwo do swoich 5-ek. Na klapce wlewu pisze, że od 91-98 oktanów. Zawsze lałem 95, ale ostatnio zacząłem wlewać V Power Racing. Subiektywne odczucie to lepsze ciąg od dołu i chyba (ale tego nie jestem pewien, bo nie miałem okazji porównać spalania) mniejsze spalanie - miasto poniżej 14 (wcześniej 14-15). Trasa 8,5-9,5 przy prędkościach rzędu 120-150 km/h. Jakie są wasze doświadczenia w tej materii? Przy moich przebiegach to miesięcznie ok 200 więcej PLN na paliwo, ale jeśli silnik ma się mieć lepiej i osiągi mają być choć ciut lepsze to chyba warto? Co sądzicie?

Opublikowano

Witaj

 

Od miesiaca tankuje Shell V-Power Diesel i mam takie wrazenie ze na zbiorniku przejezdzam wiecej kilometrow i jakos lepiej silnik chodzi.Takie samo wrazenia mialem jak jezdzilem bunia na benzyne.Kiedys myslalem ze to paliwo wloskie ale kolega ktory pracowal na stacji powiedzial mi ze to paliwo jest z polskiej rafineri i tylko wlewaja jakies cudowne dodatki V-Power :D

Wczesniej tankowalem sie na orlenie ale Schell teraz daje koniki a moja corka ma malego p...dolca na ich punkcie wiec zmienilem stacje :D :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano
W oryginalnej instrukcji obsługi pisze że nominalne osiągi ma auto tylko na paliwie 98 i to paliwo powinno się tankować. Paliwo o niższej liczbie oktanów można tankować ale tylko krótki okres czasu, np kiedy nie ma na stacji paliwa 98.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj

 

Od miesiaca tankuje Shell V-Power Diesel i mam takie wrazenie ze na zbiorniku przejezdzam wiecej kilometrow i jakos lepiej silnik chodzi.Takie samo wrazenia mialem jak jezdzilem bunia na benzyne.Kiedys myslalem ze to paliwo wloskie ale kolega ktory pracowal na stacji powiedzial mi ze to paliwo jest z polskiej rafineri i tylko wlewaja jakies cudowne dodatki V-Power :D

Wczesniej tankowalem sie na orlenie ale Schell teraz daje koniki a moja corka ma malego p...dolca na ich punkcie wiec zmienilem stacje :D :D

 

Pozdrawiam

 

z tego co wiem, to v-power diesel jako jedyny diesel na rynku PL nie ma nic do wspolnego z polskimi rafineriami - jest sprowadzany z tego co slyszalem z niemiec (chyba ze Schwed)

 

reszta paliw o podrasowanych wlasciwosciach, to w przyblizeniu wiadro jakiegos specyfiku na zbiornik paliwa na stacji

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Witam.Ja tez tankuję tylko 98.Zazwyczaj na Shell'u ale ostatnio na Statoil i nie zauważyłem różnicy.
Opublikowano

Co do paliwa, to w ostatni weekend trochę się ździwiłem: zatankowałem PB98 na stacji reala (dawniej geant) na Warszawskim Ursynowie. Pojechałem w trasę. Na autostradzie Bunia pojechała max. 208 km/h (według GPS), więcej się nie dało. Dwa dni później, przed powrotem do domu zalałem na Orlenie Verva98 (stacja polecana przez Miejscowych) i pojechałem z powrotem. Samochód z tym samym obciążeniem, na tej samej trasie (tylko w drugą stronę ;) ) wedłu tego samego GPS poszedł 221 km/h :shock: . W instrukcji max to 211 (M50B20, E34, 520). Na piątym biegu zaczęła się włączać odcinka :shock: :mrgreen:

Mimo wielu dyskusji na temat "ma lub nie ma znaczenia paliwo" nigdy się nad tym nie zastanawiałem - teraz będę testował spalanie na lepszym i zobaczymy ;)

$M$
Opublikowano
Przyłaczając sie do waszej dywagacji nad paliwem musze powiedziec ze jezdzac po miescie duzo zalwazyłem ze lejąc to ulepszone paliwo moje autko pali prawie litre mniej i pracoje ciszej wiec tankuje tylko te wzbogacone paliwa na BP i Shell i nie ma co oszczedzac na paliwie nie warto!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja leję BP Ultimate od zawsze. Nie wiem czy są różnice bo nie tankowałem 95 i nie tankuję nigdzie poza BP.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Witam. Sporo testowałem jazdę na różnych paliwach, a to moje wnioski. Lejąc 95 w Polsce autko jakoś się tacza. Rewelacji nie ma. Ultimate na Bp lub v-power na Shellu juz jest znaczna poprawa, betka lepiej się zbiera i pali trochę mniej( w mieście ok 1,5l/100).Czasem tankuje na Litwie tam 95 totalne dno i wodorosty, beta pali jak smok i nie jedzie. Jedynie cena atrakcyjna. Litr wychodzi ok 1zł taniej niż u nas. 98 litewska mniej więcej spisuję się jak nasza 95 oktanów. A teraz moja ulubiona opcja. Paliwo Lotnicze :8) :wink: jazda rewelacja :) Ma 100 oktanów, jest bardziej tłuste, przez co lepiej smaruje gniazda zaworowe i do tego ma niższą temperaturę spalania. Jazda to sam miód. Jak pierwszy raz wlałem tego ustrojstwa beta zwariowała :mrgreen: idzie jak burza, mniej pali najlepsza wacha na jakiej jezdziłem v-pover do pięt jej nie dorasta. teraz minusy tej wachy: zawiera ołów ( momentalnie wypala katalizator ) no i najważniejszy nigdzie nie idzie jej kupić :P Pozdro
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.