Skocz do zawartości

Co z tym turbo?


Zdzira 850I

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Otóż zadam pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział :|

A mianowicie czy uturbienie silnika w 528i jest sensowne czy skróci jego życie i czy może być drogą operacja no i jakie będą efekty??

Pozdrawiam kolegów i czekam na odpowiedzi

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Otóż zadam pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział :|

A mianowicie czy uturbienie silnika w 528i jest sensowne czy skróci jego życie i czy może być drogą operacja no i jakie będą efekty??

Pozdrawiam kolegów i czekam na odpowiedzi

 

Zamiast wkładac turbo do 528i i męczyc motor kup 540i

Kup mocniejszy motor a nie grzeb nic przy tym silniku

Jak przybutujesz to spalanie wzrosnie i to sporo , a co do wytrzymalosci to dobrze zamontowane turbo , i dostosowanie odpowiednio parametrów nie powinno miec jakis negatywnych skutkow

ale ja odradzam :nienie: i zdecydowanie proponuje 540i jezeli chcesz miec kopa a smigac limuzyna

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Otóż zadam pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział :|

A mianowicie czy uturbienie silnika w 528i jest sensowne czy skróci jego życie i czy może być drogą operacja no i jakie będą efekty??

Pozdrawiam kolegów i czekam na odpowiedzi

 

o nastepni.. silnik 2.8 to juz cos.. mi odradzaja do e36 1.8 is.. ale ja i tak wloze i tak.. A 1L wiecej to juz spora roznica... dajesz troche wieksze wtryski i juz problem mieszanki rowiazany.. pali ci max 3-4L wiecej, a z 540i 4L bedzie niby tak duzo mniej spalal? No ok wstawisz sobie gaz i prosze: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10755&sid=8d6f45aa168b3717584b8c37741b8f3b, bedzie szkodzilo silnikowi bardziej jak turbina (a jak dobrze ci ja zaloza to jak kolega wspomnial nie bedzie to mialo wiekszego wplywu na zywotnosc silnika). Jak masz dobry i sprawdzony egzemplarz swojego e39 to nie ma sensu go sprzedawac i kupowac z 4L silnikiem.Do chlodzenia kupujesz sobie intercooler jak chcesz i tyle. Chlodzi i turbine i silnik a moc wiele wieksza.. podziwiam sentyment klubowiczow, ale swiat idzie do przodu i trzeba kozystac z technologii, ktore BMW stosuje dopiero od nie tak dawna, no chyba ze w drozszych modelach..

Przynajmniej bedzie to jakis fenomen w polsce bo nawet nie wiem czy ktos w polsce to juz zrobil ze swoja betka. Jak chlopaki z zagranicy moga to my tez.. Po obejzeniu tego filmiku radykalnie przestalem sluchac innych, ktorzy sadzili ze to praktycznie nie mozliwe, a jak tak to wymaga milionowych wkladow.. Grunt zeby tylko znalezc sprzet za rozsadne pieniadze i to tyle. Ja juz dla siebie cos znalazlem i jestem happy.

ten filmik tez polecam:

 

Zaloze sie ze jak mi dobrze zloza i bedzie smigac to wszyscy nagle zmienia zdanie.. ale kazdy ma swoje na ten temat, co rowniez szanuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moga sie to wyobrazić : więcej powietrza =uboższa mieszanka + żyłowanie silnika a mamy takie mizerne układy chłodzenia ...

 

Nic bardziej mylnego. Wiecej powietrza + wiecej paliwa = duzo mocy;)

M52B28 jest fajna baza, dol masz kuty w serii. Kwestia odpowiednio dobranego setupu, sporej rzezby i bedzie fajnie latac. Ale ja i tak zachecam do zmiany na 540i, nie tylko moc sie liczy, V8 bedzie najpewniej mialo lepszy wypas no i sama frajda z 8 cyl ;)

 

Do chlodzenia kupujesz sobie intercooler jak chcesz i tyle. Chlodzi i turbine i silnik a moc wiele wieksza

 

W jaki sposob chlodzi turbine?

 

Przynajmniej bedzie to jakis fenomen w polsce bo nawet nie wiem czy ktos w polsce to juz zrobil ze swoja betka.

 

M50, M52, M54 to troche jest egzemplarzy w Polsce z doladowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak hop siup :mrgreen: jak się wydaje. Poczytaj artykuł w ostatnim "BMW Trends", jest tam dosyć jasno opisany proces uturbienia, czynności i koszty z nim związane np: odprężenie silnika, dobór odpowiedniej turbiny,dorobienie kanałów olejowych dla turbiny, wstawienie intercoolera, zrobienie od podstaw nowego kolektora wydechowego plus przeróbki ssącego, chłodnica oleju. A na koniec wystrojenie mapy kompa - czego na pewno sam nie zrobisz- no chyba że pracujesz w VTG. Jeśli cała ta robota i koszty Cię nie zrażają to życzę powodzenia. Napisz jak będzie już wszystko śmigać. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moga sie to wyobrazić : więcej powietrza =uboższa mieszanka + żyłowanie silnika a mamy takie mizerne układy chłodzenia ...

 

Nic bardziej mylnego. Wiecej powietrza + wiecej paliwa = duzo mocy;)

M52B28 jest fajna baza, dol masz kuty w serii. Kwestia odpowiednio dobranego setupu, sporej rzezby i bedzie fajnie latac. Ale ja i tak zachecam do zmiany na 540i, nie tylko moc sie liczy, V8 bedzie najpewniej mialo lepszy wypas no i sama frajda z 8 cyl ;)

 

Do chlodzenia kupujesz sobie intercooler jak chcesz i tyle. Chlodzi i turbine i silnik a moc wiele wieksza

 

W jaki sposob chlodzi turbine?

 

Przynajmniej bedzie to jakis fenomen w polsce bo nawet nie wiem czy ktos w polsce to juz zrobil ze swoja betka.

 

M50, M52, M54 to troche jest egzemplarzy w Polsce z doladowaniem.

 

A no moj przyjacielu chlodzi w taki sposob ze gdy sobie ladnie pieknie jezdziesz samochodem to wieje na intercooler powietrze (te ktore jak sobie wyjdziesz na dwor otacza nas do okola) i to powietrze chlodzi intercooler. Turbosprezarka, a wlasciwie kompresor czyli jej chlodna czesc jest chlodzona miedzy innymi zimnym pow. z intercoolera. jak wszystkie inne podzespoly. Do ic mozna tez latwo zastosowac natryski na czysta zwykla wode zeby ic mial lepsze i szybsze chlodzenie.

 

M50, M52, M54 to troche jest egzemplarzy w Polsce z doladowaniem.
oo.. czyli jest to dobra baza na turbine.. i jest to do zrobienia Edytowane przez miciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak hop siup :mrgreen: jak się wydaje. Poczytaj artykuł w ostatnim "BMW Trends", jest tam dosyć jasno opisany proces uturbienia, czynności i koszty z nim związane np: odprężenie silnika, dobór odpowiedniej turbiny,dorobienie kanałów olejowych dla turbiny, wstawienie intercoolera, zrobienie od podstaw nowego kolektora wydechowego plus przeróbki ssącego, chłodnica oleju. A na koniec wystrojenie mapy kompa - czego na pewno sam nie zrobisz- no chyba że pracujesz w VTG. Jeśli cała ta robota i koszty Cię nie zrażają to życzę powodzenia. Napisz jak będzie już wszystko śmigać. :cool2:

 

Co innego jak sobie kupujesz gotowy dobrany sprzecik.. i masz kogos kto ci to wykona. Chlodnice oleju mozna sobie kupic od innego samochodu z turbosprezarka. Tak samo np mozna kupic duzy intercooler od iveco za 350zl tak jak to czasem laduja chlopaki od 200sxow. Na wszystko jest jakies rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miciu - natryski wody są po to by powietrze doładujące było jeszcze bardziej zimne , czyli by go było jeszcze więcej

a każda turbosprężarka jest chłodzona olejem a nie powietrzem przez nią przepływającym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miciu - natryski wody są po to by powietrze doładujące było jeszcze bardziej zimne , czyli by go było jeszcze więcej

a każda turbosprężarka jest chłodzona olejem a nie powietrzem przez nią przepływającym

 

No a o co mi chodzilo? to chyba wiadome ze jak intercooler bedzie chlodniejszy przez natrysk to powietrze przez niego przeplywajace tez. I olej ma tez funkcje smarujaca. A turbo moze tez byc chlodzona dodatkowo woda. Chlodziwo jest w przypadku turbosprezarki po srodku i tem jest wlot i wylot na ten olej lub tez wode i olej, a nie na samym kompresorze. A olej silnikowy oprucz smarowania nie chlodzi tez silnika? A tez jest chlodnica... I mozna tez smialo powiedziec ze ic to dodatkowa chlodnica dla silnik.

 

moga sie to wyobrazić : więcej powietrza =uboższa mieszanka + żyłowanie silnika a mamy takie mizerne układy chłodzenia ...

Ale dobrze ze poruszyles ta kwestie bo z tego co pisales na gorze mozna bylo wywnioskowac ze wogole ominales kewstie intercoolera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niema znaczenia jaką temperaturę ma powietrze w turbo bo to nie ono chłodzi turbo tylko olej , jak się pogoni turbo-benzynę to turbo "świeci" na czerwono i to nie chodzi mi że je podświetlisz neonami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niema znaczenia jaką temperaturę ma powietrze w turbo bo to nie ono chłodzi turbo tylko olej , jak się pogoni turbo-benzynę to turbo "świeci" na czerwono i to nie chodzi mi że je podświetlisz neonami

 

swieci turbina a nie kompresor turbosprezarki i bardziej mi sie wydaje ze na zolto-pomaranczowo jak na czerwono.

 

Dla ulatwienia zycia masz tu przyklad zebys nie musial daleko szukac:

http://img131.imageshack.us/img131/9636/turbochargerbj6.jpg

Edytowane przez miciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.