Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Otóż zadam pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział :|

A mianowicie czy uturbienie silnika w 528i jest sensowne czy skróci jego życie i czy może być drogą operacja no i jakie będą efekty??

Pozdrawiam kolegów i czekam na odpowiedzi

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
moga sie to wyobrazić : więcej powietrza =uboższa mieszanka + żyłowanie silnika a mamy takie mizerne układy chłodzenia ...
Opublikowano
Witam

Otóż zadam pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział :|

A mianowicie czy uturbienie silnika w 528i jest sensowne czy skróci jego życie i czy może być drogą operacja no i jakie będą efekty??

Pozdrawiam kolegów i czekam na odpowiedzi

 

Zamiast wkładac turbo do 528i i męczyc motor kup 540i

Kup mocniejszy motor a nie grzeb nic przy tym silniku

Jak przybutujesz to spalanie wzrosnie i to sporo , a co do wytrzymalosci to dobrze zamontowane turbo , i dostosowanie odpowiednio parametrów nie powinno miec jakis negatywnych skutkow

ale ja odradzam :nienie: i zdecydowanie proponuje 540i jezeli chcesz miec kopa a smigac limuzyna

:twisted:

Opublikowano
Witam

Otóż zadam pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział :|

A mianowicie czy uturbienie silnika w 528i jest sensowne czy skróci jego życie i czy może być drogą operacja no i jakie będą efekty??

Pozdrawiam kolegów i czekam na odpowiedzi

 

o nastepni.. silnik 2.8 to juz cos.. mi odradzaja do e36 1.8 is.. ale ja i tak wloze i tak.. A 1L wiecej to juz spora roznica... dajesz troche wieksze wtryski i juz problem mieszanki rowiazany.. pali ci max 3-4L wiecej, a z 540i 4L bedzie niby tak duzo mniej spalal? No ok wstawisz sobie gaz i prosze: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10755&sid=8d6f45aa168b3717584b8c37741b8f3b, bedzie szkodzilo silnikowi bardziej jak turbina (a jak dobrze ci ja zaloza to jak kolega wspomnial nie bedzie to mialo wiekszego wplywu na zywotnosc silnika). Jak masz dobry i sprawdzony egzemplarz swojego e39 to nie ma sensu go sprzedawac i kupowac z 4L silnikiem.Do chlodzenia kupujesz sobie intercooler jak chcesz i tyle. Chlodzi i turbine i silnik a moc wiele wieksza.. podziwiam sentyment klubowiczow, ale swiat idzie do przodu i trzeba kozystac z technologii, ktore BMW stosuje dopiero od nie tak dawna, no chyba ze w drozszych modelach..

Przynajmniej bedzie to jakis fenomen w polsce bo nawet nie wiem czy ktos w polsce to juz zrobil ze swoja betka. Jak chlopaki z zagranicy moga to my tez.. Po obejzeniu tego filmiku radykalnie przestalem sluchac innych, ktorzy sadzili ze to praktycznie nie mozliwe, a jak tak to wymaga milionowych wkladow.. Grunt zeby tylko znalezc sprzet za rozsadne pieniadze i to tyle. Ja juz dla siebie cos znalazlem i jestem happy.

ten filmik tez polecam:

 

Zaloze sie ze jak mi dobrze zloza i bedzie smigac to wszyscy nagle zmienia zdanie.. ale kazdy ma swoje na ten temat, co rowniez szanuje.

Opublikowano
moga sie to wyobrazić : więcej powietrza =uboższa mieszanka + żyłowanie silnika a mamy takie mizerne układy chłodzenia ...

 

Nic bardziej mylnego. Wiecej powietrza + wiecej paliwa = duzo mocy;)

M52B28 jest fajna baza, dol masz kuty w serii. Kwestia odpowiednio dobranego setupu, sporej rzezby i bedzie fajnie latac. Ale ja i tak zachecam do zmiany na 540i, nie tylko moc sie liczy, V8 bedzie najpewniej mialo lepszy wypas no i sama frajda z 8 cyl ;)

 

Do chlodzenia kupujesz sobie intercooler jak chcesz i tyle. Chlodzi i turbine i silnik a moc wiele wieksza

 

W jaki sposob chlodzi turbine?

 

Przynajmniej bedzie to jakis fenomen w polsce bo nawet nie wiem czy ktos w polsce to juz zrobil ze swoja betka.

 

M50, M52, M54 to troche jest egzemplarzy w Polsce z doladowaniem.

Opublikowano
To nie tak hop siup :mrgreen: jak się wydaje. Poczytaj artykuł w ostatnim "BMW Trends", jest tam dosyć jasno opisany proces uturbienia, czynności i koszty z nim związane np: odprężenie silnika, dobór odpowiedniej turbiny,dorobienie kanałów olejowych dla turbiny, wstawienie intercoolera, zrobienie od podstaw nowego kolektora wydechowego plus przeróbki ssącego, chłodnica oleju. A na koniec wystrojenie mapy kompa - czego na pewno sam nie zrobisz- no chyba że pracujesz w VTG. Jeśli cała ta robota i koszty Cię nie zrażają to życzę powodzenia. Napisz jak będzie już wszystko śmigać. :cool2:
Opublikowano (edytowane)
moga sie to wyobrazić : więcej powietrza =uboższa mieszanka + żyłowanie silnika a mamy takie mizerne układy chłodzenia ...

 

Nic bardziej mylnego. Wiecej powietrza + wiecej paliwa = duzo mocy;)

M52B28 jest fajna baza, dol masz kuty w serii. Kwestia odpowiednio dobranego setupu, sporej rzezby i bedzie fajnie latac. Ale ja i tak zachecam do zmiany na 540i, nie tylko moc sie liczy, V8 bedzie najpewniej mialo lepszy wypas no i sama frajda z 8 cyl ;)

 

Do chlodzenia kupujesz sobie intercooler jak chcesz i tyle. Chlodzi i turbine i silnik a moc wiele wieksza

 

W jaki sposob chlodzi turbine?

 

Przynajmniej bedzie to jakis fenomen w polsce bo nawet nie wiem czy ktos w polsce to juz zrobil ze swoja betka.

 

M50, M52, M54 to troche jest egzemplarzy w Polsce z doladowaniem.

 

A no moj przyjacielu chlodzi w taki sposob ze gdy sobie ladnie pieknie jezdziesz samochodem to wieje na intercooler powietrze (te ktore jak sobie wyjdziesz na dwor otacza nas do okola) i to powietrze chlodzi intercooler. Turbosprezarka, a wlasciwie kompresor czyli jej chlodna czesc jest chlodzona miedzy innymi zimnym pow. z intercoolera. jak wszystkie inne podzespoly. Do ic mozna tez latwo zastosowac natryski na czysta zwykla wode zeby ic mial lepsze i szybsze chlodzenie.

 

M50, M52, M54 to troche jest egzemplarzy w Polsce z doladowaniem.
oo.. czyli jest to dobra baza na turbine.. i jest to do zrobienia Edytowane przez miciu
Opublikowano
To nie tak hop siup :mrgreen: jak się wydaje. Poczytaj artykuł w ostatnim "BMW Trends", jest tam dosyć jasno opisany proces uturbienia, czynności i koszty z nim związane np: odprężenie silnika, dobór odpowiedniej turbiny,dorobienie kanałów olejowych dla turbiny, wstawienie intercoolera, zrobienie od podstaw nowego kolektora wydechowego plus przeróbki ssącego, chłodnica oleju. A na koniec wystrojenie mapy kompa - czego na pewno sam nie zrobisz- no chyba że pracujesz w VTG. Jeśli cała ta robota i koszty Cię nie zrażają to życzę powodzenia. Napisz jak będzie już wszystko śmigać. :cool2:

 

Co innego jak sobie kupujesz gotowy dobrany sprzecik.. i masz kogos kto ci to wykona. Chlodnice oleju mozna sobie kupic od innego samochodu z turbosprezarka. Tak samo np mozna kupic duzy intercooler od iveco za 350zl tak jak to czasem laduja chlopaki od 200sxow. Na wszystko jest jakies rozwiazanie.

Opublikowano

miciu - natryski wody są po to by powietrze doładujące było jeszcze bardziej zimne , czyli by go było jeszcze więcej

a każda turbosprężarka jest chłodzona olejem a nie powietrzem przez nią przepływającym

Opublikowano
miciu - natryski wody są po to by powietrze doładujące było jeszcze bardziej zimne , czyli by go było jeszcze więcej

a każda turbosprężarka jest chłodzona olejem a nie powietrzem przez nią przepływającym

 

No a o co mi chodzilo? to chyba wiadome ze jak intercooler bedzie chlodniejszy przez natrysk to powietrze przez niego przeplywajace tez. I olej ma tez funkcje smarujaca. A turbo moze tez byc chlodzona dodatkowo woda. Chlodziwo jest w przypadku turbosprezarki po srodku i tem jest wlot i wylot na ten olej lub tez wode i olej, a nie na samym kompresorze. A olej silnikowy oprucz smarowania nie chlodzi tez silnika? A tez jest chlodnica... I mozna tez smialo powiedziec ze ic to dodatkowa chlodnica dla silnik.

 

moga sie to wyobrazić : więcej powietrza =uboższa mieszanka + żyłowanie silnika a mamy takie mizerne układy chłodzenia ...

Ale dobrze ze poruszyles ta kwestie bo z tego co pisales na gorze mozna bylo wywnioskowac ze wogole ominales kewstie intercoolera.

Opublikowano
niema znaczenia jaką temperaturę ma powietrze w turbo bo to nie ono chłodzi turbo tylko olej , jak się pogoni turbo-benzynę to turbo "świeci" na czerwono i to nie chodzi mi że je podświetlisz neonami
Opublikowano (edytowane)
niema znaczenia jaką temperaturę ma powietrze w turbo bo to nie ono chłodzi turbo tylko olej , jak się pogoni turbo-benzynę to turbo "świeci" na czerwono i to nie chodzi mi że je podświetlisz neonami

 

swieci turbina a nie kompresor turbosprezarki i bardziej mi sie wydaje ze na zolto-pomaranczowo jak na czerwono.

 

Dla ulatwienia zycia masz tu przyklad zebys nie musial daleko szukac:

http://img131.imageshack.us/img131/9636/turbochargerbj6.jpg

Edytowane przez miciu
Opublikowano

http://img214.imageshack.us/img214/8530/356012213fullmy5.jpg

 

Gdzie tu wcisniesz BOV panie "W przypadku turbiny to dostajesz moc dzieki czystej pneumatyce i to powietrze napedza silnik w wiekszym stopniu zamiast goracej mieszanki!"?

Opublikowano
A malo masz miejsca zeby zalozyc go na orurowaniu ic? Nie zdziwil bym sie jak bys mi zaczal jeszcze wmawiac ze BOV jest sterowany przeplywomierzem, a nie sprezonym powietrzem..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.