Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam zamiar kupić BMW 540 (740-ka odpadła po jazdach próbnych - zbyt "nieporęczna"). Niestety wybór nie jest zbyt duży przy moich zasobach finansowych (15.000 pln) i ostatnio wpadło mi w oko takie coś:

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3005815

 

Wszystko pięknie, auto byłem pooglądać, stan - normalnie niewiarygodne, że to ma aż tyle kilometrów przejechane (340 tysięcy czy coś w tej okolicy), ale wszystko jest, książka serwisowa z ostatnim przeglądem przy ponad 300.000, wszystkie przeglądy BMW w Niemczech, są do faktury za przeglądy... szczerze mówiąc nie widziałem jeszcze tak ładnej 5-ki z tych lat, w dodatku kolega specjalista powiedział po oględzinach, że to auto nigdy nie było w nic uderzone. Prowadzi się jak po szynach, automat zmienia biegi tak że niczego nie czuć, auto zasuwa jak opętane...

 

Niestety wszyscy dookoła mnie straszą, że trzysta tysięcy to już jest agonia dla silnika, że na pewno za chwilę się to rozpadnie, że koszt serwisu mnie zabije... tak więc moje pytanie brzmi - czego można się spodziewać po takim aucie jeśli ma on prawdziwego przebiegu 340 tysięcy i na dzień dzisiejszy nic nie zapowiada, że jest coś nie w porządku?

Opublikowano
Taki przebieg to nic dla silnika M60 jeżeli nie był katowany. Zainteresuj się raczej skrzynią bo to najsłabszy element tego modelu - słynna 5HP30.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Taki przebieg to nic dla silnika M60 jeżeli nie był katowany. Zainteresuj się raczej skrzynią bo to najsłabszy element tego modelu - słynna 5HP30.

 

A jak ją sprawdzić, oprócz stanu oleju i sposobu pracy - są jakieś procedury pozwalające na przysłowiowe znalezienie dziury w całym?

Opublikowano
pamiętam, że ktoś pisał na ten temat na forum - musisz sobie to znaleźć i będziesz wiedział

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Moj M50 ma 300klockow nastukane i jest zyletka, olej przy zmianie nie jest nawet brudny....

 

A co do V8 to jak byl nie katowany i jezdzil na dobrym oleju to bez problemu 700tkm przejedzie...

Opublikowano

Ważniejszy jest stan techniczny niż ilość kilometrów - samochód może mieć najechane po autostradach i wtedy 300 tys to jest nic - 50 tys po mieście bardziej zużyje samochód.

 

Stan wnętrza wskazuje, że te kilomentry nabite zostały właśnie na dłuższych odcinkach - bo w mieście się często wsiada/wysiada i kręci kierownicą - więc fotele i kierownica się mocniej zużywają.

 

Heh, cena jest naprawdę ok jak za samochód w tak dobrym stanie jak piszesz. Tylko przebieg odstrasza, bo większość na rynku ma koło 150 tys. :wink:

Opublikowano

Przypuszczam, ze wiekszosc oferowanych samochodow z magicznym przebiekiem ok 190 tys, wlasnie tyle co ta 540...

A w tym przypadku masz udokumentowany i pewnosc, ze bylo robine co trzeba.

Balbym sie troche skrzyni, bo naprawy moga byc bardzo nieprzyjemne dla kieszeni, a nie wiadomo nie ile potem pojezdzi, moze ten rok jak bedzie na gwarancji...

 

Co do przebiegu nie ma sie co bac o auto, znajmy ma OMEGE C 3.0 V6 Aut. od nowosci, zrobil juz 280 tys. auto jezdzi jak nowe, tak wyglada, a nie zawiodlo go jeszcze nigdy, a to przeciez OPEL - mysle, ze sekret tkwi wlasnie w tym serwisowaniu od poczatku do konca, bez oszczedzania :wink:

Opublikowano

Skrzynia powinna wrzucac biegi plynnie, bez szarpniec, po ostrzejszej jezdzie w trybie 'sport' bez problemu powinien wchodzic wsteczny, warto sprawdzic kick-down, no i oczywiscie czy nie ma wyciekow oleju ze skrzyni.

W czasie jazdy ze skrzyni nie powinno byc slychac zadnego szumu, wycia, ani innych podejrzanych odglosow.

To chyba tyle, co mozna sprawdzic bez rozbierania skrzyni.

E34 540i, jezeli jest w idealnym stanie, nawet z takim przebiegiem jest 'grzechu wart' ;).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Skrzynia powinna wrzucac biegi plynnie, bez szarpniec, po ostrzejszej jezdzie w trybie 'sport' bez problemu powinien wchodzic wsteczny, warto sprawdzic kick-down, no i oczywiscie czy nie ma wyciekow oleju ze skrzyni.

W czasie jazdy ze skrzyni nie powinno byc slychac zadnego szumu, wycia, ani innych podejrzanych odglosow.

To chyba tyle, co mozna sprawdzic bez rozbierania skrzyni.

E34 540i, jezeli jest w idealnym stanie, nawet z takim przebiegiem jest 'grzechu wart' ;).

 

Sprawdzałem skrzynię na różne sposoby, kickdowny, sprawdzanie ew. szarpania przy zmianie z D na R na postoju, słuchałem podejrzanych odgłosów, czekałem na jakieś ślizgnięcie się biegu, no ale NIC, dosłownie NIC się nie działo, wycieków nie ma. Skrzynia pracuje po prostu jak marzenie, a akurat z automatami jakieś tam doświadczenie mam. Jeszcze tylko pod komputer auto nie było podpinane. Jeśli na kompie okaże się, że wszystko jest gut, to chyba sobie to autko sprawię, kichać przebieg, nie wierzę w 100 tysięcy w 15 lat ;)

Opublikowano
Nie zdziwilbym sie gdyby 80% e34 na allegro mialo minimum 300 tys km w rzeczywistosci. Piszesz ze auto to ideal, wiec nie szukaj dziury w calym tylko kupuj. Albo kup trupa z przebiegiem 150tys km cofnietym z 450tys serwisowanego ostatni raz 10 lat temu. Jesli cyferki na licznikach, ktore kazdy szanujacy sie handlarz "przekreca" sa tak wazne dla Ciebie to cofnij sobie z tych 340tys na 50tys...
Opublikowano
Widac po kascie, ze ktos dbal o to auto, trzyma linie, nie ma rys, wyglada na zdrowe. Ja bym bral. Mi osobiscie nie pasuje automat bo wolalbym 6-cio biegowke, ale w takim stanie moze bym sie skusil na automat.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Zainteresuj się raczej skrzynią bo to najsłabszy element tego modelu - słynna 5HP30.

Bo użytkownicy tej skrzyni robią znaczący błąd - nie wymieniają w niej oleju i filtra. Ja wymieniłem i skrzynia chodzi rewelacyjnie a mam 238 tys km przebiegu - koszt to niestety ~1000 zł.

pozdrawiam

mavic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.