Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam zamiar kupic bmw e46 320d 99r i chcialbym sie dowiedziec czy turbina zalacza sie od razu czy dopiero przy ok 2-3 tys. obrotow i czy mozna wymienic radio kasetowe na radio z cd i ile to moze kosztowac oraz co ten model ma na wyposazeniu w standardzie. mam nadzieje ze sie nie zawiode na tej marce w koncu to BMW .Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi
Opublikowano

Jeśli wybierzesz dobry egzemplarz (tzn nie bity nie topiony itp.), to gwarantuję, że się nie zawiedziesz...

Jazda tym samochodem to za kazdym razem wielka przyjemność... co prawda trzeba o niego dbać bardziej niż o kobietę i czasem nie żałować srodków finansowych, ale on ci zawsze to wynagrodzi.

 

U mnie samochód zaczyna jechać od 2 tysięcy, a kończy na 3,5.

Odnośnie wymiany radia, to nie polecam.... po co kusić złodzieja, a na nowym radiu z CD z tego co wiem mp3 itak nie posluchasz...

Natomiast polecam takie ustrojstwo, które symuluje wirtualną zmieniarkę CD: http://www.cartft.com/catalog/il/659 ,

a wejście ma na zwyklego jack-a, więć podłączysz wszystko :)

 

Wyposażenie jest dość szerokie: klimatronic, komputer, kontrola stanu oświetlenia pojazdu, elektryczne szyby przednie, fajne radyjko i całkiem fajne głośniki, dogrzewacz silnika +opcja: xenony, czujnik deszczu, demontowalny hak, skóra i jeszcze parę innych....

 

To auto mam prawie rok, a ciągle mnie zaskakuje (oczywiście na +).

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Opublikowano
rozumiem ze ten dogrzewacz to webasto a co oznacza ta opcja czyzby np zdalne sterowanie i ogrzewanie wnetrza?
Opublikowano

"opcja" dotyczy tego co jest napisane dalej, czyli wyposażenie opcjonalne :)

 

Odnosnie tego Webasto to zdania są podzielone...

Na forum słyszałem głosy, że można z panelu klimy ustawić tak, żeby grzał na postoju (mi się to nigdy nie udało), natomiast w serwisie mówią, że jest to tylko dogrzewacz silnika, który ma za zadanie podgrzać płyn chłodniczy przed uruchomieniem.

Odpala sie to automatycznie po otwarciu samochodu z pilota i burczy z 30sekund...

 

Z drugiej strony to myślę, że jest możliwość założenia zewnętrznego zdalnego sterowania tym urządzeniem np w firmie Webasto i wtedy powinien chyba grzać na postoju :)

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Opublikowano
U mnie samochód zaczyna jechać od 2 tysięcy, a kończy na 3,5.

 

tylko do 3500 ciągnie ?? nie wiem , może mam inny silnik bo po lifcie ale mój leci na 4500 spokojnie , przy kick downie a 5 bieg wbija dopiero przy 190km/h - przecież też mam 2.0d :mrgreen:

Opublikowano

tylko do 3500 ciągnie ?? nie wiem , może mam inny silnik bo po lifcie ale mój leci na 4500 spokojnie , przy kick downie a 5 bieg wbija dopiero przy 190km/h - przecież też mam 2.0d :mrgreen:

 

Ciągnie i dalej spokojnie do 4,5tys, ale przy 2-3,5tys czuć największe depnięcie..... później to już tylko kontynuacja :)

Masz silnik z 2 edycji, który jest o 14KM mocniejszy, poza tym ja mam manuala, więc jakaś różnica napewno jest :norty:

 

A odnośnie Webasto to musze nad tym zestawem pomyśleć.

Montował ktoś sobie ten zestaw z pilotami ?

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Opublikowano
Skoro ma auto z 99 roku to ma silnik M47 136KM a nie z drugiej edycji M47N 150KM. :nienie:

 

Ja mam furke z 1999, ale on z tego co widze z 2002 wiec juz z pewnością 2-ga edycja. :norty:

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Opublikowano
dokładnie , w serii miała 150KM , teraz jest po moodzie u Master'sa więc może też dlatego , wcześniej tego nie próbowałem , teraz kręci na czerwone pole na początek , jak mi się udało zauważyć to coś ok 4700obr/min i zmiana biegu , to wszystko jest na tiptroniku po przestawieniu na sekwencyjną zmianę - i tak sam zmieni bieg jak ja nie zdążę :mrgreen: na automacie już mniej kręci ale i tak powyżej 4000
Opublikowano
Turbina w M47 zalacza sie przy okolo 1600 obrotach. Ciagnie, tak jak mowil przedmowca, od okolo 2000 do 3500, pozniej wykres mocno leci w dol. U mnie po programie turbina zalacza sie przy okolo 1200 obrotach i mniej wiecej od 1500 zaczyna ladnie ciagnac, a wykres praktycznie caly czas trzyma az do 4500 obrotow.
I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
Turbina w M47 zalacza sie przy okolo 1600 obrotach. Ciagnie, tak jak mowil przedmowca, od okolo 2000 do 3500, pozniej wykres mocno leci w dol. U mnie po programie turbina zalacza sie przy okolo 1200 obrotach i mniej wiecej od 1500 zaczyna ladnie ciagnac, a wykres praktycznie caly czas trzyma az do 4500 obrotow.

 

Jak to wyczuć kiedy sie załącza ? bo mi wydaje się że ona i tak pracuje cały czas tylko na wolnych obrotach , u mnie też daje do 4500 a na sekwencyjnym przekracza 4500obr/min

Opublikowano
Nie wiem jak się ma do tego turbo, ale własnie sprawdzałem na 4 biegu ciągnąłem do 4500- tak kawałek przed czerwonym polem mając 170 na budziku- ciągnęło cały czas przyzwoicie- nie czułem wielkiej róznicy w zakresie 3500-4000 a 4000-4500 a turbiny faktycznie przez ten wiatr nie słychać :D
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
no to tak jak i u mnie po moodzie tylko mi automat wrzuca przy ok 180km/h i lekko ponad 4500 obr/min , już na czerwonym polu na początku - to na sekwencyjnej skrzyni , na automacie ciągnie do ok 4500
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma czegoś takiego jak załączanie turbiny przy konkretnych obrotach. Jak jedziemy sobie jak stare dziatki i pyrkamy to żaluzje (VNT - Variable Nozzle Turbine) są bardziej ustawione prostopadle do strumienia spalin i większą część spalin kierują do wydechu. Jak depniemy to nie zależnie od prędkości obrotowej silnika żaluzje się otwierają tak, że spaliny są kierowane na wirniki. To, co wy odczuwacie jak "załączanie" (jak dla mnie to nie ma takiego pojęcia odnośnie działania turbosprężarki) turbiny to moment, w którym spaliny mają taką energię by efektywnie napędzić wirnik, który z drugiej strony da nadciśnienie w dolocie. Nadciśnienie poprzez przepływomierz widzi komp i wie, że może spalić więcej paliwa i odczuwamy to jako przyśpieszenie.

 

W planach mam montaż analogowego wskaźnika ciśnienia w dolocie to może jakiś filmik wrzucę, na którym będzie widać wzrost ciśnienia w funkcji obrotów silnika.

Opublikowano
Mam wykres, ale nie mam czasu zeby zeskanowac i wrzucic. Postaram sie to zrobic w najblizszym czasie :)
I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano

Ja zapodałem aparatem , makro ustawiłem... i zobaczcie jak ładnie- nawet sie doczytaliście :-))

@TUDM- cenna uwaga. faktycznie do tej pory miałem odmienne wyobrażenie :D A wiesz może jak sprawdzic to cisnienie doładowania?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego, co pamiętam to da się przez OBD, podczas jazdy.

 

Ale najlepszymi metodami pomiarowymi są pomiary empiryczne dlatego planuję wskaźnik ciśnienia doładowania – tylko muszę się dobrze do tematu przygotować a czasu na wszystko za mało.

Opublikowano

Witam

A jest możliwe programowanie OBC w 320d? Chodzi mi o błędy w chwilowym spalaniu itp?

Podobno jest mozliwość wywołania ukrytych f-cji.?

Opublikowano
sory za pytanie mam E46 po lifcie z 2002r sprowadzony 320D ale najsłabsza wersja 85KW czyli 115KM jeździ się dość przyjemnie ale pytanie co to za odmiana silnika ? ta sama co 150km tylko okrojona ze względu na przepisy w niemczech?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.