Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam delikatny luz na maglownicy, lekko stuka jak poruszam kierownica w lewo i w prawo. Luz na kole kierownicy jest minimalny, moze z 1cm, max 2cm. Luz jest bardzo maly, samochod ma 150,000km przebiegu i cale zawieszenie jest w super stanie.

Z tego co wyczytalem na forum, to w pewnym stopniu mozna luz kasowac, sruba regulacyjna, gdzies na maglownicy? Kilka osob pisalo o czyms takim w e34, ale nigdzie nie znalazlem nic na temat e39.

Czy moze ktos cos takiego robil w e39? Czy lepiej tego nie dotykac, i ratuje mnie tylko regeneracja?

Edytowane przez kris_big
Opublikowano

1. Nie masz maglownicy tylko przekładnię.

2. Regulacja nie jest trudna ale jeżeli nigdy tego nie robiłeś to lepiej podjedź do jakiegoś zaufanego warsztatu.

Piszę o "zaufanym" bo inaczej na 100% powiedzą Ci, że regeneracja jest niezbędna itd.

3. Jeżeli masz taki luz na wyłączonym silniku to tak ma być. Nie może być luzu na odpalonym.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Bartek, dzieki za odpowiedz. Widze po Twoim podpisie ze masz 540i, a Twoja 540i ma inna przekladnie niz moja 523i.

 

1. Nie masz maglownicy tylko przekładnię.

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DD31&mospid=47539&hg=32&fg=10

 

2. Regulacja nie jest trudna ale jeżeli nigdy tego nie robiłeś to lepiej podjedź do jakiegoś zaufanego warsztatu.

Piszę o "zaufanym" bo inaczej na 100% powiedzą Ci, że regeneracja jest niezbędna itd.

No wlasnie, masz racje dlatego pytam, bylem w jednym miejscu sprawdzalem sobie geometrie i ogolnie zawieszenie, wszystko jest super tylko twierdza ze mam maly luz na maglownicy. Oczywiscie zaproponowali mi regeneracje maglownicy :D Pytam na forum bo moim skromnym zdaniem powinna byc jakas regulacja, jakies ustwienie tego elementu, jakies kasowanie luzu. Przekladnia jest w bardzo dobrym stanie, nic nie cieknie, nic sie nie zacina, pracuje bardzo lekko. Nie chcial bym tego wyciagac i regenerowac, i po cichu licze ze mozna cos z tym zrobic.

 

3. Jeżeli masz taki luz na wyłączonym silniku to tak ma być. Nie może być luzu na odpalonym.

A to musze sprawdzic bo do konca nie jestem pewien.

Opublikowano

Czy na prawdę nikt nie miał do czynienia z maglownica w E39?

Przecież tak zwana regeneracja dotyczy tylko wymiany uszczelnień, nic więcej, jak listwa kiepska to nic juz jej nie pomorze. Przecież jak nie cieknie, to wystarczy tylko to wyregulować! Czy na prawdę nikt tego nie robił :?: Tylko wszyscy robili regeneracje :cry2:

Opublikowano
Jest regulacja mniej więcej na środku maglownicy. Robił mi to mechanik ponad rok temu, przed regulacją był delikatnie wyczuwalny luz na kołach.
Opublikowano
Jest regulacja mniej więcej na środku maglownicy. Robił mi to mechanik ponad rok temu, przed regulacją był delikatnie wyczuwalny luz na kołach.

 

WITAM

U MNIE W E39 2001 ROK ZROBIłEM CAłE ZAWIESZENIE Z HAMULCAMI I DALEJ ODCZUWAM STUKANIE Z LEWEJ STRONY I PO CICHU MYśLę żE TO PRZEKłADNIA KIEROWNICZA, A JESZCZE JAK ZASUWAM TAK OKOłO 120 KM/H I HAMUJE TO ODCZUWAM JAKBY TROSZKE MYSZKOWAłA PO DRODZE POMóżCIE CO TO MOżE BYć?

Opublikowano

w sobote troche pogrzebalem przy maglownicy :) (jedna sruba :oops: )

Trzeba bardzo uwazac z ta sruba na maglownicy, zeby za mocno nie dokrecic bo inaczej kierownica nie bedzie odbijac. Zrobilem sobie markerem znaki i to co przekrecilem to moze jakies 3-4mm po obwodzie, wiecej sie nie dalo bo juz nie chciala kierownica odbijac. Mysle ze jest spoko, ale cudow to sie tak nie zdziala jak maglownica bedzie juz zuzyta to chyba zostaje tylko przetoczenie listwy :cry2:

Czy ktos sie moze orientuje jaki luz powinien byc na kole kierownicy, bo bez luzu czyli na "zero" to chyba nie powinno byc bo kazde drgniecie kierownicy bedzie skrecac samochod???

Opublikowano
Jest regulacja mniej więcej na środku maglownicy. Robił mi to mechanik ponad rok temu, przed regulacją był delikatnie wyczuwalny luz na kołach.

 

WITAM

U MNIE W E39 2001 ROK ZROBIłEM CAłE ZAWIESZENIE Z HAMULCAMI I DALEJ ODCZUWAM STUKANIE Z LEWEJ STRONY I PO CICHU MYśLę żE TO PRZEKłADNIA KIEROWNICZA, A JESZCZE JAK ZASUWAM TAK OKOłO 120 KM/H I HAMUJE TO ODCZUWAM JAKBY TROSZKE MYSZKOWAłA PO DRODZE POMóżCIE CO TO MOżE BYć?

 

"Caps Look" się zaciął, proponuję sprawdzić przed pisaniem i nienadużywać, bo to jest sprzeczne z zasadami. :nienie:

Opublikowano
luz na kierownicy powinien max wynosic 15 procet

 

15%, ale czego? obwodu kola kierownicy? A moze 15 stopni?

Krzysio, czy moglbys sprecyzowac?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
w sobote troche pogrzebalem przy maglownicy :) (jedna sruba :oops: )

Cześć,

Czy możesz napisać którą śrubą regulowałeś luz? Moja maglownica była regenerowana i nie ma żadnych luzów ale z tego co wiem jest za mało skręcona bo byle nierówność na jezdni szarpie kierownicą. Jest po prostu za lużno i odbija aż za dobrze. W moich poprzednich samochodach tylko duże nierówności mogły poruszać kierownicą a w obecnym byle kamień jest w stanie ją poruszyć. Chciałbym zaeksperymentować.

Pozdrawiam

Hazell
Opublikowano

Chciałbym zaeksperymentować.

Pozdrawiam

 

Tylko pamiętaj że jak za mocna skręcisz to kierownica nie będzie odbijać po zakręcie

 

pozdrawaim

Opublikowano

Będę pamiętał, skręcę tylko o 1mm... lub 2... :)

 

Przed regeneracją magiel był skręcony na maksa (u poprzedniego właściciela), kierownica nie odbijała a luz był jak jasna cholera - wiem już czym pachnie za mocne skręcenie :roll:

Hazell
Opublikowano

kilka slow co do tego magla,

Najlepiej zrob sobie jakis slad na srubie tak zeby pamietac ustawienia poczatkowe, zeby moc w razie problemow wrocic.

Ja u siebie troche skrecilem magiel, ale bardzo niewiele (tak moze z 2-3mm, na prawde minimalnie), ale i tak luzow nie skaskowalem. Bylo troche lepiej ale bez regeneracji sie nie obejdzie.

Mysle, ze to jest tak, ze jak jest minimalny luz to moze pomoc, ale jak juz magiel zacznie stukac to juz jest po temacie :cry2:

Ostatnio slyszalem, ciekawa opinie na temat magla w e39, ze co jakis czas warto go minimalnie skrecac a wtedy pojezdzi dluzej. Mysle ze to moze miec sens, u mnie niestety magiel tak sie wybil ze skrecenie spowodowalo glownie ciezsze krecenie kierownica, ale luzu za bardzo nie skasowalo.

Opublikowano
ze skrecenie spowodowalo glownie ciezsze krecenie kierownica, ale luzu za bardzo nie skasowalo.

Dokładnie tak zachowywał się magiel u mnie przed regeneracją. Teraz magiel nie puka ani nie ma luzów tylko za lekko wszystko chodzi :)

http://www.hydrosystem.pl/usterki.html - tutaj opisali, że przyczyną "W czasie kierowania, koło kierownicy podlega silnym uderzeniom" jest m.in. "Za duży luz..." Wszystko inne jest u mnie sprawdzone, luz łożyska też odrzucam jako że magiel świeżo zregenerowany.

Pozdrawiam

Aha, nie napisałeś mi jeszcze gdzie jest ta śruba w E39... :)

Hazell
Opublikowano
trzeba zdjac plyte pod silnikiem, i jak patrzysz na samochod z przodu to jest tak jakby na przedluzeniu drazka kierownicy, po prawej stronie obok silnika (patrzac na samochod od przodu)
Opublikowano

trzeba zdjąć osłonę pod silnikiem i kluczem nasadowym 17 przekręcić około 1/8 obrotu (+/-) najlepiej doświadczalnie

http://image.bayimg.com/dagcgaabp.jpg

Opublikowano
W moim bolidzie musiałem zregenerować magiel, bo wytarła się listwa zębata na odcinku ok 15mm. Nic nie pomogło dokręcenie śruby, bo dalej stukało :duh: . Gość od regeneracji mówił, że zabiłem maglownice szerokimi kołami :twisted2: (4x 245/40/18)
Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Opublikowano
Gość od regeneracji mówił, że zabiłem maglownice szerokimi kołami :twisted2: (4x 245/40/18)

 

No na naszych drogach to taki właśnie jest efekt upiękrzania samochodu :mad2:

Opublikowano

Wymieniłem wahacze górne z przodu i wydaje mi się, że efekt szarpania kierownicą ustał... Fakt, że wahacze były w strasznym stanie. Mimo wszystko może jeszcze zaeksperymentuję :)

Dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam

Hazell

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.