Skocz do zawartości

Zakup,jak eksploatacja 530d??


kwiato

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Rozbiłem niedawno autko Audi A6 C4 2.5TDI(pieciocylindrowy 140KM) Avant quattro. Fajne było :( i zastanawiam się nad zakupem 530d.

 

http://img248.imageshack.us/img248/40/nabmwqb9.png

takia była, pełna opcja.

 

Mam nadzieje że fani Buni mnie za to że jestem fanem quattro nie ukatrupią :oops:

A więc miałem Audi z dobrym silnikiem, rozbiłem i co teraz?? Audi po 1997roku(C5) czyli po moim silniku nie ma już dobrego dieasla powyżej 2.0. w przedziale do 40 tyś zł

Chyba każdy słyszał o awaryjnośći V6 2.5TDI i jest to prawda. Lecące wałki, siadające pompy itd. Dlatego zaczołem sie zastanawiac nad 530 d(mój staruszek ma 320d często nim jeżdze,ale jak dla mnie 3 to za małe,ale silnik jest naprawde super pod wieloma względami,jeżeli taki sam jest 3.0d pod względem bezawaryjności to nawet bym się niezastanawiał)

 

Z tego co troche tu pokopałem forum to wiele osób miało jakieś problemy z 3.0d.Chodzi mi o historie że nie pali jak jest ciepła i zdiagnozowanie dlaczego było wielkim problemem itd. ale także to że podobno jest to delikatne auto a to że jest to swego rodzaju majtersztyk to ma się tam co psuć. Chodzi mi tu o elektronike.

Prosiłbym was o wszelkie info o tym silniku, jak sie sprawuje ile pali itd.

 

Moje A6 w trasie brało 6,5l przy 130km/h, a w mieście z racji Quattro i wagi 1780 10-11l. I naprawde było bezawaryjne(silnik AEL).

 

Dzięki z góry za odpowiedz.

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Faktycznie 2.5 tdi jest usterkowy na pewno bardziej uznawany za taki w porownaniu do 3.0d bmw. To co tu widac na forum to problemy bo zwykle o nich sie tu rozmawia a ze w tym samochodzi szczegolnie po liftingu wiekszosc ma 3.0 d to tyle jest tu opisow problemow. Ja swojego kupilem tydzien temu w Niemczech. Kiedy usiadlem w nim to odplynalem. Niestety po 4 dniach moj usmiech sie skonczyl - padlo turbo. Od kupna za granica do padniecia przejechal ponad 3000 KM i ma w tym momencie ok 196tkm. Zalamala mnie ta usterka jednak przy tym przebiegu nie uwazam to za wielki problem, ale ze od razu? -- ehhhhhh. Tak czy tak mysle o tym aby znow ruszyc. 2.0d z 3-ki sa bardziej usterkowe. Generalnie polecam ten samochod

Wstrzasaj i kasaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witaj

czy porównywać silnik 2,5 tdi z 3,0 d w bmw to wystarczy stanąć obok i posłuchać ich pracy i sam stwierdzisz który jest lepszy... może trochę przesadzam ale kultura pracy wydaje mi sie dużo lepsza w bmw. a o sam samochód to ja nie chcę nawet e60, bo moja e39 wydaje mi sie bardziej dopieszczona. teraz nawet bmw oszczędza na materiałach i ponoć ten recykling to powoduje, ale musisz sie sam przejechać taką bunią z 3,0 dislem i zobaczysz. pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jeżeli chodzi o kulture pracy to nie ma porównania, kiedyś starszego na coś takiego kreciłem, ale za miedzą jak był nie było wtedy za bardzo tych aut akurat i wzioł to co było(w Belgi)

 

Chciałbym tylko żeby było jeszcze tak bezawaryjne jak stary poczciwy pięciocylindrowiec Audi 2.5. :wink: (bo V6 od 97 w Audi to totalny kibel, bardzo awaryjny)

Bo uważam to za pewnego rodzaju majstersztyk BMW ale wiem że jest tam bardzo dużo elektroniki(bo aby osiągnąć taki wynik musieli tak zrobić) która może przysparzać kłopotów, a części są napewno bardzo drogie. Jeżeli miałoby to się spisywać bez problemów wziołbym to.

 

P.S. No i w BMW nie ma quattro :( a jeżeli nawet jest ten X to nie jest to stały napęd tylko załączany i jak tym jeździłem w 3-ce to bardzo duże opóźnienie załączania było odczuwalne.

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jeżeli chodzi o kulture pracy to nie ma porównania, kiedyś starszego na coś takiego kreciłem, ale za miedzą jak był nie było wtedy za bardzo tych aut akurat i wzioł to co było(w Belgi)

 

Chciałbym tylko żeby było jeszcze tak bezawaryjne jak stary poczciwy pięciocylindrowiec Audi 2.5. :wink: (bo V6 od 97 w Audi to totalny kibel, bardzo awaryjny)

Bo uważam to za pewnego rodzaju majstersztyk BMW ale wiem że jest tam bardzo dużo elektroniki(bo aby osiągnąć taki wynik musieli tak zrobić) która może przysparzać kłopotów, a części są napewno bardzo drogie. Jeżeli miałoby to się spisywać bez problemów wziołbym to.

 

P.S. No i w BMW nie ma quattro :( a jeżeli nawet jest ten X to nie jest to stały napęd tylko załączany i jak tym jeździłem w 3-ce to bardzo duże opóźnienie załączania było odczuwalne.

 

co do czesci to mysle ze audi ma drosze niz bmw, spalanie porownywalne jest

 

co do awaryjnosci elektroniki w 530d to nie wiem - do tej pory nie spotkalem sie z tym u siebie

 

moim zdaniem nawazniejsza sprawa to oprocz oczywiscie stanu ogolnego autka ktore kupujesz jest turbina i wtryski bo to sa sprawy ktore moga pasc najszybciej w tym aucie [uzywanym]

 

w kadym razie polecam :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doświadczenie z silnikiem 3.0d w 3 jak i w 5 mam bo takie auta mam w domu. Samochody mało awaryjne, przynajmniej moja e39. Automat 115 000 km pewne jak istnienie świata :) po prostu :) nic się nie działo. Samochód taki jak e39 3.0d musi być serwisowany regularnie, przynajmniej wymiany płynów czy filtrów. Nie mówię tu o zawieszeniu, bo to rzecz którą widać gołym okiem, nie da się tego podrobić, żeby sprzedać, albo coś tłucze albo nie ;) jeśli chodzi o elektronikę nie spotkałem się z jakimiś problemami. Mogę śmiało polecić e39 w 3.0d.

 

P.S.

Ja jeszcze swoją dodatkowo chipowałem i po chipie zaczęła mniej palić o jakieś 1.5 litra ropki :)

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Swoja 530 d mam od 5 miesięcy ,super samochód naprawde .Silnik bajera ,fakt ze pali srednio około 9 literków ale cos za coś .Co do tylnego napędu miałem obawy, ale po wyprawie nad Bałtyk i jezdzie w deszczu ,kałużach i cięzkim błocie naprawde ok.Miałem kupic Audii Allroada oglądałem 3 ale jak nie bite ,to przejechane ponad 200 tys. przez 4 lata .Wybrałem Bunie i chyba pozostane przy BMW.Kupiłem i sprowadziłem sam z Niemczech a znalazłem na Mobile ,bez pośredników i naciagaczy .

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się wahasz kup Audi, sam miałem kiedyś na silniku AEL z 6 biegową skrzynią tylko w sedanie - nie narzekałem no i co najważniejsze odsprzedaż Audi a Bmw jest nieporównywalna / po Audi to ci o 3 w nocy przyjadą żeby kupić a Bemka będzie stać tygodniami i pies z kulaw nogą się nie zapyta

 

z Bmw jest tak, że jak będziesz coś potrzebować to nic nie dostaniesz, albo będziesz przepłacać, ostatnio składałem 535 z V8 z 2001 , do takiego auta nikt nic nie ma oprócz kilku nikomu nie potrzebnych części , wszystko musiałem kupić na salonie w Goerlitz / w Polsce przelicznik cenowy z euro na pln jest taki że 1 euro równa się 6,5 pln/, masakra - wyszedłem na tym jak ....

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszecie warto się skusić i szczerze mówiąc jest to w tej chwili jedyna alternatywa na dieslea powyżej 2.0 dobrej marki, bo audi skopało silniki Tdi silnikiem V6,a beema Tds tez nie ma pochlebnych recenzji(w najblizszej rodzinie były dwie i jedna była bardzo awaryjna a druga też nie była najlepsza)

 

I e39 mi sie bardzo podoba, no i w końcu 184km to nie mało.

 

Pozdrawiam

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszecie warto się skusić i szczerze mówiąc jest to w tej chwili jedyna alternatywa na dieslea powyżej 2.0 dobrej marki, bo audi skopało silniki Tdi silnikiem V6,a beema Tds tez nie ma pochlebnych recenzji(w najblizszej rodzinie były dwie i jedna była bardzo awaryjna a druga też nie była najlepsza)

 

I e39 mi sie bardzo podoba, no i w końcu 184km to nie mało.

 

Pozdrawiam

 

do tego polecam podkrecic soft samochodu tak na spokojnie do 220 konii i 480 Nm i wyprzedzenie tira na tasie to nie problem :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszecie warto się skusić i szczerze mówiąc jest to w tej chwili jedyna alternatywa na dieslea powyżej 2.0 dobrej marki, bo audi skopało silniki Tdi silnikiem V6,a beema Tds tez nie ma pochlebnych recenzji(w najblizszej rodzinie były dwie i jedna była bardzo awaryjna a druga też nie była najlepsza)

 

I e39 mi sie bardzo podoba, no i w końcu 184km to nie mało.

 

Pozdrawiam

KWIATO KWIATO KWIATO. Co się dzieje z tym Audi :twisted2: :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Swoja pieknosc przywiozlem osobiscie z Niemiec. Zadbana z ksiazka serwisowa 150tys. najechane. Wszystko bylo ok zrobilem 10 tys. kilometrow i...stracila moc :doh: Rozpedzala sie do setki w 14sek. Wymienilem przeplywomierz (oryginalny ok1400zl w ASO) i nic. Meczyli sie z tym mechanicy i rozkladali rece. Nie fajnie jest jak masz 3.0d a objezdza Cie jakis Ford czy Peugeot. Nikt nie potrafil wytlumaczyc dlaczego tak jest, jak byla zimna to jako tako jechala a jak juz zlapala temperature to dno kompletne. Wkoncu we Wroclawiu zmienili mi ustawienia turbiny i wkoncu zaczela jezdzic. Nie wiem czy to bylo calkowite wyeliminowanie usterki czy tylko polsrodek ale juz dawala rade. Narazie sie na szczescie nic nie dzieje.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

posiadam 530d z 2000r z kwietnia przed liftem silnik /fabrycznie/135 kw

po wirusie 165 kw i 470 Nm jazda tym samochodem to czysta przyjemność awaryjność praktycznie żadna nie mogę się zgodzić z przedmówcami że turbina w 3.0d jest delikatna ponieważ jest przewidziana na 700 000 km bezawaryjnej pracy /przy normalnej eksploaracji/ silnika natomiast co do wtryskiwaczy to niestety prawda i po przebiegu 250-300 tyś km można sie spodziewać rychłego zakończenia współpracy wtrysków z resztą silnika.

koszt wtyskiwaczy niestety nie jest mały bo 1szt to wydatek rzędu 1000-1400 pln zależy gdzie kupimy /cena nowego/

Ale wiem że wtryski można sprawdzić przed zakupem samochodu więc to jest do obejścia

pozdrawiam Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

moze i producent chcialby, zeby turbo wytrzymalo 700k km, rozmawialem z pracownikiem Garetta (chyba tak sie pisze), powiedzial, ze turbo w e39 530d pada najczesciej przy 150-200k km

 

sam sie zastanawiam czy nie wymienic (mam 227k km) na wszelki wypadek, zanim samo sie rozwali i narobi klopotu...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bono

 

mozliwe ze to dobry pomysl oddac turbo do odpowiedniego zakladu - koszty niewspolmiernie nizsze niz w przypadku kiedy padnie na dobre - w wawie raczej są firmy ktore się tym profesjonalnie zajmują

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem swojąz pewnego źródła. Orginalne 180tyś sprawdzane w serwisie. Wymieniłem całą zawieche i okazało się że mimo iż były narazie tylko delikatne stuki to zawiecha była od nowości nie ruszana bo wszędzie był rok produkcji taki sam jak auta.

I mam zonka

Z VINu wyszło po sprawdzeniu bazy danych że mój silnik ma moc 140 cośtam kw??

Jak to możliwe skoro auto jest z listopada 1999??

Ogólnie polecam. Ceny części eksploatacyjnych KOSMOS w porównaniu do A6 C4 AELa ale i tak fajna zabawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jesli mialbym cos robic, to raczej wstawie nowa turbine - koszt ponizej 4k zl

 

nowa turbina to raczej jakos pow 5000 PLN z tego co slyszalem

 

za 3,3 tys netto u autoryzowanego dilera - ktos pisal na forum, ze kupil za tyle (czyli jako brutto) tylko musial zostawic swoja stara

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
moze i producent chcialby, zeby turbo wytrzymalo 700k km, rozmawialem z pracownikiem Garetta (chyba tak sie pisze), powiedzial, ze turbo w e39 530d pada najczesciej przy 150-200k km

 

sam sie zastanawiam czy nie wymienic (mam 227k km) na wszelki wypadek, zanim samo sie rozwali i narobi klopotu...

 

Producent moze by i chcial. Ja mialem bialy dym tydzien po kupieniu auta w Niemczech. Usmiech szybko mi zszedl z buzi hehe. Samochod jednak 200 tkm i mysle ze to nie zaden zly znak a normalny znak eksploatacji. Po 100 tkm to juz bym sie martwil co z nim robili poprzedni wlasciciele. Generalnie to po ok 200 tkm radze sie przygotowac do kosztow. W moim przypadku wszystko kosztowalo 2000 zl ( turbina regenerowana we Wroclawiu + filtr oleju, olej, filtr powietrza wymiana i wysylka ) + orginalny separator w AutoFus za 20 zl chyba. Dodam ze odeslali mi turbo od razu bo mieli i nie musialem czekac. Teraz przejechalem juz z 5000 KM i jestem zadowolony. Dbam

Wstrzasaj i kasaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i producent chcialby, zeby turbo wytrzymalo 700k km, rozmawialem z pracownikiem Garetta (chyba tak sie pisze), powiedzial, ze turbo w e39 530d pada najczesciej przy 150-200k km

 

sam sie zastanawiam czy nie wymienic (mam 227k km) na wszelki wypadek, zanim samo sie rozwali i narobi klopotu...

 

Producent moze by i chcial. Ja mialem bialy dym tydzien po kupieniu auta w Niemczech. Usmiech szybko mi zszedl z buzi hehe. Samochod jednak 200 tkm i mysle ze to nie zaden zly znak a normalny znak eksploatacji. Po 100 tkm to juz bym sie martwil co z nim robili poprzedni wlasciciele. Generalnie to po ok 200 tkm radze sie przygotowac do kosztow. W moim przypadku wszystko kosztowalo 2000 zl ( turbina regenerowana we Wroclawiu + filtr oleju, olej, filtr powietrza wymiana i wysylka ) + orginalny separator w AutoFus za 20 zl chyba. Dodam ze odeslali mi turbo od razu bo mieli i nie musialem czekac. Teraz przejechalem juz z 5000 KM i jestem zadowolony. Mialem to szczescie ze mi kumpel dal katalizator od swojej. On ma podkrecona do 245 konikow i nie potrzebny mu kat.

Wstrzasaj i kasaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski do 530d sprzedawane na sztuki? Chyba koncowki wtrysków. Tam jest common rail :mad2:

 

I cały zestaw właśnie kosztuje coś koło 1500 (coś koło tego, nie pamiętam ale jakiś czas temu pytałem bo myślałem że coś pada, ale wyszło na komputerze że to jakiś czujnik był i po sprawie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.