Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Właśnie zmieniłem warsztat na nieco lepszy i okazało się że w poprzednim

partacze założyli mi krótki sworzeń wachacza odwrotnie (tzn obrócony o 90

stopni wokół swojej osi). Czy poza szybszym zużyciem coś jeszcze może się

skopać? Bo nie wiem czy domagać się tylko zwrotu robocizny+ceny nowego

sworznia, czy coś więcej poleci w wyniku jego partactwa?

 

numerek 19

Edytowane przez BorsukWro
Opublikowano
a czy to jakas roznica? mialem sworznie w reku (zużyte) i chodzily w obie strony tak samo. takze 180 stopni wydaje mi sie nie robi roznicy. Ich budowa z tego co pamietam jest symetryczna.
Opublikowano
Przede wszystkim gratuluję fachowców ;) A tak na serio to teoretycznie nic się nie powinno dziać, sworzeń na pewno nie wyskoczy z wahacza i powinien działać normalnie co wynika z samej jego budowy, ale po coś ktoś go tak zaprojektował więc jeśli będziesz mógł to sobie to popraw. Pozdro.
Opublikowano

Ale jak obrócony??

 

Przeciez tam nie ma zadnych znacxzków na sworzniu jak go wprasowywac.

Przeciez on jest symetryczny.

Tez bede wymieniał i prosze o odpowiedzi czy naprawde jest jakies znaczenie jak go okrecisz????????

Opublikowano

Co wy sworznia w zyciu nie widzieliscie ? Zrobilem przed chwila fotke tak to wyglada dla tych co nie wiedza

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//images27.fotosik.pl/7/c33ca8716c3fcc9f.jpg

 

Podobno odwrotnie zalozony czyli blaszkami wystajacymi w kierunku kol, rownolegde do osi skraca jego zywotnosc.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

Dzięki za foto, nie wlazłem bo pogoda była nędzna.

Prawidłowo włożony to te blaszki równoległe do kół.

U mnie na prawym kole blaszki są prostopadle do płaszczyzny koła.

 

Dziś jadę do gościa i zasugeruję mu zwrot kosztów dwóch sworzni+robocizny.

A do jego sąsiada pójdę w sprawie wymiany płynów tak, że po 3 miesiącach

hamulcowy to woda a wspomagania to szlam....Se przyoszczędziłem parę zeta kurde....

Nigdy więcej warsztatów "tanich" i "blisko pracy"

Opublikowano

Witam. Prawidłowo zamontowane sworznie krótkie są ustawione blachami wzdłuż do kierunku jazdy a dodatkowo swoimi częściami wywiniętymi do wewnątrz auta.

Najważniejszy jest jednak prawidłowy montaż sworzni długich przy silniku ponieważ mają one kierunkowy charakter pracy i mogą pracowac tylko w jednej płaszczyźnie. Otwór w obudowie takiego sworznia jest owalny i jeśli zostanie zamontowany prostopadle do płaszczyzny w której być powinien zamontowany to ulegnie szybkiemu zniszczeniu a nawet może zostać złamany trzpień sworznia.

Opublikowano

Byłem u gościa. Oczywiście forsy mi nie chce oddać. Zaproponował że

wymieni co skopał. Że nowy sworzeń ma tam być to oczywiste. Jednak

czy sworznie takie wymienia się z obu stron naraz, czy starczy jeden?

 

Oba sworznie mam od stycznia, jakieś 5tyś km

 

loks obejrzałem sworzeń długi i jest okrągły, ma jedynie wcięcia, i

chyba naprawdę trzeba się uprzeć żeby włożyć go źle. Ale dzięki - na

wypadek gdyby właśnie największego upraciucha w mieście

sprawdzę czy nie skopał. Mówisz o tym koło cyfry 3?

Opublikowano

[quote name="obejrzałem sworzeń długi i jest okrągły' date=' ma jedynie wcięcia, i

chyba naprawdę trzeba się uprzeć żeby włożyć go źle. Ale dzięki - na

wypadek gdyby właśnie największego upraciucha w mieście

sprawdzę czy nie skopał. Mówisz o tym koło cyfry 3?

 

No raczej o tym przy cyfrze 5 ;-) Nie jest to coprawda sworzeń a tuleja wahacza... ale co mi tam ;-) Ona ma strzałkę (!) i inaczej nie da sie zamontować - ponoć, bo u mnie jest inaczej i pojutrze idzie to do wymiany!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.