Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktos z Was mial sposobnosc jechac za E60/E61 podczas gdy ten wykonal pelne hamowanie? Podczas tego typu manewru wlaczaja sie ponoc dodatkowe swiatla hamowania (swiatla przeciwmgielne?) Moze to ktos potwierdzic Z WLASNEGO DOSWIADCZENIA?

 

Piotr

Opublikowano
ani awaryjne ani przeciwmgielne. W zwykłych E60 bez adaptacji zapalają się dwie zarówki stop w adaptacji w normlanym zapala się jedna zarówka przy mocnym dwie. Ja mam w swojej własnie światełka stopu adaptacyjne
Opublikowano
ani awaryjne ani przeciwmgielne. W zwykłych E60 bez adaptacji zapalają się dwie zarówki stop w adaptacji w normlanym zapala się jedna zarówka przy mocnym dwie. Ja mam w swojej własnie światełka stopu adaptacyjne

 

Z tego co wiem to nie ma "zwyklych" i "niezwyklych" E60 :mrgreen: Funkcje te posiadaja ponoc wszystkie E60... tyle tylko, ze troche trudno to sprawdzic :lol: Dlatego pytalem czy ktos to WIDZIAL w akcji.

 

Piotr

Opublikowano
W momencie hamowania zapalają się dodatkowe światła stop, reflektory adaptacyjne to tylko reflektory przednie czyli skrętne.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
piotr_hbh mylisz się kolego nie wszystkie.... zapewniam Cie ze to dodatkowy punkt wyposazenia dodatkowego a dokładnie nazywa się to dwustopniowe światła stop. Jesli swiecą Ci odrazu dwie zarówki od stopu to nie masz dwustopniowych świateł
Opublikowano
W momencie hamowania zapalają się dodatkowe światła stop, reflektory adaptacyjne to tylko reflektory przednie czyli skrętne.

 

Watek nie jest o reflektorach lecz o swiatlach stopu.

Przymiotnik "adaptacyjny" (nie "adapcyjny" jak omylkowo napisalem) znajduje zastosowanie nie tylko w wypadku reflektorow (oryg. "adaptives Kurvenlicht") lecz rowniez w przypadku swiatel stopu (oryg. "adaptives Bremslicht") oraz w wielu innych wypadkach gdy sterowane systemy zmieniaja sie samoczynnie w zaleznosci od warunkow.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_adaptacyjny

Opublikowano
piotr_hbh mylisz się kolego nie wszystkie.... zapewniam Cie ze to dodatkowy punkt wyposazenia dodatkowego a dokładnie nazywa się to dwustopniowe światła stop. Jesli swiecą Ci odrazu dwie zarówki od stopu to nie masz dwustopniowych świateł

 

Zapewniam Cie kolego, ze sie nie myle :lol: Wszystkie E60 i E61 od poczatku ich produkcji wyposazone sa w adaptacyjne swiatla stopu. W niektorych egzemplarzach (chodzi o te z poczatku produkcji) swiatla te nie sa zaktywizowane (ustawienie w software) gdyz w 2003 i 2004 roku w niektorych krajach (np. Niemcy) tego typu swiatla nie byly dozwolone w przepisach homologacyjnych. Nawet jednak w tych egzemplarzach swiatla te mozna zaktywizowac (odpowiednie ustawienia w oprogramowaniu).

 

Wracajac do tematu. Nadal nie ma odpowiedzi czy ktos widzial to "w akcji" Chodzi mi np. o takie detale: w jakich warunkach ten drugi stopien swiatel stopu sie wlacza (od jakiej predkosci, czy jest uzalezniony od ABS) i czy np. po takim "pelnym" hamowaniu (samochod juz sie zatrzymal a my nie zdjelismy jeszcze nogi z hamulca) to podwojne swiatlo pali sie nadal.

 

Piotr

Opublikowano

Witam!

 

Wiem na pewno że w moim e60 z 2003 (opcja bez adaptacyjnych z tyłu) w przypadku nagłego mocnego hamowania zapalają się awaryjne.

co do 2 żarówek po przeczytaniu tego postu napewno NIE!

 

Pozdrawiam.

  • 6 lat później...
Opublikowano

Kolega spojrzał na datę postów? Bo to już niezłe wykopaliska:)

A działanie świateł opisane jest w instrukcji - "Dwustopniowe światła stop"

Opublikowano

to nie mój filmik

 

U mnie działa to w nastepujacy sposób, światło stop naprzemiennie z przeciwmgielnymi +mrygajace 3 światło stop. Auto mam przed liftem i zwykłe żarówki wiec wolno światło wygasają więc cały efekt traci na wyglądzie bo światło się zlewa do tego świecą tylnie postojowe i wyglada to jak zwarcie na lampach - ogólnie leka kupa! chyba że nie świeciły by przeciwmgielne to efekt może wyglądał by dużo lepiej. Załacza się w momencie mocniejszego dochamowana bądź załączeniu się na śliskiej nawierzchni ABSu. Na zaśnieżonych bądź śliskich drogach załacza się prawie za każdym razem, zbyt często! Widzę to czasem w lusterku jak gość stoi za mną i mu się na twarzy odbija pulsujące światło awaryjnego hamowania :duh: po odpuszczeniu hamulca wszystko wraca do normy. Na własne życzenie aktywował mi to Dziqsek przy następnym kodowaniu wył. tą opcję.

Opublikowano
Lekka kupa to będzie jak inny kierowca zaparkuje tobie w bagażniku. Mię ma tu nic do dyskusji te światła ostrzegają w efektywny sposób zwłaszcza zimą widzę jak za mną inni kierowcy reagują dużo wcześniej na migające światła.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
nie było by kupą gdyby się wszystko nie zlewało, w nocy widać tylko że 3światło stop rofi efekt przy pozostałych za wolno wygasają żarówki. Przy LED ma to sens.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.