Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie od tygodnia jestem właścicielem bmw 3 1,8i 1996r. BMW chodziła głośno i spojrzałem pod spód, a tam brak kata i środkowego,tylko wspawana rura i końcowy. Wymieniłem końcowy-ASMET -/280zł/ i furka zcichła, ale chciałbym aby pracowała jeszcze nieco ciszej . Co dobrać jako środkowy tłumik.Pozdrawiam
Opublikowano
Katalizator założyć.

 

Tak by było najlepiej ale wiadomo że nikt tak nie zrobi :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Witam ponownie .Kombinowałem,kombinowałem i nic nie wykombinowałem. Może ktoś miał podobny problem . Chodzi mi jakiego dokładnie użyć tłumika środkowego/nawet na wspaw/ aby samochodzik nieco ucichł /naturalnie w rozsądnej cenie/ a może od innej marki.
Opublikowano

Witam! Miałem kilka miesięcy temu też chęć uciszyć auto, ale przeznaczyłem pieniądze na inny cel. Tu masz linka, jak powinien wyglądać cały układ wydechowy w Twoim aucie:

http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_select_order_list.php?query_nr=20&sysnr=02006070

W odróżnieniu od Asmeta, Bosal produkuje katalizatory do BMW. Katalizator taki jest dwuczęściowy i zawiera w sobie również tłumik środkowy. Jednak zakup nowego to koszt około 2000 zł, więc totalny nonsens :?

Ja zamierzałem wstawić u siebie tłumik środkowy - bo wersje bez katalizatora też wychodziły. Koszt takiego tłumika to też od 200-350 zł, bo ostatecznie się nie dowiedziałem o cenę.

Dążę do tego,że u siebie możesz też wstawić tłumik środkowy od silnika m40b18 i będzie raczej ok. Możesz też wstawić tłumik środkowy od innego auta o pojemności 1.6-1.8, a takie robią już nasze rodzime firmy, czyli asmet i polmostrów.

Pozdrawiam i czekam na opis jak to się udało :wink:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Także wyciąłem katalizator i mam wspawaną rurę. Auto jest już mniej mułowate i lepiej przyspiesza jak na swoją moc. Niestety pogorszyły się efekty dźwiękowe i już nie mogę tego słuchać.

 

Wyczytałem, że polecano w miejsce katalizatora wstawić tłumik przelotowy. Czy dostanę taki tłumik w sklepie motoryzacyjnym i jaka może być jego cena ?

 

Na allegro znalazłem coś takiego

http://moto.allegro.pl/item208774530_strumienica_katalizator_el_tec_od_ss_gratis.html

http://moto.allegro.pl/item206352949_super_strumienica_do_samochodow_bmw_i_mercedesow.html

 

tu jest podane ze to tłumik przeltowy ale to raczej to samo co link powyżej http://www.allegro.pl/item208588329_tlumiki_przelotowe_bmw_mercedes_audi_v6_v8_awg_.html

 

Co więc najlepiej wybrać, żeby wkońcu zrobiło się w miarę cicho :?:

 

Po wcześniejszych wypowiedziach nie chciałem wstawiać strumienicy bo chyba dzwięk byłby podobny do tego co jest teraz czyli "pierdzący polonez" :x

W opisie podano, że spełnia rolę tłumika przelotowego i dzwięk pozostaje na poziomie podobnym do tego gdy zamontowany był katalizator.

 

Co więc radzicie? Warto spróbować :?:

Opublikowano

Tłumik przelotowy to tylko pudełko z metalu,nie ma żadnych właściwości tłumiących :!:

Strumienica natomiast zwiększa rzekomo moc poprzez szybkość ewakuacji spalin,ale nie jest tłumikiem i dźwięk z poloneza zostaje :!:

Jeżeli chcecie, żeby wasze auta ucichły musicie założyć jakiś tłumik środkowy wydechu, tak jak napisałem, może być nawet od innego auta byle nie dławił silnika. Polecam rozmowę z dobrym tłumikarzem, co to od ręki nie poleca strumienicy.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam no i wymieniłem. Dokupiłem tłumik środkowy Polmostrów o symbolu 03.10 /190zł/ od wersjii bez kata. Okazał się o 20 cm za krótki, aby połączyć go z tylnym. Dospawana została przedłóżka z kawałka nowej rury wydechowej . Samochód zcichł nie do poznania. Pozostał mały aczkolwiek bardzo denerwujący problem a mianowicie przed wymianą tłumików koścówka tylnego lekko uderzała o zderzak co powodowało wrażenie jakby nie było amorka z tyłu z prawej strony. Mechanik podgął rurę aby patrzyła z tyłu prosto i niec ją podgiął do dołu. Przez 2 dni była błoga cisza. Po dwóch dniach problem ponownie powrócił ze zdwojoną siłą. Tłumik tylny nie przemieścił się. Co to może być

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.