Skocz do zawartości

tds czy tak powinno byc????


arturro

Rekomendowane odpowiedzi

Właściwie to nie wiem czy mam problem dlatego proszę was o pomoc. Chodzi mi o to czy w waszych tdsach przy obecnie panujących upałach włącza sie elektryczny wentylator. Chodzi mi o moment kiedy jest wyłączona klimatyzacja.U mnie praktycznie cały czas pracuje wisco a do tego regularnie załącza sie wentylator elektryczny najpierw na wysoki bieg a potem schodzi na niski. Wskaźnik wskazuje środek zakresu i w zasadzie nic nie wskazuje na przegrzewanie sie silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do tego jak odkręcę kurek od chłodnicy to wywala wódę i zaczyna sie gotować

 

To wcale nie jest tak prawidłowo. Mi nie wywala wody przez korek - no tylko w jednej sytuacji wcześniej jak był zapowierzony i sie gotował, a to nie jest normalna sytacja. Jak temperatura rośnie to układ się ratuje jak może i włącza visco, pozniej wentylator elektryczny. gdy to nie wystarczy to sie gotuje :lol:

 

Moja rada dla Ciebie to zapal silnik zimny bądz lekko ciepły, odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i zobacz czy z tej cieńkiej rurki co dochodzi do zbiorniczka wylatyje strużka płynu. Jeżeli nie to uciskaj górny wąz do chłodnicy - dalej nie leci strużka.

 

Wtedy gdy ten wężyk jest zatkany układ się nie odpowietrzy i wcześniej czy pożniej doprowadzi do małej tragedii finansowej twojego silnika. Wystarczy go przeczysćić z kamienia jakis drucikiem i dobrze odpowietrzyć układ, a następnie obserwuj dalej.

 

Jeżeli to nie pomogło musisz szukać dalej -termostat, uszczelka, visco itd.

e46 318d M47N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wywalilo wode przez korek to cos jest nie tak . Jak wszystko jest sprawne to nie ma prawa wyrzucic wody . Poszukaj tu postów o grzaniu sie TDSa tam napisałem juz komus jak powinna wygladacała procedura sprawdzenia czy nie ma przedmuchów . Sporo pisania a znajdziesz w moment . Ten temat sie powtarza czesto
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Czego chłopa straszycie :duh: Jak odkręcił korek na gorącym silniku to normalne że płynu trochę wywali(układ ciśnieniowy i takie tam prawa fizyki czy coś takiego :lol: ).Jest gorąco to musi się grzać,u mnie wisko(wentylator)cały czas aż chuczy,węże twarde a jak zgasze motor to aż "strzela" jak stygnie i wszytko :cool2: Acz kolwiek trzeba byc czujnym nigdy nic nie wiadomo... Ale jeżeli czujnik temp. jest ok i stoi jak należy to bym alarmu nie wsczynał :hand:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no nasłuchałem sie już ze to wisco walnięte ze czujnik temperatury i inne dlatego pytam. A właściwie to raz tylko odkręciłem kurek i w ty momencie zaczęło wodę wyrzucać i słychać było ze woda zaczyna wrzeć. A drugi raz bałbym sie powtarzać taki zabieg bo wiem czym to grozi. A z tego wężyka leje sie płyn nawet po lekkim odkręceniu kurka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli przy normalnie nagrzanym silniku odkręcisz to odprężysz układ i musi zagotować

dolej płynu , poodpowietrzej i jeśli temperatura po zagrzaniu nie waha się tylko zawsze wskazówka stoi w tym samym miejscu nie ważne czy w korku czy na trasie to masz wszystko OK. szczególnie że masz oba wentylatory sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dejan nie moge sie z toba zgodzic . Jezdząc po Krakowie 2 godziny w korku w upalne dni weze od chłodnicy mam miekkie , na koniec wycieczki pod domem na pracujacym silniku odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego słychac delikatne sykniecie i nic poza tym strumien w przelewie jest mocny i jednostajny , nic nie wyrzuca ani nie gotuje . Wydaje mi sie ze tak jak jest , jest dobrze . Inne zachowania tych silników sa oznakami jakiejs niesprawnosci . Złożyłem kilka tych silników od podstaw i pare głowic i wiem jak powinny sie zachowywać
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli według niektórych gdy rozpręzy sie układ to woda sie powinna gotowac :lol: dobre ktos chyba z fizyki nie byl dobry.

 

Woda sie bedzie gotowac po rozpręzeniu gdy wczesniej miała ponad 100 stopni celsjusza, a to ze sie nie gotowala na zamkniętym układzie było spowodowane podwyzszonym cisnieniem (wraz z cisnieniem wzrasta temp. potrzebna do wrzenia wody). Czyli co normalne jest to ze w woda/plyn ma podczas eksploatacji ponad 100 stopni?

 

Bo według mnie nie, a napewno nie w tym silniku. w dzisiejszych upałach (35stopni) specjalnie sprawdziłem. nawet mocniej nie sykło po odkręceniu korka. I dalej twierdze ze nie jest normalne jak sie woda gotuje w tych okolicznosciach.

e46 318d M47N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś rozwiązał sie mój problem :) okazało się że kurtyna na chłodnicy zamiast otwierać sie na ciepłym silniku zamykała się:duh: prawdopodobnie uszkodzony jest ten patent od podciśnienia. Wszyscy ci którzy mówili ze to normalne mylili się Udało się dzięki pomocy Bartek1981 (JESZCZE RAZ DZIĘKI ZA CHWILE POŚWIĘCONA DLA MNIE) :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu Arturro . Trzeba sobie pomagać . Po to to forum między innymi zostało stworzone . Moja prośba wez dzisiaj pojeżdzij troche po mieśćie i sprawdz twardość węży i możesz pokusić sie o odkręcenie korka i sprawdz czy przelewa ładnie i daj mi znać . Cześć
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok :D węże są trochę twardawe ale bez problemu można je ścisnąć nawet na ciepłym silniku.Przelewa normalnie bez powietrza. Wydaje mi sie ze wszystko jest ok Dowiedziałem sie tez ze ten czujnik prawdopodobnie jest dobry ale coś poknocone jest z ciśnieniami. Zobaczymy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.